Maalismasut viikonloppuun johdattaa jälleen
Tässä linkki eilispäivään.. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7836690&p=1&tmode=1&smode…
Ja hyvää huomenta kaikille! :)
Aikainen lintu madon nappaa, sanotaan. ;) Minä se täällä omenaa puputan ja koitan saada itselleni väymystä, että pääsis takas uinumaan. Jos kerran on oikein sairaslomaa niin syytä olis sitten kyllä levätä oikein luvan kanssa! :)
Tässä tuli mieleen, kun kovasti on täällä greippimehua kehuttu jossain vaiheessa, että joku piti siitä ja niinpä mie tyttö sitä ajattelin kokeilla. Mies oli lähdössä kauppaan eilen ja sille sitten erikseen vielä mainitsin, että muistaa mehua tuoda. Tuli kotiin ja minä sitten siitä purkista heti maistiaisia ottamaan. Huih, että oli sitten tujua. Ihan suu väänty alaspäin ja ilme oli varmasti näkemisen arvoinen, sillä mieskin hörähti nauramaan.
Kyllä sitä tuli sitten maisteltua illan mittaan useampaan otteeseen ja viimein nukkumaan mennessä tuli mieleen, että miks ihmeessä se maku tuntuu jotenkin NIIN tutulta.. Sehän maistui (herkät ihmiset älkää lukeko) aivan Täysin samalle tavaralle, mitä mulla on joskus tullut pönttöön erittäin nestemäisen baari-illan jälkeen! Hyi että voi ihmistä kuvottaa nyt ajatuskin greippimehusta. Kaiken lisäks, kun miehelle siitä sanoin niin jopa hän sanoi, että Niinpäs muuten onkin! :D Että eipä meille kyllä osteta enää greippimehua..
Oma napa: Kaikki kai ennallaan. ei ole kipuja tai vuotoiluja. Vaikkakin välillä on ihan pakko tarkastaa tonne alapäähän, että vuotaako sieltä jotain.. Valkovuotoa korkeintaan.. Mut masua nipisteli eilen taasen kivasti, rinnat ovat turpeat ja hieman arat. Pahoinvointiaaltoja meni ja tuli eilen monen monta kertaa ja välillä jopa mietin, että pitäiskö oksentaa vai ei. Kuvotusta siis riittää.. Tosin tänään ei kyllä ole aamulla mitään oloja ollut. Kohta voi kyllä painua takas nukkumaan, kunhan on saanut perheen hereille ja aamutoimet puuhattua. Eli muutaman tunnin päästä. :) Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Kommentit (44)
Vielä toivon että piikkuisella olisi kaikki kunnosa, mutta pelottaa todella ettei ole... Huomenna olis meidän häät, enkä tiedä et kuinka pystyn päivän hymyilemään, jos tää menee kesken tai on tuulimuna... Mutta jospa kaikki olisikin kunnossa!
Mut joskus elämä antaa ja ottaa myös pois. koskaan ei voi tietää mitä tuleman pitää. Meillä on kovasti myös ollut pelkoa, että tämä ei onnistukaan, mutta ei auta kuin odottaa, aika näyttää.
Sulle paljon onnea sinne lääkärireissuun ja sitten voimia, jos uutiset ovat huonoja. Muista kuitenkin, että teillä on mahdollisuuksia kaikkeen. :) Paljon onnea hääpäivään toivotan ja toivon, että sulla on syytä hymyillä huomenna kaksin verroin. :)
Kertokaa tyhmälle miten tonne listalle voi lisätä omat tietonsa?
