Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokoisin työpaikka, jossa olet ollut?

Vierailija
27.11.2013 |

Olis kiva kuulla minkälaisia leppoisia työpaikkoja joillain on /  on ollut.

Itse olin kerran keikkatyössä eräässä ammattiliitossa pari viikkoa, oli kyllä niin löysää touhua. Jatkuvasti kahviteltiin ja suunniteltiin seuraavia bileitä.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon sisäisen postin jakaja isossa firmassa. Varmaan joissakin paikoissa näillä henkilöillä on muutakin puuhaa, mutta minun kokemukseni mukaan leppoisaa oli. Aamulla oli noin puolen tunnin ajan kiire postin lajittellussa, mutta vain kahdesti päivässä reitti kierrettiin. Muu aika istuskeltiin, ihmeteltiin vähän väärin kirjoitettuja/epäselviä osoitteita tai pidettiin kirjaa uloslähtevistä kirjeistä.

Ihmeellisintä oli, että vakituisten mielestä työ oli rankkaa ja kiireistä.

Taukotilassa oli uuni ja siellä kuulemma leivottiin pullaa joskus, jos ei muuta hommaa keksinyt. Kahvitauoista tosiaan tehtiin iso numero joka päivä.

Vierailija
2/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja. Melkein 80-vuotias mies, ruoka tuli kotiin, ei tarvinnut muuta kuin tehdä pari leipää aamupalalla ja keittää kahvia. Kotihoito kävi tekemässä kaikki pesut, sillä tällä miehellä oli kaikenmaailman virtsapusseja, avanne ja vaikka mitä. Siivooja kävi kerran viikossa ja vaihtoi lakanatkin samalla. Minä pesin kerran kuukaudessa pyykkiä, kävimme pari kertaa viikossa lyhyellä kävelyllä ulkona ja loput ajasta katseltiin telkkaria, pelattiin korttia tai sitten pappa halusi kertoa jotain juttuja nuoruudestaan ja minä kuuntelin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitehtaassa siivoojana. Töitä oli sen verran  etten ehtinyt kyllästyä. Pakolliset hommat tehtyäni pystyin piiloutumaan johonkin nukkumaan, lukemaan tenttiin tms.

Sai hyvää palkkaa työn vaativuuteen/ vastuullisuuteen nähden ja likaisen työn lisäkin maksettiin aina 4 tunnilta, vaikka ko. työhön upposi n 10 min. Siihen aikaan papertyöläisen siivoojan palkka oli paljon parempi kuin esim. palkanlaskijan tai sairaanhoitajan (ilman vuorolisiä) eikä vastuuta ollut lainkaan

Miesten wc: siivoaminen oli kyllä epämiellyttävä osa tuota työtä.

Vierailija
4/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison yrityksen kirjanpitäjä.  Kuukauden vaihteessa useampia tositteita ja keskellä kuuta vain pari tositetta tuli syötettyä. Loppu aika istuttiin kahvilla. Pomojen kuullen valitettiin kun on hirveän kiire ja kauheasti selvitettäviä sotkuja :D

Vierailija
5/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virasto. Tavoitteet olivat ihan naurettavan helppoja, samoin työ. Teimme parissa kuukaudessa koko vuoden työt. Missään ei juoruiltu niin paljon kuin siellä.

Toinen helppo työ oli opettajan sijaisuus ala-asteella. Vaikka satsasin suunnitteluun, päivät olivat superlyhyitä. Ehti liian kanssa opettajanhuoneeseen kahville.

Nyt teen noi 60 tuntia viikossa töitä ja nautin. Olen luultavasti harvinainen tapaus.

Vierailija
6/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaala.

Vierailija
7/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virasto, nimenomaan sieltä ylemmältä portaalta, missä ei ollut suoraa asiakaspalvelua. Hirveä valitus aina miten kiire on, tunti pari päivässä meni aina sen valittamiseen muutamilta. 

Vierailija
8/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanmittaustoimisto. Jatkuvasti kahvi- ja ruokataukoa ja kesäisin oli lyhyempi työaika. Olin kesäharjoittelija ja työhön ei juuri jäänyt aikaa.

Vierailija
9/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskin myyjä. Lähinnä luin lehtiä ja kirjoja... Joskus saattoi tulla useampi ihminen samaan aikaan kioskiin, mutta asioivat lyhyesti ja jatkoivat sitten matkaa. Välillä meni tunti pari ettei ainoatakaan asiakasta käynyt.

Vierailija
10/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana työskentelin tulkkina media-alan yrityksessä. Istuin asiakastapaamisissa lähinnä kääntämässä firman edustajan sanomisia asiakkaalle (ymmärtämiseen heillä enimmäkseen kielitaito riitti) ja jonkin verran käänsin sähköpostiviestejä. Tässä hommassa istuin siis teknisen tuen tyyppien kanssa samassa huoneessa juttelemassa ja surffaamassa netissä ja hoidin pahimmillaan jopa 6 työtehtävää (2 kokousta ja 3 lähtevää mailia) viikossa.

Vierailija
11/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen työni, keittiössä. Ennen olen ollut töissä esim. pitopalvelussa, jossa ei tarvinnut kyllä lorvailla. Nykyään ehdin syödä istualleen ja pitää kahvitauot, en ymmärrä.

Vierailija
12/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustajan homma alakoulussa on varmaan ollut lokoisin, vaikka kyllä siinäkin ihan tekemistä riitti. Aina oli siis jotain tekemistä, mutta usein se oli ihan leppoisaa tekemistä kumminkin. Kaikki muut työt ovatkin sitten olleet ei niin lokoisia.

Vierailija
13/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa lähettinä. Töitä n. tunti, muu aika istuskelua, puhelimella soittelua (pankin piikkiin).

Shoppailtin, kaupungilla kahvilla jne.

Vierailija
14/73 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipäällikön homma eräässä isossa konsernissa. Kesäisin puolet päivistä menee asiakkaiden kanssa golf-kentillä. Asiakkaita viedään lounaille, konsertteihin, kulttuuri- ja urheilutapahtumiin jne ja siinä ohessa tulee puhuttua vähän asiaakin. Niin kauan kuin budjetti saavutetaan ja mieluummin myös ylitetään, ei mitään hätää.  Kesällä voi pitää etätyöpäiviä vaikka mökillä ja "vähän suunnitella tulevia ja laadiskella tarjouksia" ikävimmät rutiinit voi aina nakittaa osaston sihteerille, onhan se niin vaikeaa just lähettää tien päältä tarjousta.

Nyt alkaakin joululounaiden sesonki, täytyy vain huolella valita paikat, tai ei kinkku maistu enää aattona. Koen siis työni leppoisaksi, varsinkin kun viihdyn ihmisten kanssa.

Vierailija
15/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up! haluun lisää vinkkejä, mihin kannattaa hakea/mihin kouluttautua :D

Vierailija
16/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotiblogaaja.

Vierailija
17/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:27"]

Olis kiva kuulla minkälaisia leppoisia työpaikkoja joillain on /  on ollut.

Itse olin kerran keikkatyössä eräässä ammattiliitossa pari viikkoa, oli kyllä niin löysää touhua. Jatkuvasti kahviteltiin ja suunniteltiin seuraavia bileitä.

[/quote]Ei ammattiliitoissakaan aina noin löysää ole. Vaalien alla tuetaan puolueiden vaalityötä "talkooapuna".

Vierailija
18/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virasto ilman muuta, sielä ei kukaan valvo tekeekö mitään.

Vierailija
19/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla hallinnossa.

Vierailija
20/73 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postipankin konttorin siivoaminen noin 25 vuotta sitten, kun takahuone oli siivottu sai istuskella rauhassa ja odotella pankkipuolen sulkeutumista tunnin pari.

Se onkin ainoa työ, jossa on jäänyt luppoaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan