Joulupuukeräyksestä, auttakaa!
Onkohan nimi edes oikea, en ole varma. Miten voisin auttaa jotain köyhää lapsiperhettä näin joulun lähestyessä? Haluaisin henkilökohtaisesti auttaa esimerkiksi viemällä pari kassillista jouluruokia ja tyttäreni vanhoja leluja. Meillä kaapit pursuaa leluja, millä tyttö ei enää leiki. Löytyy myös vaatteita, ulkohaalareita jne. En jaksaisi laittaa niitä myyntiin nettiin, haluaisin antaa ne niitä tarvitseville. Saan mukavan veronpalautuksen ja haluaisin auttaa lapsiperhettä. Mitä minun pitää tehdä, mihin ottaa yhteyttä?
Kaksi vuotta sitten ollessani työttömänä, saimme tytön kanssa apua toiselta perheeltä sosiaaliviraston kautta. Perheen äiti toi minulle henkilökohtaisesti jouluruokaa ja lahjoja tytölleni. Olen niin suuressa kiitollisuudenvelassa tälle perheelle, pelastivat joulumme :') haluan vuorostani auttaa jotakuta. Tarvitseeko täällä joku apua?
Kommentit (15)
Hei olen 3lapsen yh äiti ja ottaisin mielelläni apua vastaan mulla on 1v tyttö 2v poika ja 8v tyttö kiitän sinua etukäteen jos meitä autat marika85@hotmail.fi yst.ter.marika
Haluan vain laittaa hyvän kiertämään :) vieläkin nousee kyyneleet silmiin kun muistelen tuota joulua. Kun on ihan pohjalla, ei varaa ostaa edes kinkkua, joku tulee ja nostaa sinut sieltä kuopasta <3 tytär oli onnessaan, kun sai jälkiruokaduploja, mollamaijan ja sille paaaaljon vaatteita. :)
Ap
Joulupuukeräykseen ainakin saa antaa vain uusia tavaroita lahjoiksi. Olisiko tästä apua: https://www.facebook.com/pages/Jouluapua/404414899684476
Olet tosiaan ihana. :) Toivottavasti löytyy joku jolle tyttösi pienet vaatteet sopivat.
Itse kysyin juuri eilen sosiaalitoimesta onko meillä mahdollisuutta saada pojille pienet paketit tai vaikkapa ruokalahjakortti, mutta vastaus oli tyly. Heillä on tarpeessa olevia enemmän kuin jaettavaa ja monet perheet ovat jo tottuneet että saavat joulun alla avustusta. Suoraan ei siis tyrmätty, mutta en tuon perusteella mitään meille odota. Nyt pitää vain yrittää säästää sairauspäivärahasta...
No jos ostaisitte sen joulukuusen omilla rahoilla, eikä tarvitsisi kerjätä niitä avustusrahoja siihen. On oikeitakin avun tarvitsijoita
5! Minkä ikäisiä poikia sinulla on? Minulla on paljon lelurekkoja, kaivuri, roska-auto ja mitähän muuta :) tyttö ei niillä leiki ollenkaan. Kelpaisiko sinulle?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 14:39"]
Joulupuukeräykseen ainakin saa antaa vain uusia tavaroita lahjoiksi. Olisiko tästä apua: https://www.facebook.com/pages/Jouluapua/404414899684476
[/quote]
Niinpä. Kenellekähän kelpaisi ehjät käytetyt lelut ja käytetyt toppahaalarit?
Köyhyydestä kuulee puhuttavan paljon, mutta missään ei kerrota, kuinka voisi olla avuksi.
Vastaanottokeskukseenkin kelpaa vain muodikkaat vaatteet...
Mä vein aikoinani Diakonissalaitoksen lasten huostaanottokotiin sekä vaatteita että leluja. Siellä oli lapsia ihan vastasyntyneestä murrosikäiseen ja kaikelle kova tarve.
Mun pojat ovat 3- ja 5-vuotiaat. Ja meille käytetyt lelut kelpaavat hyvin. :)
5
Miten sen joulupuupaketin kanssa toimitaan?
Meidän kaupassa on se puu, jossa on pakettikortteja eri ikäisille lapsille, mutta ei mitään keräyspistettä, mihin paketti sitten viedään? Olisi helpompaa jos paketin voisi jättää suoraan keräykseen kaupalle.
Joulupuu-keräykseen tosiaan vain uusia lahjoja. Annetaan yleensä keräyspaikkaan, joka on sen itse puun lähettyvillä - kannattaa siis kysyä vaikka vieressä olevasta liikkeestä jos ei tiedä mihin jättää.
Diakonia-työssä olen kuullut, että tätä kierrätystä tapahtuu (siis ehjät, siistit, mutta käytetyt lelut ja vaatteet tarvitseville). Soita tai lähetä s-postia seurakuntaan.
Olen vienyt hyviä käytettyjä lastenvaatteita Pelastusarmeijan joulupata-keräykseen.
Käytetyt vaatteet ja lelut voi Helsingissä antaa Mannerheimin Lastensuojeluliitolle niiden Marskin muksut kauppaan Topeliuksenkadulle. Ne myydään siellä ja rahat käytetään järjestön työhön perhiden auttamiseen. Paikka on ihan uusi tällä viikolla auennut. Ja hyvät valikoimat oli!