Millä viikoilla teillä on lääkärin vo? Aloin tässä ajattelemaan että onkohan mulla se aika liian aikaseen kun se on ensi viikon ke ja sillon olis viikkoja 8+4. Terkkari mullen sen sillon ekalla kerralla varas kun mulla ei sitä LA:aa tiedetty ennen kuin kävin UÄ:ssä..
menet sinne maalismasujen listalle ja rekisteröityneenä. siellä lukee sitten, että vastaa ja klikkaat sitä ja alat kirjottamaan tietojasi ja ok. niin mä sen tein. :)
papu07 6+0
Möhköfantti;
älä vielä anna periksi jos ei kerran ole vuotoakaan!! Voipi olla nääs ihan harmiton juttu. Mä pelkäsin myös että elämänalku on ihan vika paikassa kun sain ekat kipukohtaukset, mutta joku kiltti mua valisti ja rohkaisi, että yleensä jos vika paikassa on niin kivut on jatkuvia, eikä hetkittäisiä! Eli älä luovuta - mä kipuilen näköjään yhä joka toinen yö ihan järkyttävästi, mutta ainakaan vielä ei oel vuotoa ollut.
Mulla ei ole mitään uutta kerrottavaa :) sama oireettomuus jatkuu, välillä vähän nipistelee kohtua, mutta ei muuta. Joka toinen yö näköjään saan se kirotun kipukohtauksen, mutta vuotoa ei siis ole. Sain lääkäri-ajan ens viikon tiistaille ja sieltä saan lähetteen gynen polille tarkistukseen. Jos joku suuri ja viisas vain sanoisi ettei kivuista ole vaaraa masuasukille niin kyllä mä ne kivutkin kestäisin - jos muutaman yön takaisesta vähän pahenee niin sittenhän niistä ei tarvi enää ees kärsiä, kun voi tajuttomana odotella ohi menemistä :(
Näin kuitenkin täällä - töissä väsyttää mutta ei muuta.
Tappert rv6+1?
Miten voikin näin väsyttää. Tuli taas valvottua puoli viidestä kuuteen, tytsy herätti puoli kahdeksan ja nyt tekis jo mieli painella nukkumaan, plääh.
Vointi on muuten kohtuu hyvä, eilen tuli illalla ajeltua posliinimopolla (ei tainnut pizza olla hyvä ajatus). Muutenkin tekee mieli kaikenlaista raikasta ja kevyttä.
Pitää lähteä purkamaan pyykkivuorta, että edes jotain tulee tehtyä.
-m- rv 7+2
täällä vieläkin ihan alamaissa. :( oireita ei ole pahemmin ollut sitten toissapäivän. toissayönähän mulla oli se kamala kipukohtaus. eilen ei siis ollut enää ollenkaan niin paha olo jne.
nyt pelottaa ihan tosissaan, ettei papunen enää ole matkassa. mieskin on ihan hädissään ja jutteli eilen masun läpi papuselle, että siellä olisi parasta olla, isillä on huoli... :(
meillä häät 5.8. ja siellähän pitäisi sitten olla hymyssä suin. mutta mitä jos tää menee kesken? kyllä mulla ainakin on iso suru sitten. :(
t. sikkis ja papunen, joka toivottavasti on vielä matkassa, rv. 6+5
Onpas täällä aikaisin aloitettu. Itse heräsin vasta 10.30 ja esikoinen 1v8kk kans nukkui tänään pitkään mikä on aika harvinaista! Eilen oltiin serkkujen luona leikkimässä ulkona....taisi esikko väsähtää ihan täysin.
=)
Mulla pahaolo on väistymässä lähes kokonaan! Enää muutama tunti päivällä on pahaa oloa! Ihanaa!
Vatsa on kasvanut tai muodostunut mukavaksi palloksi....oiskohan kaksoset kun näin aikaisin on havaittavissa! =D
Neuvolaan olen yrittänyt kovasti soitella koko viikon mutta neuvolatäti ei vastaa puhelimeen puhelinaikanakaan!!!!! Kumma juttu!!!
Ultraankin haluisin jo kovasti mutta se menee jonnekin tuonne elokuun ekalle viikolle! Mulla viikkoja nyt tasan 7+0!!!!!
Möhköfantti84: Kovasti peukutan täällä sulle että kaikki olisi kunnossa, ja että saisit huomenna iloita tärkeästä päivästä ihan täysillä. Ja jaksamista, mikäli jokin onkin huonosti.. Kaikki menee niinkuin on tarkoitettu, ikävä kyllä siihen ei itse voi paljon vaikuttaa, vaikka kuinka haluaisi, vaikka eipähän tuo paljon auta silloin kuin suru on suurin. bd
Täällä on taasen päästy heräilemään, pikkasen eri aikaan kuin muut.. =) Mies oli eilen tosi ihana, kun mentiin nukkumaan, se silitteli koko ajan mun masua ja jutteli sille, ja taidettiin nukkua koko yö niin että sen käsi oli mun masun päällä. Alan jo kovasti oottamaan aikaa kun se masu hiukan kasvaisi, mies jo malttamattomana kyselee että koska se näkyy ja joko se potkii, koitan vaan kovasti selitellä että ei ihan vielä.. Toisaalta työhousujen puolesta toivon että masu ei ihan vielä kasvaisi, nimittäin meillä on työhousut täysin joustamatonta mallia ja kuitenkin periaatteessa työhousujen käyttöpakko, eikä niitä käsittääkseni ole olemassa mitään odotusmallia, että saas nähdä kuinka saan senkin asian järjestymään.
(.) Ei oikeastaan mitään uutta, tänä yönä heräsin ekan kerran yöllä vessaan. Masu nippailee edelleen, ja mies oli kyl tosi ihmeissään siitä kuinka " kovat" tai siis täyteläiset ja raskaat mun rinnat on ja kuinka herkät on nännit.. Muuten suht oireettomana edelleen.
sohvi84 + vaavi 4+6
Täällä maalismasuissapa on reipasta porukkaa! Minä kun ehdin koneelle näin puolilta päivin, niin kirjoituksia on aina jo pitkä liuta :) Mukavaa! Kuulostaa, että kaikilla menee aika mukavasti (mikäli huonoaoloa voi kuvailla mukavaksi..), maha kasvaa ja oireita on.
Möhköfantille tsempitys lääkärikäyntiin! Tule kertomaan kuulumisesi, kun kotiudut. Kipujen ei tarvitse merkitä pahinta, Tappert hyvä esimerkki siitä :) Toivon koko sydämestäni, että kaikki on hyvin.
ON; Vointi vaihtelee. Välillä on ihan hyvä olo, ja yhtäkkiä tulee kamala kuvotus. Tämän kanssa pärjäilee kyllä. Huomenna on anopin 50v juhlat. Heille olemme kertoneet uutisen, mutta suvulle emme, joten toivotaan, että kaikki menee hyvin :) Vatsa on arka ja turvonnut, farkut tuntuvat epämiellyttävän tiukoilta päällä. Mieluummin pukee kevyet kangashousut ylleen. Minulla ei rinnat ole kyllä kasvaneet vielä yhtään..arat ovat kyllä. Pienirintainen, kun olen, niin mies odottaa innolla raskaus-/imetysajan rintoja :)) Nyt jo toivoo pahoinvoinnin loppuvan, tuntuu, että on jo kyllin sitä kestänyt..mutta taitaa se vielä erinnäiset viikot kiusana olla ...
Hyvää viikonloppua kaikille!
T. Caius rv 7+4
Varovasti olen tällä odotuspuolella kurkkimassa. Testasin plussaa 19. päivä ja laskureiden mukaan la on 28.3.07 eli viikkoja on kasassa vasta 4+2. Oireita ei ole muuta kun kamala väsymys ja muutamat ällötyskohtaukset. Takana on kaksi aikaisempaa raskautta, joista ensimmäinen oli lähes oireeton liitoskipuja ja närästystä lukuunottamatta, toisessa sitten oksentelin ja voin pahoin. Tuloksena kuitenkin kaksi tyttöä.
Jaahas, jälkikasvu heräilee. Jää nyt vähän lyhkäiseksi tämä minun juttuni, mutta palailen myöhemmin asiaan.
adalat rv 4+2
Varailin neuvola-ajan tänään, otin reilusti sen tuonne elokuun 24. pvlle kun luulen että tämä tulee siirtymään viikolla kahdella eteenpäin.. Olin yllättynyt kun kuulin ettei meidän kunnassa tehdäkään omassa neuvolassa sitä rakenneultraa eikä edes np-ultraa..outoa vaikka moinen ultrauslaite talosta löytyy!
