kulut puoliks vai meneekö
Eli tilanne on se. Että minä ja mieheni omistamme molemmat asunnot. Maksamme omat velkamme ja omat laskumme ja vaatteemme jne. Itse. Minun asuntoni on pieni kaksio ja miehen omakotitalo. Asumme miehen talossa pääasiallisesti koska tilavampi. Näin siksi kun meillä on avioehto ja en halua luopua omaisuudestani jonka eteen olen raatanut. Ja sanottakoon vielä että miehen tulot on kaksinkertaiset minun tuloihini nähden. Minä maksan yksin kaksioni sähkölaskut tms kulut. Mutta ok talon vastaavat kulut menee puoliksi meidän kesken. Toki kun olen äitiyslomalla ollut nyt vuoden niin en ole maksanut ok talon kuluja. Vain omani. Tilanne on se että tänä äit loman aikana mies teki asuntooni 5000 rempan ja vaatii niitä rahoja minulta. Mutta entä se ansion menetys joka tulee väkisin äit lomalla ollessa. Onko minun panokseni minkään arvoista? Mies reissu töissä. Hänelle on ruuat valmiina ja koti aina siistinä. On lapsen kanssa minimaallisesti. Voinko sanoa että painuu v..uun vaatimuksineen. Ja sanottakoon että aloitti sen rempan omasta tahdostaan. Ei kenenkään pyynnöstä. Ja olen toitottanut ettei minulla ole siihen varaa. Vaatii silti
Kommentit (10)
Jonakin päivänä huomaat viisaaksi ratkaisuksi, että et ole luopunut omasta asunnostasi.
Tavallisesti mies on myös jollakin lailla osasyyllinen äitiyslomaan.
"Olisit kieltänyt tekemästä mitään remppaa jos et sitä hakua. Nyt sitten maksat, koska sun asuntosihan se on. Mahdollinen ansionmenetys äitiyslomalla on oma tappiosi, on oma valintasi lisääntyä ja olla äitiyslomalla"
Myös lapsen isällä on hoito-ja elatusvelvollisuus. Ei se lisääntyminen ole pelkästään naisen etuoikeus, vaan sama oikeus on miehellä, niin halutessaan.
Jos isä on töissä ja tekee vielä reissutöitä, lienee itsestään selvää isän osallistuvan kustannuksiin ja maksavan omalla rahapussillaan perheen äidin äitiysloman ajalta puolet menetetystä työansiosta. Samoin isän oma osuus lapsen hoitovastuusta ja kodintöistä, ellei se jakaudu tasan. Näin toimivat vastuulliset vanhemmat, lapsen edun mukaisesti ja parhaaksi.
Ja siksi tuon rempparahan vaatiminen on kaikin puolin kohtuutonta, kun idea on lähtenyt vielä mieheltä, jos mies kantaa vastuunsa perhe-elämästä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:52"]
"Olisit kieltänyt tekemästä mitään remppaa jos et sitä hakua. Nyt sitten maksat, koska sun asuntosihan se on. Mahdollinen ansionmenetys äitiyslomalla on oma tappiosi, on oma valintasi lisääntyä ja olla äitiyslomalla"
Myös lapsen isällä on hoito-ja elatusvelvollisuus. Ei se lisääntyminen ole pelkästään naisen etuoikeus, vaan sama oikeus on miehellä, niin halutessaan.
Jos isä on töissä ja tekee vielä reissutöitä, lienee itsestään selvää isän osallistuvan kustannuksiin ja maksavan omalla rahapussillaan perheen äidin äitiysloman ajalta puolet menetetystä työansiosta. Samoin isän oma osuus lapsen hoitovastuusta ja kodintöistä, ellei se jakaudu tasan. Näin toimivat vastuulliset vanhemmat, lapsen edun mukaisesti ja parhaaksi.
Ja siksi tuon rempparahan vaatiminen on kaikin puolin kohtuutonta, kun idea on lähtenyt vielä mieheltä, jos mies kantaa vastuunsa perhe-elämästä.
[/quote]
Noin toimii ahne rusinat pullasta -femakko, joka haluaa kupata miehen rahat. Vai vielä puolet äitisloman aikana menetetystä palkasta pitäisi miehen maksaa, ei ole röyhkeydellä mitään rajaa. Only in your dreams baby...
Oli tää aloitus porvoosta tai ei, niin kyllä se on kuule täysin sun ja miehesi välinen asia miten raha-asianne hoidatte. Meillä on ollu 25 vuotta yhteiset rahat, joten ei ole tavinnut tuollaisia miettiä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:52"]
[/quote]
Noin toimii ahne rusinat pullasta -femakko, joka haluaa kupata miehen rahat. Vai vielä puolet äitisloman aikana menetetystä palkasta pitäisi miehen maksaa, ei ole röyhkeydellä mitään rajaa. Only in your dreams baby...
[/quote]
NO MITÄ VITTUA??? Jos se lapsi on yhdesäs pantu alulle ja yhdessä tahdottu, niin minkä vitun lain mukaan seurauksista maksaa vain nainen??? Voitko olla noin tyhmä? Ei saatana ihme että naisen euro on 80snt, kun muut ämmät on noin vitun ääliöitä matoja!!
ap : joisit vähemmän ja keskittyisit oleelliseen.
Miksi et vuokraa kaksiota? Tyhmää pitää se tyhjänä ja maksaa kuluja, kun voisit kattaa kulut vuokrasaatavilla ja saada vielä mahdollisesti vähän ylimääräistäkin.
Tähänkin ketjuun on joku telaketjusovinisti "jansson" taas tullut riehumaan...
[/quote]
Noin toimii ahne rusinat pullasta -femakko, joka haluaa kupata miehen rahat. Vai vielä puolet äitisloman aikana menetetystä palkasta pitäisi miehen maksaa, ei ole röyhkeydellä mitään rajaa. Only in your dreams baby."..
Vai ahne femakko, vaikka meillä on juuri toisin päin, teen pitkää päivää ja saan parempaa palkkaa ja mies tekee lähes kaikki kotityöt ja ihan vapaasta tahdosta ja istun valmiiseen ruokapöytään. Ja kyllä, maksan kuluista huomattavasti enemmän kuin mieheni, sillä kotitöillekin voi laskea jonkinlaisen rahallisen arvon. Meille tämä käytäntö on sopinut ja eläneet onnellista perhe-elämää jo yli 30-vuotta, mutta miten on sinun onnesi laita?
Olisit kieltänyt tekemästä mitään remppaa jos et sitä hakua. Nyt sitten maksat, koska sun asuntosihan se on. Mahdollinen ansionmenetys äitiyslomalla on oma tappiosi, on oma valintasi lisääntyä ja olla äitiyslomalla.