Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opettajan opiskella sairaanhoitajan tutkinto?

Vierailija
24.09.2020 |

Olen valmistumassa oleva opettaja. Valmistumisen jälkeen minulla on pätevyys opettaa kolmea vierasta kieltä sekä toimia luokanopettajana.

Olen aiemmin opiskellut vuoden verran sairaanhoitajaksi. Ensimmäinen harjoittelu puuttuu.

Nyt pitäisi ensi kevään jälkeen päättää, alanko etsiä töitä opettajana vai palaanko suorittamaan sh-tutkinnon loppuun. Jos en ensi lukuvuonna jatka tutkinnon suorittamista, niin en ehdi sitä tehdä ennen kuin tutkinto-oikeus päättyy.

Jos vietän seuraavat 2 vuotta sairaanhoitajaksi opiskellen, saanko sitten enää opettajan töitä?

Sairaanhoitajan töitä saisi tietysti aina. Kielitaidollani vaikka ulkomailtakin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tahdot tehdä opettajan töitä, niin hae niitä kaikin voimin. Heti valmistumisen jälkeen on kriittistä löytää niitä oman alan töitä ja saada kokemusta. Esim. 5 vuoden työkokemuksen jälkeen on turvallisempi pitää taukoa.

Toinen vaihtoehto on aloittaa sh-opinnot ja jatkaa työnhakua, ja jos saat opettajan paikan, niin jättää opinnot uudestaan kesken.

Jos siirryt opeopinnoista ilman opettajan kokemusta suoraan sh:ksi, niin todennäköisesti jäät kokonaan sille uralle, koska siellä työllisyys niin paljon parempi.

Tuo oli kyllä hyvä neuvo! Mutta aika todennäköistä on, että saan ensi kesän aikana syksyksi  lyhyemmän tai jopa puolen vuoden tai vuoden opettajansijaisuuden. Eli kannattaako sitten ennemmin ottaa se vastaan kuin jatkaa sh-opintoja...? Sitä tässä pohdin.

Tai ehkä täytyy antaa kohtalon päättää. Jos on tarkoitettu, että teen töitä opettajana, ehkä saan keväällä valmistuttuani vakituisen työpaikan? 

Vierailija
22/28 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valmistumisen johdosta !!