Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaan näköistä kun ihmiset tuijottaa ihan koko ajan puhelimiaan niska kyttyrässä

Vierailija
25.09.2020 |

Oli metrossa, kadulla, jonoissa, niin ihan joka paikassa valtaosa ihmisistä tuijottaa älypuhelintaan pää rintakehässä roikkuen. Mielenkiintoista nähdä missä kunnossa nykyihmisten niska-hartiaseutu on kunhan aikaa kuluu. Ja näyttäähän tuo nyt ihan hel vetin typerältä. Pelkääkö ihmiset nykyään niin paljon muita ihmisiä, ettei uskalleta enää pitää päätä pystyssä ja katsella ympärilleen, siinähän voi vahingossa tulla katsekontakti tuntemattoman ihmisen kanssa. Ja tuntuu myös siltä ettei aikuiset tänä päivänä kestää enää ollenkaan tylsyyttä eivätkä jaksa odottaa mitään, koko ajan pitää viihdyttää itseään pienen lapsen tavoin älypuhelimella, kävellä punaisia päin vilkkailla kaduilla jne. Aikuisista on tullut lapsellisia ja typeriä minäminäminä-tyyppejä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullut kännykkäriippuvaisia. Elämä on vain siellä. On ärsyttävää tavata ystäviä nykyään, kun kännykkä on heillä käytössä, jos ei kädessä, niin pöydällä tai muualla lähettyvillä. Sitten sitä tarkastellaan tiuhaan onko viestejä tai tykkäämisiä tullut ja kaikesta pitää ottaa kuva ja lähettää se facebookkiin ja instagrammiin. Ja taas katsellaan onhan tykätty.

Onneksi kaikki läheiset eivät ole tuollaisia, jotkut ovat tarkoituksella irti kännykästä.

Kännykän käyttö muuttaa aivoja. Keskittymiskyky heikkenee. Kuinka moni teistä pystyy lukemaan tavallista kirjaa? Entä olemaan kokonaisia päiviä katsomatta kertaakaan kännykkään?

Siksi on nykyään myös lapsikatoa ja yksinäisyyttä, kun ihmiset eivät enää luontaisesti kohtaa toisiaan. Ennen saattoi tavata ihmisen vaikka julkisessa liikenteessä tai muualla ihmisten keskuudessa kulkiessa, nyt kaikki mahdolliset ajat ihmisillä on katse kiinni kännykässä, eikä spontaania keskustelua tapahdu enää.

Kännykkä tappaa myös luovuuden. Koska ei enää suostuta olemaan hetkeäkään luppoaikaa ilman kännykkää, niin vapaata mielen liikettä ei enää ole. Luovuus kasvaisi tylsyydestä, mutta tylsyyttä ei suostuta kokemaan, jos on mahdollisuus olla kännykän kanssa.

Vierailija
22/29 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

digiloikkaa se vaan o

😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu mikä on, että olitpa missä hyvänsä, niin ihmisillä on kuulokkeet päässä. Luulisi korvia rasittavan ja varmasti aiheuttaakin ajan kanssa kuulo-ongelmia, jos jotain meteliä pitää jatkuvasti ajaa korviin.

Vierailija
24/29 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin käyn sen somen ja minulle tulleet viestit läpi nimenomaan aina niillä metro- ja junamatkoilla. Vai sitä metron mustaa ikkunaako pitäisi tuijottaa? Vai kenties sinua? Nimenomaan julkisilla kulkiessa hyvä käydä some läpi kun ei siellä parempaakaan tekemistä ole, ei minua kiinnosta tuntemattomia katsella. Sitten taas kun saavun määränpäähäni eli esim. Kavereita näkemään, kotiin, töihin, harrastuksiin niin sitten tietysti puhelin pois kun on tuttuja ihmisiä joiden kanssa olla ja jutella.

Vierailija
25/29 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin käyn sen somen ja minulle tulleet viestit läpi nimenomaan aina niillä metro- ja junamatkoilla. Vai sitä metron mustaa ikkunaako pitäisi tuijottaa? Vai kenties sinua? Nimenomaan julkisilla kulkiessa hyvä käydä some läpi kun ei siellä parempaakaan tekemistä ole, ei minua kiinnosta tuntemattomia katsella. Sitten taas kun saavun määränpäähäni eli esim. Kavereita näkemään, kotiin, töihin, harrastuksiin niin sitten tietysti puhelin pois kun on tuttuja ihmisiä joiden kanssa olla ja jutella.

Tai no itse asiassa junassakin tulee lähinnä kuunneltua musiikkia ja katsottua ulos, mutta metrossa kyllä käyn puhelimen läpi 😂

Vierailija
26/29 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo onhan se kännykän liikakäyttö syvältä, mutta emmä kyllä ymmärrä myöskään AP:n kaltaisia kyttääjiä. Miksi sinä tuijotat ventovieraita ihmisiä ja heidän tekemisiään? Ja muut ihmiset vielä aistivat sen sun kyttäämisen. Kyllä sen aistii, usko pois.

Vierailija
27/29 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut kännykkäriippuvaisia. Elämä on vain siellä. On ärsyttävää tavata ystäviä nykyään, kun kännykkä on heillä käytössä, jos ei kädessä, niin pöydällä tai muualla lähettyvillä. Sitten sitä tarkastellaan tiuhaan onko viestejä tai tykkäämisiä tullut ja kaikesta pitää ottaa kuva ja lähettää se facebookkiin ja instagrammiin. Ja taas katsellaan onhan tykätty.

Onneksi kaikki läheiset eivät ole tuollaisia, jotkut ovat tarkoituksella irti kännykästä.

Kännykän käyttö muuttaa aivoja. Keskittymiskyky heikkenee. Kuinka moni teistä pystyy lukemaan tavallista kirjaa? Entä olemaan kokonaisia päiviä katsomatta kertaakaan kännykkään?

Siksi on nykyään myös lapsikatoa ja yksinäisyyttä, kun ihmiset eivät enää luontaisesti kohtaa toisiaan. Ennen saattoi tavata ihmisen vaikka julkisessa liikenteessä tai muualla ihmisten keskuudessa kulkiessa, nyt kaikki mahdolliset ajat ihmisillä on katse kiinni kännykässä, eikä spontaania keskustelua tapahdu enää.

Kännykkä tappaa myös luovuuden. Koska ei enää suostuta olemaan hetkeäkään luppoaikaa ilman kännykkää, niin vapaata mielen liikettä ei enää ole. Luovuus kasvaisi tylsyydestä, mutta tylsyyttä ei suostuta kokemaan, jos on mahdollisuus olla kännykän kanssa.

Erittäin hyvä kirjoitus!

Tähän kun tosiaan keksisi jonkun keinon, jolla älypuhelimet unohdettaisiin ja tilalle tulisi jälleen pihaleikit ja -pelit.

Vierailija
28/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liika on liikaa, mutta puhelin on hyvä viihdyke. Pahimmillaan myös koukuttava.

Ehkä myös maailma jonne paeta.

Maailma jonne paeta - jonnemaailma.[/quote

En ymmärrä kuinka puhelin voi olla maailma jonne paeta. Puhelimessa on kaikki ahdistava, huonot uutiset, vihapuhe jne.

Puhelimen sijaan voi katsella luontoa, toisia ihmisiä, liikennettä, kauppojen ikkunoita.

Vierailija
29/29 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tuijotan harvoin puhelinta, mutta ei parane paheksua, kun itse olen sen sijaan lähes aina kotona ollessa koneella av:lla. Kuinkahan monella tässäkin ketjussa on sama ongelma.