TYÖNJOHTOVASTAAVA, palkka: 1967,64€/kk
tai alan tutkinnon suorittanut, palkka 1765,45€/kk.
EIKÖ TÄSSÄ MAASSA PERKELE OSATA MAKSAA KUNNON PALKKOJAKAAN ENÄÄ ?!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla virhe. Tuo on ihan ok 2 viikon palkaksi.
Katopa kirkon töitä, ihan normisettiä.
Mikä ala?
Itse olin kesän elintarvikealla työnjohtajana, puolivalmiina insinöörinä 2550e plus vuorolisät. Kuulostaa rankalta kusetukselta.
Eikös orjatyö ole suomessa kiellettyä tuo kk-palkka on nimittäin juuri sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Itse olin kesän elintarvikealla työnjohtajana, puolivalmiina insinöörinä 2550e plus vuorolisät. Kuulostaa rankalta kusetukselta.
KirvesTES, ihan yleistä että käyttävät kahta tai kolmea alinta palkkaluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Ei kannata tolla palkalla, korvaukset + mummolle lumityöt, sama netto
Ilmeisesti vain pohjapalkka, johon tulee sitten kokemuksen ja suoritumisen mukaisia kiinteitä lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös orjatyö ole suomessa kiellettyä tuo kk-palkka on nimittäin juuri sitä.
Ei suinkaan ole. sitähän pyritään lisäämään kaikin keinoin.
T: Persu/Kokoomus. Nipsnaps...
Vaativuusryhmä - vähimmäispalkka 1.9.2024
201 - 1765,45€
202 - 1829,68€
301 - 1967,64€
https://evl.fi/kirkontyomarkkinalaitos/palvelussuhde/palkkaus/palkat-pa…
Lisänä saa ainoastaan työkokemuslisää jos on oikeutettu, mutta kolmen vuoden kokemuslisän saadakseenkin täytyy olla periaatteessa vähintään 6 kautta töissä samassa seurakunnassa, jos tekee vain kausityötä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti vain pohjapalkka, johon tulee sitten kokemuksen ja suoritumisen mukaisia kiinteitä lisiä.
Ei kirkolla tuu..
Itselläni on reilu puolen miljoonan liikevaihtoinen yritys eikä olisi mitenkään mahdollista palkata ketään. Palkkahan on pieni osa työntekijästä johtuvaa kulua, voisin maksaa kyllä 4000€ palkkaa mut siitä aiheutuvat kulut on sitten ihan omaa luokaansa, pelkästään minun maksettava eläkemaksu olisi yli 1000€ tuohon päälle mutta sen lisäksi lukuisat muut kulut.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on reilu puolen miljoonan liikevaihtoinen yritys eikä olisi mitenkään mahdollista palkata ketään. Palkkahan on pieni osa työntekijästä johtuvaa kulua, voisin maksaa kyllä 4000€ palkkaa mut siitä aiheutuvat kulut on sitten ihan omaa luokaansa, pelkästään minun maksettava eläkemaksu olisi yli 1000€ tuohon päälle mutta sen lisäksi lukuisat muut kulut.
Ei se liikevaihto mitään kerro, vaan se mitä jää viivan alle...
Aika heikko.
Mä sain 2007 koulut kesken olevana inssinä 3200€/kk, nykyään saan samassa työpaikassa jo 6000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Onko kiva, kun työläisten palkka samassa tehtaassa on n. 3 000 euroa plus vuorolisät ja tuotantopalkkiot?
Vierailija kirjoitti:
Ajatteles maatalouden tessin mukaisia palkkoja:

Alan vähimmäistuntipalkka on 9,35 €/h vuonna 2023 ja 9,61 €/h vuonna 2024. Mikäli teet yksinkertaista poimintatyötä vaativampaa työtä, vähimmäispalkka on työehtosopimuksen vaativuusryhmien mukaisesti korkeampi.
Jos olet koululainen tai opiskelija, vähimmäispalkka (70 %) on 6,55 €/h vuonna 2023 ja 6,73 €/h vuonna 2024.
Jos sinulla ei ole aiempaa työkokemusta maatalousalalta, perehdyttämisajan vähimmäispalkka (90 %) on 8,42 €/h vuonna 2023 ja 8,65 €/h vuonna 2024. Perehdyttämisajalla maksetaan aina tuntipalkkaa ja perehdyttämisajan palkasta pitää sopia työsopimuksessa. Perehdyttämisajan palkkaa voidaan maksaa enintään 2 kuukautta, mutta ainoastaan sellaiselta ajalta, jolloin sinua tosiasiallisesti perehdytetään työhösi. Poimintatyön perehdytys ei voi kestää pitkään. Saman työkauden aikana voi olla useita eri tuotteita koskevia perehdyttämisjaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se liikevaihto mitään kerro, vaan se mitä jää viivan alle...
No jäisi varaa 4000€ palkkaan mutta summa on vähintään 1.5 kertainen kuluineen ja siihen ei varaa.
Voiko nuo maatalouden tessit olla noin pieniä kyllähän tyhjän saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko nuo maatalouden tessit olla noin pieniä kyllähän tyhjän saa pyytämättäkin.
Voiko olla, no kyllä vaan on!! Ihmiset edelleen luulee että pienpalkkaisilla aloilla on työvoimapula siksi että ketään ei kiinnosta, no **** ku sillä ******lla palkalla EI SAA LASKUJA MAKSETTUA TAI LEIPÄÄ PÖYTÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
Noh, haluutte mansikat alle 5e litrahintaan niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla, no kyllä vaan on!! Ihmiset edelleen luulee että pienpalkkaisilla aloilla on työvoimapula siksi että ketään ei kiinnosta, no **** ku sillä ******lla palkalla EI SAA LASKUJA MAKSETTUA TAI LEIPÄÄ PÖYTÄÄN!
Saa jos asuu työpaikan navetassa ja tekee 16h päivää.
Pakko olla virhe. Tuo on ihan ok 2 viikon palkaksi.