Maalismasut viikonloppuun johdattaa jälleen
Tässä linkki eilispäivään.. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7836690&p=1&tmode=1&smode…
Ja hyvää huomenta kaikille! :)
Aikainen lintu madon nappaa, sanotaan. ;) Minä se täällä omenaa puputan ja koitan saada itselleni väymystä, että pääsis takas uinumaan. Jos kerran on oikein sairaslomaa niin syytä olis sitten kyllä levätä oikein luvan kanssa! :)
Tässä tuli mieleen, kun kovasti on täällä greippimehua kehuttu jossain vaiheessa, että joku piti siitä ja niinpä mie tyttö sitä ajattelin kokeilla. Mies oli lähdössä kauppaan eilen ja sille sitten erikseen vielä mainitsin, että muistaa mehua tuoda. Tuli kotiin ja minä sitten siitä purkista heti maistiaisia ottamaan. Huih, että oli sitten tujua. Ihan suu väänty alaspäin ja ilme oli varmasti näkemisen arvoinen, sillä mieskin hörähti nauramaan.
Kyllä sitä tuli sitten maisteltua illan mittaan useampaan otteeseen ja viimein nukkumaan mennessä tuli mieleen, että miks ihmeessä se maku tuntuu jotenkin NIIN tutulta.. Sehän maistui (herkät ihmiset älkää lukeko) aivan Täysin samalle tavaralle, mitä mulla on joskus tullut pönttöön erittäin nestemäisen baari-illan jälkeen! Hyi että voi ihmistä kuvottaa nyt ajatuskin greippimehusta. Kaiken lisäks, kun miehelle siitä sanoin niin jopa hän sanoi, että Niinpäs muuten onkin! :D Että eipä meille kyllä osteta enää greippimehua..
Oma napa: Kaikki kai ennallaan. ei ole kipuja tai vuotoiluja. Vaikkakin välillä on ihan pakko tarkastaa tonne alapäähän, että vuotaako sieltä jotain.. Valkovuotoa korkeintaan.. Mut masua nipisteli eilen taasen kivasti, rinnat ovat turpeat ja hieman arat. Pahoinvointiaaltoja meni ja tuli eilen monen monta kertaa ja välillä jopa mietin, että pitäiskö oksentaa vai ei. Kuvotusta siis riittää.. Tosin tänään ei kyllä ole aamulla mitään oloja ollut. Kohta voi kyllä painua takas nukkumaan, kunhan on saanut perheen hereille ja aamutoimet puuhattua. Eli muutaman tunnin päästä. :) Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Kommentit (44)
Minä joka olen yrittänyt täällä muita rauhoitella, liittyn pian itse panikoijien joukkoon.... mulla ei ole ollut tänään MITÄÄN pienintäkään oiretta raskaudesta. Tuntuu että rinnatkaan ei olis kipeät enää ja vointi on mitä mainioin, ei minkäänlaista öklötystä ja ajattelin jopa, että voisin mennä ostamaan pussin karkkia!?
Pelottaa tosi paljon, jos nyt on tapahtunut jotain, mutta eihän se auta kuin odottaa ja toivoa että huomenna taas jonnekin nipistäisi ja oireet lisääntyisivät. Esikoisen odotuksesta en enää muista oikein mitään paitsi sen että olin tosi oireeton silloinkin ja esim. kaikenlainen pienikin öklötys yms. loppuivat jo viikolla 9+. Muistan sen siitä että silloin mulla oli eka neuvola ja täti kyseli kovasti että oksennatko ja tekeekö hajut pahaa jne ja päivitteli kun sanoin että mikään ei tee huonoa yhtään ja syön ja juon ihan kaikkea mitä ennenkin. Ja sieltä ne sydänäänet vaan silloin kuuluivat silti.
Toivon siis edelleen parasta mutta pakko myöntää että eka kertaa nyt pelottaa kun ei tunnu MILTÄÄN missään . Kääk :-(
Elikkäs Onnea hirmuisesti plussasta!!!! Kiva että pääsitte sitte näin pian kuumeesta toimeen =)
Marieela kera prinsessan 3vko 2 pvää.
Kiitos. Kiva kun vielä muistatte. Ja onnea pikkuisesta. Itseasiassa toimeen ei ryhdytty vaan mies ns. " leikki tulella" . No tuntuuhan tuo olevan ihan innostunut, ihan niinkuin arvelinkin.
