Lausuin nimen väärin - työkaveri nauroi
Työkaverini kysyi, mitä hajuvettä minulla on. Hajuveteni on Lolita Lempicka. Kun lausuin sen "Lempika", niin työkaveri naurahti tuhahtaen ja toisti perässäni jotenkin ivallisesti "vai oikeen Lempika". Miten tuo pitäisi lausua?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 17:33"]
MInä saan nauraa päivittäi ihmisille,jotka lausuvat sukunimeni väärin. Juu, olen suomalainen ja sukuni asunut täällä ainakin 400 vuotta, joten ei luulisi olevan hankala lausuttava.
[/quote]
Tollo!
kuinka tyhmä täytyy olla että tuollaisen asian kanssa pitää tulla palstalle avautumaan?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:30"]
kuinka tyhmä täytyy olla että tuollaisen asian kanssa pitää tulla palstalle avautumaan?
[/quote]
Niin, kyllähän tämän palstan aloituksissa onneksi yleensä käsitellään huomattavasti tähdellisempiä asioita.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:30"]
[/quote]
*Pus* sinulle söpöläinen, olet ihana! Jaa miksikö: no täältä saa aina neuvot mm. näihin miten lausutaan -kysymyksiin. Porukkaan mahtuu aina sellaisia, jotka osaa neuvoa vaikeimmatkin sanat. Terv. ap.
Mun italialainen kaveri lausui sen "Lemplitska", ranskalainen rakastajani taas "Lempicaa" ja kreikkalainen mieheni "Lempika"
Vierailija kirjoitti:
Ap on taatusti Turusta. Tää city on just tuollaisia mainitsemiaan tolloja työkavereita täynnä.
Kerran töissä harrastuksista puhuttaessa kerroin harrastaneeni piirtämistä. (Siis olen ollut kuvataidepiirissä taiteilijan opettamana.) Ei mennyt aikaakaan, kun jo yksi pääsi kuittailemaan, kun tuli eteen tehtävä, missä piti joku kyltti tms. rustata.
"Sähän voit tehdä sen, kun meille jo mainostit, että niiin taiteellinen olet". JA siihen päälle tehokkaat silmänpyöritykset. Täsmäesimerkki turkulaisuudesta.
Ap saikin niin hyvät ääntämisohjeet, että mua ei siihen tarvita. Ei sillä että osaisinkaan.
Onkohan sama henkilö, joka minulle pyöritteli silmiään pari kertaa töissä. Tilannekin kuulostaa tutulta. Kyseisessä paikassa piti usein tehdä kylttejä tai esim. korjata vaatteita. Olin työhaastattelussa sanonut, että teen hieman käsitöitä, mutta en ole koulutukseltani käsityöläinen. Työpaikalla minun odotettiin kuitenkin osaavan käsitöitä niin hyvin, että minulta pyydettiin korjaamaan vaatteita. Sen lisäksi annettiin paljon muitakin tehtäviä. Olisi siis pitänyt revetä joka paikkaan ja kun en ehtinyt, seurasi kaikenlaista outoa. Ovien eteen laitettiin esimerkiksi barrikaadeja. Silmien pyörittely oli tosiaan erään ilkeilijän bravuuri. Se oli todella outoa ja loukkaavaa. Ihmetyttää sellainen käytös aikuiselta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:20"]
No jopas on av-mammoilla ranskalaisia ukkoja! :D
[/quote]
Niin, jopa kaksi osui tähän ketjuun, ooh. Onhan meitä ulkosuomalaismammojakin täällä vino pino. Jopa muihin ulkoranskalaismammoihin törmään säännöllisesti.
t: Se jälkimmäinen ranskalaismiehen vaimo