Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yöllä tulee kamala rintakipu-lääkkeet eivät auta

Vierailija
29.11.2013 |

Mikä auttais? Kipu tulee vain levossa. Viime yönä en saanut nukuttua.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksitauti. Jätin kokonaan viljan pois pariksi kuukaudeksi ja sitten vähän vain viljaa jatkossa. Kipuja ei ole enää ollut. Huomasin asian kun olin syönyt lakuja ja menin nukkumaan sen jälkeen. Oli aivan hirveät kivut. Lakut ovat melkein kokonaan vehnää.

Vierailija
22/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli paineen tunne vasemman rinnan päällä levossa ja istuessa ja joskus vasemman rinnan alla. Oli myös sydämen tykytystä ja sykkeen tunsi inhottavan selvästi levossa.

Paine ei ikinä tullut rasituksessa vaan siis istuessa ja maatessa. Soitin kerran terveysneuvontaan kun paine alkoi istuessa ja kysyin, pitäisikö lähteä jonnekin. Käski soittamaan tk:hon ja sanoi ettei ole vakavaa koska ei tule rasituksessa ja kuulostaa muulta kun sydänperäiseltä.

Soitin tk:hon ja ravasinkin siellä sydänfilmissä monta kertaa. Pelkäsin keuhkoveritulppaa ja sydänsairauksia... EKG oli aina normaali. Sanottiin ettei aihetta rasituskokeelle, holterille tai uä:lle. En uskonut, vaan menin yksityiselle sydämen uä tutkimuksiin. Kattava uä tutkimuskin oli normaali, laskun kanssa kotiin.

No sitten olin yksi aamu menossa bussilla töihin, kun alkoi rinnassa kova polttelu ja kipu. Erotin selvästi, että se on ruokatorvi. Kävin ruokatunnilla ostamassa 2 vkon Losec kuurin ja Gaviscolia.

Paine rinnassa, tykytys ja kivut häipyi viikon Losec-kuurilla. Eli oli närästystä.

Valitettavasti sain kuitenkin suolistotulehduksen sen jälkeen ja siitä jäi päälle refluksitauti. Nyt otan joka aamu Omeprazol ratiopharm kapselin ennen aamupalaa, niin rintatuntemukset pysyy poissa.

Refluksiin ei todellakaan liity aina tietoista närästystä. Ja voi aiheuttaa myös rytmihäiriö/tykytys tuntemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että nyt istuessakin vaiva tuntuu mutta ei niin pahasti kuin yöllä.

On nyös niska- ja käsivarsikipuja.

ehkä menen ensi viikolla lääkäriin.

Ap.

Vierailija
24/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on närästyslääkettä tai mahdollisuus hakea apteekista, niin miksi et voisi kokeilla illalla vaikuttaako? Jos ei vaikuta mitään, niin on yksi asia ainakin rajattu pois mahdollisista syistä.

Vierailija
25/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä että auttoiko se nitro? Onko sukurasitetta sepelvaltimotaudin suhteen? Kuinka vanha olet?

Rintakipusi on ainakin epätyypillistä ajatellen sydäninfarktia. Ja ajatus että "toivottavasti en joudu päivystykseen" on omituinen. Jos epäilet sydänperäistä rintakipua, on mentävä päivystykseen, kukaan ei tule tarjoamaan apua kotiisi ilman että hälytät apua. Nitroja nappailemalla (kenties jonkun muun lääkkeitä tai jotain reseptivapaita tallinnannitroja) ainoastaan viivästytät hoitoa ja diagnoosia. Palstalta voi saada sympatiaa, mutta minulta sitä ei heru. Lääkäriin on mentävä ja otettava sydänfilmi ja sydänentsyymikokeet ensi alkuun. Läppärillä roikkumalla et saa vastausta ongelmaasi.

Vierailija
26/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 14:19"]

Huomaan että nyt istuessakin vaiva tuntuu mutta ei niin pahasti kuin yöllä.

On nyös niska- ja käsivarsikipuja.

ehkä menen ensi viikolla lääkäriin.

Ap.

[/quote]

Jos on sydänkohtaus meneillään voi ensi viikko olla liian myöhäinen.

Kerron oman kokemukseni.

Minulla oli rintakehällä kipuilua ja lisäksi sydämen rytmihäiriötuntemuksia, muljahteluja.

Närästyksen tunnetta ei ollut samalla tavoin kuin aiemmin raskaana ollessa. Sydänfilmejä otettiin useampaan kertaan, verikokeita, kävin röntgenkuvissa jne. Ei sydänperäistä. Lopulta tähystettiin ja refluksitauti se oli, siihen lääkitys ja painonpudotus.

Iltaisin ei kannata syödä mitään rasvapitoista eikä tyypillisesti närästystä aiheuttavaa hitaasti sulavaa ruokaa. Lisäksi usein täällä kehutt magnesium sai ikävät muljahtelutkin loppumaan.

Ensin pitää sulkea pois mahdollinen sydänsairaus ja sitten etsiä syytä muualta.

Käsivarsikivut on yksi sydänoire. Tuttavalleni kävi niin että käsivarsikipu meni niin kovaksi ettei pystynyt nostelemaan työssään ja pomo käski lääkäriin. Jäi lääkärireissulla sairaalaan ja tehtiin pallolaajennus. Operaation jälkeen käsikipu katosi. Muuta oiretta ei ollut väsymyksen lisäksi.

Vierailija
27/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole se nitronkäyttäjä.

Mulla ei ole koskaan vatsavaivoja (puuta koputtaen).

Käsivarsikipu johtuu niskasta (fysiatri tutkinut).

Luin netistä että kipu olisi laajempi jos olis infarkti.

Mutta vaivaahan tuo.

Ap.

Vierailija
28/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tuli kamala rintakipu, ja se oli makuulle aivn kamala. Nukuin sit tuolissa. Sain lääkkeitä kipuun, ja lopulta syy löytyi, niskan välilevytyrä. Alkuun kipu oli niin kova, etä epäilin sydänkipua. Mutta sydänkipua hellittää levossa, mutta hermokipu pahenee.

Vierailija
29/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän mulla juuri löydettiin, se tyrä.

Ap.

Vierailija
30/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen sit mitkään auta. Lepo ja liikunta. Minulla auttoi leikkaus.

Vierailija
31/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin meen jossain vaiheessa. Niin paljon vaivoja.

Vierailija
32/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuun minulla auttoi e´niten Triptyl, 10 mg, jota otin 1-2 illalla. se nostaa kipukynnystä. varsinaiset kipullääkket ei auttaneet, ja niistä tuli sivuvaikutuksia. Esim panacod aiheutti huimausta.

Vierailija
33/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ensiviikolla voi olla myöhäistä.

Vierailija
34/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vedä illalla viinaa ja aski tupakkaa niin kyl se siit'. sillä se lähtee millä on tullutkin

Vierailija
35/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:40"]Ap, ensiviikolla voi olla myöhäistä.

[/quote]

En tiedä. Toukokuussa oli kanssa parin viikon jakso

samaa.

Vierailija
36/36 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi, ett' sill on välilevytyrä. siitä tuo kipu johtuu. Ei siis sydänkohtaus tulossa.