Meitsi on sitten nettipimennossa keskiviikkoon asti. Lähdetään äitiä moikkaamaan ja hänellä ei näitä mukavuuksia löydy.
Mukavaa alkavaa viikkoa maaliksille. Täällä pahoinvointi hellittänyt, ruoka ei vaan tunnu maistuvan. Kaikki mikä ennen on ollut herkkua, tökkii pahasti, plääh.
-m- rv 7+4
Onpa hauska palata nettiaalloille ja odottajien puolelle jälleen! Meille tulossa toinen lapsukainen kutakuinkin 10.3.2007. Esikoispoika syntyi toukokuussa -05 elikäs mukavat 1v ja 10 kk tulee ikäeroksi.
Toivottavasti saadaan pian tuo nettiyhteys kotona kuntoon ja pääsisin jakamaan odotuksen riemuja kanssanne useasti. Millähän raskausviikolla olen?? Ei niin tarkkaan ehdi ja huomaa seurata tätä uutta masua, kun esikois-mussukka vaatii osansa huomiosta...taidan olla jotakin 7+4 viikoilla.
Mutta nyt täytyy lähteä laittaa pikkumies päikkäreille, joten palaanpa taas, kun koneelle pääsen.
P.s. Kiva, että on tässäkin ketjussa " vanhoja tuttuja" :
" Kaisun tyttö -05" toukomasuista -05...muistanetko, kun en ole päässyt kirjoittelemaan varmaan vuoteen :O)
Tottahan toki muistan, aikanaan tuli toukokuun -05 porukka niin tutuksi että kaikkien nikit muistaa varmaan hamaan loppuun ;-) Kiva kun tuli " tuttujakin" joukkoon, pikuhiljaa on tainnut suurin osa toukoista lähteä uusintakierrokselle. Enpä ole viime aikoina paljon ehtinyt itsekäänn muuta kuin lukea toukojen kuulumiset kun neiti pitää kiitettävästi kiireellisenä ja työt vielä pitäisi sivussa hoitaa.
Oma napa: Hajuaisti on harjaantunut ajokoiran tasolle ja tytön pissavaipat haisee ikävästi herkkään nenään, muista vaipoista puhumattakaan. Nälkä on jatkuvasti. Pahoinvointia ei nyt ole ollut. Illalla vatsaa turvottaa samalla lailla kuin tytöstä alkuraskaudessa ja olo on iltaisin niin kuin vatsa ei olisi toiminut viikkoon vaikka aamupäivät vatsa on löysällä. Oooh, mielenkiintoista eikös ;-D Kahvia yhä saan juotua mutta en enää pannullista päivässä niin kuin ennen. Niin ja pissalla saan ravata jakuvasti. Pieniä oireita siis vasta, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin parin viikon päästä halailen posliinia ja se salasuhde sitten jatkuukin loppuun asti...
Nyt pitääpi mennä taas ahtamaan ruisleipää napaan kun nälättää. Vointeja kaikille ja jaksamista, toi elämä vastaan sitten mitä vaan.
Kaisu 6+4
Pahoinvointia täälläkin riittää... Kaksosia odottaessa ei ollut minkäänlaista pahaa oloa ja keskenmenoon päättyneessä odotuksessa ei myöskään. Aivan kamala olo ja ihan milloin tahansa päivisin. Ei liity nälkään tai syömisiin tai mihinkään, ja kaikki hajut tekee pahaa.
Miten se sitten yleensä on, tämän pahoinvoinnin loppumisen kanssa. Onko jotain maagista viikkorajaa jolloin yleensä alkaisi helpottamaan??
Pitää varmaan soittaa neuvolaan, kun on se la. siirtynyt huimat 6 päivää aikaisemmaksi. Saa sitten oikeaan aikaan sen np ultrankin.
t raikku 7+6
Aurinkoista sunnuntaita masulit!
Mä oon ollu toooooooosi laiska kirjottelun suhteen. Mut oon kuiteski ahkera lukemaan muitten juttuja. Jospa jatkossa olis vähän ahkerampi...
Pahaolo on vähän laantunut. Torstaina nukuin koko päivän.. siis valvoin ehkä kolme tuntia, mutta se autto ainaki pahoinvointiin. Pe ja la oli tosi hyviä päiviä pahan olon suhteen, mut tänään oon ottanu pikkasen takapakkia.
Aattelin ens viikolla varailla neuvolaa. Oon vaan ihan pihalla, että minne pitää soittaa. Netistä en löytäny ku suoria numeroita terkkareille.. mut sit kun en ees tiiä minkä alueen neuvolaan kuulun, niin onpas kivaa. Kait ne sieltä sit neuvoo ja ohjailee tällasta alottelijaa.
Tajusinpa tuossa, että mun loma on kyllä menny aivan täydellisesti nukkuessa !! Mitään kivaa ei oo tehty, ei reissuja tms, ku oon ollu niin huonovointinen ja väsyny. Ens viikko onkin viimeinen lomaviikko ja täytyy varmaan skarpata, että voi töissä kertoo jotain tehneensä ;) Positiivista sinänsä, että on ollu tää loma, en olis töissä jaksanu mitenkään olla tällasessa olotilassa..
Anteeksi kovinkin omanapainen teksti...
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Branco rv 7+2 (oho, tuntuupas paljolta...)
Täällä olis nyt vissiin viikot 7+0. Ihanaa!
olo on jokseenkin parantunut, etovaa oloa ei mielestäni enää ole samalla tavalla ollut, kuin esim. viikko sitten. Keskiviikkona kävin jo hitsin kalliissa ultrassa, missä näkyi syke ja alkion oikea paikka, mutta omien laskujen mukaan silloin olisi ollut rv 6+3 ja lääkäri mittasi alkion olevan 2-3mm eli sopi vasta rv 5+5-6+0, se tietenki vähän huolestuttaa. Siellä ultrassa kävin pienehkön vaaleanpunaisen vuodon takia, mikä kyllä loppui parissa päivässä. Aiemmin ihmettelin kun mahassa ei ollut tuntunut mitään tuntoja, mutta siitä ti-illasta kun jotain vuotoa tuli, alkoi sitten mahan kipuilu, mikä on jatkunut tähän päivään saakka. Miksi ne kasvukivut pysyivät ihan kokonaan pois, kunnes tiistaina sit alkoivat? Esikoisen odotuksesta en muista niin hyvin, että voisin vertailla :I
Nälän tunne on muuten tosi voimakas jos ruuasta on kulunut vasta vaikka 2h ja jos en syö, alkaa päänsärky ja huonohko olo. Suolaista tekee mieli ja kahvia en enää ole lainkaan pystynyt juomaan, kun norm. vetelin 5 isoa kuppia päivässä. Rinnat ovat iltaisin arat, mutta aamulla ok, onkohan ihan norm tuommoinen vaihtelu?!
Niin, kysymyksiä riittäisi vaikka millä mitalla. Neuvolan ajattelin varata kuun vaihteessa, josko saisin ajan jonnekin 10 viikon paikkeille jotta sydänäänetkin sitten kuuluisivat jo...
Hyvää alkavaa viikkoa jokaiselle!
Onni-Ihme rv 7+0
Just tossa heräilin.. Nää aamuvuorot on sellasia et sitten saa nukkua koko illan kun on ollut aamun töissä.. Mulla on nyt menossa jotain rv 8+1 ja aika oireeton olen ollut. Hassua muuten miten sanotaan, et on oireeton vaikka " mukavia" oireita ois vaikka kuinka paljon kunhan pahoinvointia vain ei ole! onko siis ainoa hyvä raskausoire pahoinvointi? No on mullakin " onneksi" ollut pientä oklötystä joitain ruokia kohtaan,joista olen ennen tykännyt. Lisäksi on rinnat paisuneet mahdottomasti, kohta on lähdettävä liivikauppaan (mikä on tosi iloista kun näistä a:n pikkuliiveistä pääsee eroon!!), alavatsaa on nippaillut ja makuulla huolimattomasti kääntyessä tuntuu " repäisykipua" , nälkä on ehkä myös ollut isompi kuin aikaisemmin ja joskus vatsaa turvottaa aika lailla. No, olihan tossa sittenkin noita raskausoireita!
Tuli vaan mieleen et kun täällä on teitä keskenmenon saaneita niin häviääkö raskausoireet jos sikiö kuolee? Voiko sitä mitenkään tuntea?
Ajattelin vaan et kun meinataan 2 viikon päästä kertoa vanhemmille raskaudesta niin onkohan se liian aikaista? Ja sit ajateltiin et kolmen viikon päästä vois kertoa parille kaverille kun ollaan menossa heidän kanssaan mökille eikä jaksais enää sillon valehdella et miks mä en juo..
Saakohan tästä kukaan enää mitään selvää, toivotaa.. Taitaa tuo mies hinkua pyöräilemään niin kait se on lähettävä.. Se oli muuten eilen ylläriks leiponut pitsaa ja keittäyt mansikkahillot onnistuneesti, tänään töistä tullessa sitten mua odotti tuore leipä ja lettutaikina (jonka sitten kyllä itse paistoin). Mutta ihmeellinen mies mulla!
voihan kuvotus taas... vähän väliä pitäisi olla syömässä ja kerralla mahtuu sisään vaan ihan vähän. huoh. noh, positiivistahan tää vaan on, että on oireita. :)
tuolla vauvat.netin puolella oli tänän pudonnut kaksi maalismasua kyydistä, kauhean kurjaa. toivottavasti täältä ei meitä tipu enää. :(
vaikka ' pahimmat' vkothan on kai vielä edessä?
t. sikkis ja papunen, uuteen vkoon 7+0
Mää en oo kummassakaan edellisessä raskauessa(kaan) voinu pahoin ja toinen siis johti toivottuun lopputulokseen, joten ei siitä tarvi olla huolissaan, jos ei okseta:) Raikun kokemus kaksosodotuksesta ilman pahaa oloa todistanee tämän myös. Eikös se useimmilla lopu jossain viikon 16 paikkeilla, jos oikein muistan?
Silti on sanottu, että niillä joilla pahoinvointia on, on vähän pienempi todennäkösyys saaha km ku muilla. Ja Miina21:lle: En ainakaan ite huomannu mitään oireitten vähenemistä km:n aikoihin. En tiiä ees tarkkaan, millon se tapahtu, ku en käyny ultrassa ennenku suurin vuoto oli tapahtunu rv 9+2 (, oli siis spontaani km eli alko ja tyhjeni itekseen). Moni kait sen kuitenki aavistaa. Ja varmaan yhtä moni pelkää onneksi turhaan:) Sen verran oon ite ollu taikauskonen tuon jälkeen, että varasin viimeksi ja aion nytki varata ekan neuvolakäynnin vasta viikolle 10.
Millonkahan nää munki tissit alkas kasvaa, ku just vasta imetyksen kerkesin lopettaa todetakseni, että rukkasiksi muuttu entinen c:n rintavarustus?
Hassua, että toisilla on jo viikkoja päälle 8, ku ite ei viikko sitte ollu plussannukaan vielä! Kyllähän tässä saattaa käyä sillä lailla, että mulla menee huhtikuun puolelle (la 25.3.), ku tyttöki synty vasta rv 42+0. Vai kuinkahan paljon aiemmin nää kakkoset yleensä syntyy? Tuntuu kovin kaukaselta vielä tuo ajatus maaliskuusta, kai tää epätodellinen olo helpottaa vasta sitte, ku syänäänet kuulee.
Siinäpä vähän taas kaikkea. Jos muuten ette muulla tavoin piä raskauspäiväkirjaa, niin kannattaa tallettaa wordille näitä omia viestejään ja muokata siellä päiväkirjamaisempaan muotoon. Kiva sitte vertailla tuleviin ja ystävien raskauksiin.
Udidi rv 4+6
Heippa kaikki taas samassa tilanteessa olevat! Oltiin tässä viikonloppu kavereiden kanssa juhlimassa ja pitihän se niille paljastaa -kyllähän ne sen arvaskin, kun en juonut, että oon raskaana. Aamuisin, kun muut oli baari-illan jälkeen vähän heikossa hapessa, oli meikäläisellä ihan " muuten vaan" äklö olo! :)
Samanlaisia oireita kuin joillakin muillakin teillä, että jos sattuu nälkä tuleen (mitä kyllä tapahtuukin paljon tavallista useammin) niin iskee armoton kuvotus ja etominen ja oksetus ja heikotus. Sit on pakko syödä vaikkei tekis mieli, muuten ei selviä. Olen myös miettinyt että auttaiskohan se oksentaminen kun kerran niin velloo. Mut eihän sekään oo kivaa touhua.
Toisaalta pahoinvointikin on vaan kiehtovaa, kun saa jotain konkreettista osviittaa siitä masuasukista!
Kaverit kysy multa että joko oon käyny lääkärissä ja neuvolassa. En ole, ja aioinkin mennä sinne mahdollisimman myöhään. Tottakai se on sitte kiva saada tietoa vauvasta jne. mut eiköhän sitä ennätä olla tongittavana ja tutkittavana ihan tarpeeksi, ja kaiken lisäksi: EIHÄN RASKAUS OO MIKÄÄN SAIRAUS! Sitä jotenkin vaan pidetään nykyään niin itsestään selvänä, että on heti tukeuduttava lääkäreihin ja lääketieteeseen ylipäätään. Olivat myös ihan kummissaan kun kerroin, että ihanteeni olisi synnyttää kotona tutussa ja turvallisessa ympäristössä omassa rauhassa. Ihan kuin nykynainen ei selviäisi samasta hommasta, mistä niin monet esiäidit on aikaisemmin selvinneet ilman letkuja, piuhoja ja laitteita. En kuitenkaan väheksy teknologian ja kehityksen positiivisia vaikutuksia ja edistystä esim. lapsi- ja äitikuolleisuustilastoihin, mutta jotenkin tuntuu että onko kokonaan unohdettu intuitio ja naisen oma kyky kuunnella kehoaan ja toimia elämän haastavissa tilanteissa?
En halua nyt mitenkään megafonin kanssa provosoida, mutta olisi nyt kiva saada tästäkin aiheesta keskustela. Kaikenlaiset mielipiteet ovat kiinnostavia. Myös te, joilla on jo lapsia ja kokemusta aiheesta varmaan osaatte antaa syvempää ja toisenlaista, omakohtaista näkökulmaa.
Iloista odottelua kaikille maalismasuille!!
envis, siinä 8vk:n paikkeilla, päiviä en oo laskenu
Ilmoittauduin tänne mukaan, vaikka pelottaa ja yritän vielä olla ajattelematta kovin pitkälle tulevaisuuteen. Se, että jotain ikävää voisi taas sattua, pelottaa kovasti. Mutta päivä kerrallaan mennään. Lokamasuista putosin huhtikuussa, toivottavasti täällä pysyttäisiin nyt mukana.
Oireina väsymys, jatkuva nälkä, jano ja pissatus. Nännit aristavat. Ja välillä kuvottaa.
Nyt pitäisi olla jo hampaita harjaamassa ja nukkumaan menossa, että hyvää yötä. Palaan paremmalla ajalla. Tsemppiä kaikille odotukseen!
Lizie rv6+2
Eli tänään olisi juhlan paikka, kun uusi viikko aluillaan. 6+0.
Tässä on perheen kuopus herättänyt minut jo tunti sitten.. voi kun olis niiiiin väsyttänyt, odottelen jo päiväunia :) --viikon ainut vapaapäivä mulla, että aika tiivis tahti heti loman jälkeen :/
Minäkin ostin eilen greippimehua :) Ei se niin hyvää ollut, mut ei pahaakaan. Ensi maku oli outo sitten pitkin iltaa sitä kävin hörppäsemässä ja maku parani koko ajan. Kokeilen vielä toistakin merkkiä, tuo oli verigreippiä.
Omassa navassa turvottaa ihan vietävästi aamua iltaa ja olo on tasaisen kuvottava, illalla pahiten, eilenkin oli tosi kuvottava olo mutta en oksentanut, parantaiskohan se? Tulee sellainen näläntunne ja möyrintä masussa ja ehkä pitäis hoksata pikkusen syödä just ennen sitä tunnetta niin olo ois parempi..en tiedä.. Illalla kun nousin esim. sohvalta reippaasti ylös niin masua kivisteli hetken, muistaakseni tätä oli aiemmissakin raskauksissa alku-ja loppuvaiheessa.
Sohvi84: Joo, kiitos ei se mitään vaikket tiennyt lääkettä :) Kysyn tuolta neurologilta jolla keväällä kävin kun soittelen hänelle varmasti jossain vaiheessa.
Sin-na..6+6
Viikonloppua odotellessa, onneksi enää tämä päivä ja sitten kokonaiset 2 vapaata!! JEE!
Laitoin esittelypinoon linkit noihin [b]Yahoo ja MSN ryhmiin[/b], kun niitä eilen tai toissapäivänä oli joku kaipaillut. Ajattelin, että siellä ne ovat esillä kaikille maalismasuille helposti.
