Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä miehen ex-vaimon viha minua kohtaan kumpuaa

Vierailija
25.09.2020 |

Yritän ymmärtää, onko kyseessä mustasukkaisuus miehestä/lapsesta vai onko tällainen viha vain yleistä? En ole koskaan tehnyt hänelle mitään pahaa, tai sanonut yhtään mitään muutenkaan. Emme ole edes tavanneet, mutta silti koko ajan pommittaa miestä syytöksillä, jotka koskevat usein minua. Tekee paljon kiusaa meille eikä jätä rauhaan. Milloin olen varastanut lapselta tai tuhonnut omaisuutta (jos esim vaate mennyt rikki). Uusia tempauksia tulee koko ajan millä härnätä, syyt voivat olla vaikka kuinka absurdeja.

Hellittääköhän tällainen käytös jossain vaiheessa ja miten voisin helpottaa tuon exän oloa? Onko tähän keinoja? Minulla ei ole tarvetta lähteä riitelemään takaisin päin, ainostaan helpottaa asioita ja etenkin heidän lapsen, joka kärsii tilanteesta.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yleistä? Kyllä. Tervettä? Ei.

Asettakaa tiukat rajat, vaikka rikosprosesseilla jos muu ei auta. Kannattaa toki valikoida taistelunsa. Läheltä olen seurannut et aika usein sen exän (nainen) uusista pariauhdekuvioista riippuu pitkälti kuinka rauhassa mies nyxänsä kanssa elää.

Vai että rikosprosesseilla? Sehän varmasti parantaisikin tilannetta?

Moni menee tuohon ansaan "eihän nyt kannata tilannetta pahentaa...." ja antaa toisen käyttäytyä mielivaltaisesti ja sekopäisesti ja terrorisoida useiden elämää vuosia. Kyllä tässä koskee samat säännöt kun missä tahansa muuallakin. Ihmisillä on oikeus elää rauhassa. En tiedä miksi tämä exien sekoilu on niin vaiettu aihe tässä maassa, vaikka on hyvin yleistä.

Vierailija
22/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halua sinua lapsensa elämään. Tämähän on täysin luonnollista.

Tämä on tullut kyllä selväksi ja ymmärrän kyllä pistoksen joka äidille voi tulla, olen sen itsekin tuntenut. Silti käytöstä en oikein ymmärrä, en ole tehnyt pahaa lapselle tai äidille ja toivon neuvoja miten saada loppumaan...

Ap

Ei tule loppumaan. Tuo ihminen on häiriintynyt. Varmaan näet nyt miksi erosivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja äitini erosivat 40 vuotta sitten, koska isälläni oli toinen nainen. Isäni on siis ollut nykyisen vaimonsa kanssa jo 45 vuotta ja vieläkin äitini on katkera ja haukkuu isäni nykyistä vaimoa. Hän on äitini silmissä avioliitonrikkoja lopun elämäänsä.

Minusta ne sopii paljon paremmin yhteen kuin isäni ja äitini. Jostain syystä äitini ei ole koskaan inhonnut isääni niin kuin tuota hänelle tuntematonta naista, isäni vaimoa. Kai se on joku negatiivisten tunteiden siirtojuttu.

Vierailija
24/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ärsyttää sekin jos olet jollain tavalla hänen silmissään "parempi". Eli vaikka ei varsinaista kaihoa exää kohtaan olisi, monet eivät kestä jos uusi puoliso on esimerkiksi varakkaampi, parempi työ, kouluttautuneempi, kauniimpi tai vastaavaa. Saattaa peilata siis omaa tilannetta sinun tilanteeseen ja tuntea kateutta. Onko jokin osio niin sanotusti paremmin kohdallasi, mieti asiaa niin. Voi olla jotain pientäkin, harrastat jotain mielenkiintoista jonka ex kasvattaa päässään suuriin mittasuhteisiin paremmuudestasi, ei mitään järkevää välttämättä.

Vierailija
25/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tullut kyllä selväksi ja ymmärrän kyllä pistoksen joka äidille voi tulla, olen sen itsekin tuntenut. Silti käytöstä en oikein ymmärrä, en ole tehnyt pahaa lapselle tai äidille ja toivon neuvoja miten saada loppumaan...