Tänään on kokopäivän tosissaan öklöttänyt, aamusta asti..
Möhköfantti84: Mitä lääkärissä sanottiin? Itse ajattelen asiaa niin, ett jos km tulee niin se on kuitenkin parempi kuin se että se pikkuinen ei kuitenkaan jaksaisi tässä maailmassa vaikka syntyisikin.. ymmärtänette mitä tarkoitan, että luontoäiti ottaa ajoissa yleensä poissa sen minkä onkin parempi.. vaikka se on äärimmäisen surullista ja sen ei haluaisi tapahtuvan, sitä kun on niin täysillä raskaana heti alusta asti.. Itse olin silloin tuulimunaraskaudestani kovasti surullinen, se on tietynlainen menetys mutta jos olisi syke aiemmin nähty ja siis varsinainen km niin luulen että menetys olisi tuntunut vielä suuremmalta, tuulimunassa ajattelin silloin vain ettei koko vauvaa edes oikeasti ollutkaan..eli pikkuiselle ei ollut tapahtunut mitään, se ei ollut edes alkanut olemaan..
Tämä alku on tällaista pelon ja onnen sekamelskaa..
Kovasti tsemppiä Möhköfantille, että kaikki olisi hyvin!
Itse piipahdin tänään töissä ja yhdelle työkaverille jo kerroin " veikasta" . Lisäksi sanoin heipat toiselle työkaverille (huonekaverille), joka lähti vuodeksi USA:n töihin. Itkuhan siinä tuli. Vissiin raskaus herkistää entisestään.
Neet: en ikävä kyllä saanut sun viestiä :/.
Jakobiina rv 6+3
mun suunnitelma rauhallisesta yksin olosta tänään näyttää menevän päin peetä=/
eli tyttö ois lähdössä mummin ja papan kanssa mökille mutta joku kakkiais sääherra on ihan selkeästi eri mieltä mun kanssa,eli jos alkaa satamaan ni suunnitelma pilalla...
jepjep,olo on edellee aika hyvä..ruoka maittaa,eikä pahoinvointi nosta päätään ku autossa istuessa. itkettää herkästi=)
mahaa nippailee edellee välillä muistuttaen olemassa olostaan.
väsymys on suurin oire ehkä tällä hetkellä,ainakin tänään ja rintojen arkuus.
keskiviikkona neuvolaan...
mitenhän näitten viikkojen kanssa nyt olis,ku keskiviikkona 6+jotai,hah millonkas sitä tietää et viikot vaihtuu...joutuu vielä kuukauden odottamaan että tietää mitkä viikot menossa :P sitä odotellessa...
Kiitos kaikille viesteistä.
Täällä epätietoisuus jatkuu, lääkärissä otettiin tulehdusnäytteitä, eikä lääkäri ainakaan tuntenut mitään ylimääräistä. Ihme kyllä en ultra lähetettä saanut, ohjeeksi vain, että seurataan tilannetta ja tarvittaessa ensiapuun. Tosiaan tuo lääkärikin sanoi, että tilanne on hyvä kun vuotoa ei tule, joten edelleen jatkan toiveikkaana odotusta ja yritän kovasti huomenna hymyillä, vaikka musta onkin nyt tullut äärimmäisen itku herkkä, jota en siis aikaisemmin ole ollut :).
Kipuilua ei tänään ole ollut, nyt tosin hieman juilii, mutta jospa se ei tuosta pahene, pitää yrittää ottaa rennosti.
Hyvää viikonloppua maaliksille, mä palailen palstailemaan viimeistään keskiviikkona.
möhkis ja pikku fantti 6+2
ja " verestämään" muistoja kun itse kuuluin tämän vuotisiin maalismasuihin ; ) Nyt meidän poika täyttää jo viikon päästä 5 kk kun syntyi 3 viikkoa etuajassa helmikuun 27 pnä. Outoa ajatella että viimevuonna tähän aikaan kärsin myös pahoinvoinnista, väsymyksestä yms ja nyt poika siis todella jo pian 5 kk. Olin sairauslomallakin 2 viikkoa pahoinvoinnin takia viikoilla 8-10 ja se todellakin auttoi kun sain levättyä kunnolla. Meidän isommat lapset ( 5, 3) olivat tuolloin päiväkodissa.
Vinkkinä annan teille mikä minulla auttoi pahoinvointiin niin nämä SMOOTHIE juomat joita valio valmistaa. Löytyy ainakin hyvin varustetuista ruokakaupoista kylmäkaapista. Suosittelen lämpimästi. Myös ananas ja säilykehelmät yleensä kun mulle ei ainakaan tavalliset kotiruuat silloin uponnu.
Noniin mutta toivottelen kaikille onnea odotukseen ja toivottavasti ette pahastuneet kun tänne tälläin ylimääräisenä kirjoittelin ; )
En olekkaan kerinnyt kirjoittelemaan, kun on ollut työkiireitä/laiskuutta ;) No eipä mun eloon mitään uutta kuulukkaan. Olo on melko normaali, mitä nyt aamukahvi ei maistu enään niin hyvältä kuin ennen. Töissä sanoin yhdelle työkaverille raskaudesta siinä toivossa, että sana leviää ja saan jatkossa keveämpiä asiakkaita. Jouduin nimittäin painavan asiakkaan kanssa pieneen haaveriin ja selkä vähän meni. Samoin mahaa alkoi viillellä ikävästi. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin massussa.
anzq rv 7+2 (kait)
On ollut ihan hyvä päivä mutta näin iltaa kohden aina oloni huononee selkeästi. Tein ison virheen kun lähdin vohvelikahvilaan siskon kanssa.... teki muka kovasti mieli vaikka mitään makeaa en ole pystynyt syömään koko aikana. No, vohvelin syötyä tuli ihan karmean heikko olo ja kotona olin jo pöntöllä mutta ei tullut ylös, sellaista närästysmäistä nieleskelin vain. jaiks... vieläkin oksettaa koko vohveli :-( Rinnat aristaa edelleen ja ihan kuin menkat olis päällä, sellaista vatsanipistelyä/särkyä on etenkin iltaisin. Joten toivon ja uskon että kaikki on mahassa ok edelleen.
Enää ensi viikko ja sitten alkaa taas työt, voi kääksis, en tajua miten saan peiteltyä tätä oloa/turvonnuttta mahaani... ne tajuaa heti jo siitä kun en enää aamukahvia juo porukassa :-) No, jotain vitsiä vaan heitettävä kunnes niskapoimu-ultra on ohi ja sitten kerronkin pomolle. Miettikää miten IHANAA, joulun jälkeen ei ole paljon töitä jäljellä kun pääsemme äitiyslomalle :-) :-) Hassut ilot mulla....
Ikäviä tuollaiset kipukohtauset. Toivottavasti ovat jotakin harmitonta. Ei kuitenkaan kuulosta keskenmenolta, niin kauan kuin kipuun ei liity vuotoa.
ON; tänään on ollut aika kovaa kuvotusta. Eilenkin kävin sylkemässä pyttyyn, mutta vielä ruoka on pysynyt sisällä. Kuvotus tuo onneksi mielenrauhan :D Muuten olo on hyvin samanlainen kuin aikaisemminkin.
Pinja
hei, eikös tämä paikka sitä varten ole, että me kaikki pidämme yhtä ja tuetaan toisiamme niin hyvissä, kuin huonoissakin asioissa..? nyt olen pahoillani puolestasi, mutta toivotaan tietysti parasta. tule tänne sitten purkamaan tuntojasi, kun olet napaasi käynyt näyttämässä. :) jotenkin aina helpottaa kirjottaa asiansa ja saada toisilta sympatiaa. sitä paitsi, meistä jokainen todellakin välittää. uskoisin näin..? mie ainaskii.. :)
papu07 6+0