[b]Jakobiina[/b]: Yritin laittaa sulle eilen s-postia. Liekkö tullut perille? (Selain heitti " Sivua ei voida näyttää" kun painoin lähetä nappia, joten saattaa olla bittitaivaassa :)
[b](.)[/b] Edelleenkään ei pahaaoloa näy - alkuviikosta oli edellisen kerran. Suklaa ei maistu (huolestuttaa :). Rinnat edelleen arat ja kovat - todennäköisesti, vielä seuraavat 8 kk :) Hengästyminen alkaa olla tuorein oire. Eli, kun puhuu pitkiä lauseita hengästyy - kai ne sisuskalut jollain tavalla alkaa jo ahdistamaan keuhkoja pienempään soppeen. Tiedä häntä.
Ainiin ja maanantaina odotellessa - että pääsisin sinne neuvolaan... :D
-neet rv 6+6
Olen koittanut jo monta kertaa laittaa esittelyä itsestäni mutta mistä ihmeestä esikoinen tietää jos äiti koittaa rentoutua?!? Eli itse olen 25 v, mies 31v ja esikoinen on toukokuussa 05 syntynyt neiti. Plussasin viime viikolla ja kolmen eri merkkisen raskaustestin jälkeen uskoin vihdoin että plussa tuli :-)
Pientä etovaa oloa on havaittavissa, samoin väsymystä ja rintojen kivistelyä. Neiti kyllä herättää monasti yössä joten se väsymys voisi mennä jo yöheräilyjenkin piikkiin. Vatsaa nipistelee joka päivä, muttas samoja kasvukipuja oli heti alussa jo neidistä, en ole vielä huomannut edes miettiä mitään murheellisia.
Aamulla olin vaa' alla ja kilon on paino noussut. Oltiin viikko anoppilassa ja siellä kyllä tuli syötyä tavallistakin useammin pohjalaiseen tapaan joten sillä varmaan on myös tekemistä asian kanssa. Liikkuminenkin on jäänyt laiskuutta taas vähemmälle. Oli vakaa aikomus että tässä raskaudessa ei paino alkaisi heti nousta, neidistä kun nousi niin hurjasti.
Oi voi, nyt pitää mennä keittelemään aamupuuroa tytölle ennen kuin alkaa huuto.
Kaisu 6+2
Hei vaan muut maalismasut. Tiukille ottaa tämä töissä oleminen, väsymys on tosi kovaa. Haukottelen pitkin päivää ja olen todella virkeää seuraa...
Ruoka ei maistu muttei ole enää paha olokaan, se on häipynyt. Viinirypäleitä ja ananasmehua voisin kyllä syödä ja juoda mutta pidemmän päälle saattaisi olla yksitoikkoista.
Masua nipistelee välillä ja kovin turvoksissa se on. Joku voisi luulla minun vielä olevan raskaana :) Enää ei mahdu normaalit housut jalkaan joten kovin tässä ollaan raskautumassa.
Kovasti odottelen ultraa jonka sain vasta elokuun ensimmäiselle päivälle. Jännittää, varsinkin kun se kaksospaine on kova ;)
t: Zeldatar, odottaa kolmattaan viikolla 6 + (jotain...)
Illalla oli pitka kipukohtaus, en pystynyt olemaan suorassa, saati kävelemään. Kipu vastasi aika lähelle synnytyssupistuksia oli vain pitkä kestoisempi, vuotoa ei kuitenkaan ole tullut. Pahoin pelkään, että pikkuinen on väärällä paikalla :(, 10.30 on lääkäri jospa siellä selviää jotakin. Aanteeksi tämä oman navan tuijottelu
Tänään alkoi kahdeksas viikko ja sen kunniaksi on vähän tapahtunut: Ensinnä rinnat ovat selkeästi kipeät. Tähän asti ne ovat kyllä aristaneet hieman, mutta eivät näin selkeästi olleet kipeät. Samalla liivit tuntuvat kutistuvan kutistumistaan... ;) Toiseksi kuvotus pahenee päivä päivältä ja tänään jouduin sitten ensimmäisen kerran oksentamaan. Vaikkei kumpikaan oire ole mitenkään erityisen mielyttävä, niin otan ne ilolla vastaan kertomaan masuasukkaan elinvoimasta. :D
Tsemppiä kaikille!
Pinja 7+1