Ap

Tämän saa loppumaan sillä, että jatkaa sinkkuna tai lapsettoman miehen kanssa. Miksi te ihmiset perustatte näitä uusioperheitä tai -kuvioita? Kai se nyt on selvä, ettei sellaisesta pidemmän päälle tule yhtään mitään. Eikä todellakaan ole lapsille hyväksi. Kannattaisi sitoutua hieman enemmän ydinperheeseen. Tai jos ero kuitenkin tulee, niin eihän sitä uutta tarvitse heti ottaa tilalle. Itse olette tilanteenne valinneet.

Vierailija
26/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asettakaa tiukat rajat, vaikka rikosprosesseilla jos muu ei auta. Kannattaa toki valikoida taistelunsa. Läheltä olen seurannut et aika usein sen exän (nainen) uusista pariauhdekuvioista riippuu pitkälti kuinka rauhassa mies nyxänsä kanssa elää.

Meillä itse asiassa alkoi toimimaan vasta tämä. Ei nyt rikosprosesseja :D mutta rajojen tiukennus äärimmilleen. Lasten asioiden sopimiset ainoastaan viestein niin, että jokaisesta jää jälki. Mies siis kirjaimellisesti löi luurin kiinni kun ex soittaessaan alkoi mennä asiattomuuksiin. Tiukka "laita viesti jos on asiaa" ja luuri kiinni. Sen jälkeen tapaamis, ja elatussopimuksen tiukka noudatus. Eli ei enää "joustoja", koska niitä ex käytti vilunkipeleihinsä, ja niistä tuli riitaa. Jos hän halusi extravapaata vaikkapa viikonlopun juhlintaan, ja otimme lapset, niin ei sopinutkaan että kun mies tämän hänen extravapaansa takia järjesteli vaivalla omat työnsä, että ex olisi joustanut sitten miehen töiden takia. Tapaamiset runnottiin läpi exän toivomuksesta vielä oikeuden kautta, ja hyvä niin, koska saimme sellaisen tapaamissopimuksen kuin halusimme. Exä luuli jostain syystä että oikeus määräisi isän ottamaan lapset silloin kuin exä haluaa.

"Virhe" oli ollut mieheni puolelta siinä, että hän oli eron jälkeen loputtomasti joustanut, kun ei ollut ymmärtänyt että tätä "joustoa" käytettiin exän kontrollintarpeeseen.

Vierailija
27/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämän saa loppumaan sillä, että jatkaa sinkkuna tai lapsettoman miehen kanssa. Miksi te ihmiset perustatte näitä uusioperheitä tai -kuvioita? Kai se nyt on selvä, ettei sellaisesta pidemmän päälle tule yhtään mitään. Eikä todellakaan ole lapsille hyväksi. Kannattaisi sitoutua hieman enemmän ydinperheeseen. Tai jos ero kuitenkin tulee, niin eihän sitä uutta tarvitse heti ottaa tilalle. Itse olette tilanteenne valinneet.

Kyllä tulee monillakin :)

Kuka sanoi että heti ottaa tilalle, vai pitäisikö eronneiden olla loppuelämä yksin? En halua lapsetonta, koska he useinkin haluavat lapsia. Itse en halua enempää lisääntyä, joten kaikin puolin parempi perheellinen mies

Vierailija
28/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron käsittely on kesken. Kanavoi sen tuohon sabatointiin ja syytöksiin.

Erot ovat niin kipeitä tapahtumia ja ei ihan hetkessä pääse yli.

Oliko exä hylätty? Voi nähdä sinun rikkoneen hänen parisuhteen.

Ethän lähde mukaan huonoon käytökseen.

Eli anna olla ja ymmärrä?

Ei. Tämä on todella väärä lähtökohta.

Vierailija
29/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuka sanoi että heti ottaa tilalle, vai pitäisikö eronneiden olla loppuelämä yksin? En halua lapsetonta, koska he useinkin haluavat lapsia. Itse en halua enempää lisääntyä, joten kaikin puolin parempi perheellinen mies

Lasten ei kuulu olla heittopusseina kahden perheen ja kodin välillä. Aikuisillehan järjestely varmaan sopii vallan hyvin, kun voi viikon leikkiä vanhempaa ja viikon olla lapseton ja keskittyä uuteen suhteeseen. Näinhän se monilla menee.

Vierailija
30/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Ihan uskomatonta vainoamista. Miehen eksä piti itse kahta parisuhdetta aikoinaan, ja mieheni lähti, kun sai selville sivusuhteesta.  Ja tämä tapahtui jo vuosia ennen kuin minä tulin kuvioihin.

Nyt ei päästä enää lapsia meille, koska minä olen kuulemma kamala. 

Soittelee kaikki ihmiset, jotka saattavat tietää minun elämästäni jotain, läpi ja käyttää saamiaan tietoja minua vastaan. Että pikkuisen on siellä rouvalla mielenterveysongelmia. 

Nämä on niin ikäviä keissejä :( Mies, ja lapset on ihan hirveässä välikädessä, kostonvälineenä ja pelinappuloina kun äiti  toteuttaa omaa fantasiaansa :( Jos mies mielii nähdä lapsiaan, olisi hänen pysyteltävä sinkkuna exän määräyksestä, ja jos mies ei näin tee, hän "valitsee naisystävänsä lasten edelle". Ei ole siis mitään mahdollisuuksia elää sekä omaa elämää onnellisena, että tavata lapsiaan. Jos eroaa naisesta ja alkaa tanssia exän pillin mukaan, niin loppua ei sille tielle näy. Jos ei tanssi, niin sitten ei näe lapsiakaan. Oikeusprosessi on hidas, vie rahat ja voimat ja mielenterveyden. Mitä siis tehdä? En osaa auttaa :(

Vierailija
31/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä itse asiassa alkoi toimimaan vasta tämä. Ei nyt rikosprosesseja :D mutta rajojen tiukennus äärimmilleen. Lasten asioiden sopimiset ainoastaan viestein niin, että jokaisesta jää jälki. Mies siis kirjaimellisesti löi luurin kiinni kun ex soittaessaan alkoi mennä asiattomuuksiin. Tiukka "laita viesti jos on asiaa" ja luuri kiinni. Sen jälkeen tapaamis, ja elatussopimuksen tiukka noudatus. Eli ei enää "joustoja", koska niitä ex käytti vilunkipeleihinsä, ja niistä tuli riitaa. Jos hän halusi extravapaata vaikkapa viikonlopun juhlintaan, ja otimme lapset, niin ei sopinutkaan että kun mies tämän hänen extravapaansa takia järjesteli vaivalla omat työnsä, että ex olisi joustanut sitten miehen töiden takia. Tapaamiset runnottiin läpi exän toivomuksesta vielä oikeuden kautta, ja hyvä niin, koska saimme sellaisen tapaamissopimuksen kuin halusimme. Exä luuli jostain syystä että oikeus määräisi isän ottamaan lapset silloin kuin exä haluaa.

"Virhe" oli ollut mieheni puolelta siinä, että hän oli eron jälkeen loputtomasti joustanut, kun ei ollut ymmärtänyt että tätä "joustoa" käytettiin exän kontrollintarpeeseen.

Tässäkin tapauksessa raivoa aiheuttaa hyvin paljon se, ettei ylimääräisiä palveluksia enää saa joka ikinen päivä... ja kyllä, kaikkien pitäisi elää juuri niin kuin ex haluaa, nopeilla varoitusajoilla ja millon mitäkin

Vierailija
32/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on niiiiiiiin yleistä et huh huh! Tässä asiassa miesasialiike vois ottaa koppia. Tällainen ei ole ok ja näihin ongelmiin pitää tarttua jo. Kuinka pitkään tässä yhteiskunnassa annetaan naisten häiriköidä exiään ja näiden uusia puolisoja ja lapsiaan ja herra ties koko sukuakin pahimmassa tapauksessa tällä tavalla.

Täälläkin kyllä kummasti naisten keskuudesta empatiaa ja ymmärrystä riittää. Kukaan ei taatusti katselis hetkeäkään mieheltä tuollaista käytöstä.

Vierailija
33/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun mieheni erosta oli 7 vuotta aikaa. Ja silti exä terrorisoi. Eli mikä on mielestäsi sopiva aika jonka jälkeen saa olla onnellinsne uudessa suhteessa? Ja mites kun ex-vaimo raijasi uuden miehen eron voimaanastumispäivänä kotiinsa? Koskeeko tämä säädyllisyysaika eron jälkeen ainoastaan sitä joka on terrorin kohteena?

Vierailija
34/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lasten ei kuulu olla heittopusseina kahden perheen ja kodin välillä. Aikuisillehan järjestely varmaan sopii vallan hyvin, kun voi viikon leikkiä vanhempaa ja viikon olla lapseton ja keskittyä uuteen suhteeseen. Näinhän se monilla menee.

Samaa mieltä, mutta en valitettavasti voi pakottaa ex-puolisoa naimisiin ja tein kaikkeni sen eteen, ettei hän lähtisi. Annoin anteeksi toiset naiset ja hankin terapiaa jne. Voit siis kohdistaa halveksunnan ja eroraivosi toiseen ketjuun, mainitsemasi asiat on jo käyty moneen kertaan läpi ja yrittänyt päästä yli siitä, ettei lapseni saa kokonaista perhettä. Olen käynyt asiasta pitkään terapiassa eron jälkeen.

Vierailija
35/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin tapauksessa raivoa aiheuttaa hyvin paljon se, ettei ylimääräisiä palveluksia enää saa joka ikinen päivä... ja kyllä, kaikkien pitäisi elää juuri niin kuin ex haluaa, nopeilla varoitusajoilla ja millon mitäkin

Näin olemme päätelleet. Exällä oli tapana uuden miehensä lähdettyä reissutöihin pyytää miestäni tulemaan kolaamaan pihaa tai muuta että lapset pääsevät kouluun. Autoakin olisi pitänyt laittaa jne. 

Vierailija
36/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheet eivät vain toimi. 

Vierailija
37/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tule loppumaan. Tuo ihminen on häiriintynyt. Varmaan näet nyt miksi erosivat.

Ja aina täällä naiset oikein kuorossa huutaa miten miesten puheita existään ei koskaan kannata uskoa. Menkää peilin eteen edes joskus!

Vierailija
38/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todennut jo aikoja sitten elämässäni -mulkkujen kanssa ei kannata olla MISSÄÄN tekemisissä.

Zinc

Se nakertaa vain palasia omasta elämästä ..

Kumma kyllä itse olet edelleen mulkku. Kuten olemme tältä palstalta usein saaneet todeta.

Sinä olet ja kaltaisesi kus.i.päät ovat.

Zinc

Todistit sen jälleen kerran .. minä puhun asiasta, sinä puhut ihmisistä. 

Vierailija
39/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Ihan uskomatonta vainoamista. Miehen eksä piti itse kahta parisuhdetta aikoinaan, ja mieheni lähti, kun sai selville sivusuhteesta.  Ja tämä tapahtui jo vuosia ennen kuin minä tulin kuvioihin.

Nyt ei päästä enää lapsia meille, koska minä olen kuulemma kamala. 

Soittelee kaikki ihmiset, jotka saattavat tietää minun elämästäni jotain, läpi ja käyttää saamiaan tietoja minua vastaan. Että pikkuisen on siellä rouvalla mielenterveysongelmia. 

Toivottavasti ette alistu tuohon lasten vieraannuttamiseen? Ja vielä jätä heitä tuollaisen tasapainottoman ihmisen armoille? Jos näin teette, ette kyllä itse ole yhtään parempia...

Vierailija
40/82 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että rikosprosesseilla? Sehän varmasti parantaisikin tilannetta?

Moni menee tuohon ansaan "eihän nyt kannata tilannetta pahentaa...." ja antaa toisen käyttäytyä mielivaltaisesti ja sekopäisesti ja terrorisoida useiden elämää vuosia. Kyllä tässä koskee samat säännöt kun missä tahansa muuallakin. Ihmisillä on oikeus elää rauhassa. En tiedä miksi tämä exien sekoilu on niin vaiettu aihe tässä maassa, vaikka on hyvin yleistä.

Juuri näin. Ihmisillä on oikeus elää rauhassa. Palstoillakin, ilman kus.i.päitä

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi