Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettiikö kaikki 30-40 vuotiaat eläkettä etukäteen?

Vierailija
27.11.2013 |

Että paljonko sitä kertyy palkasta. Tai kerry, esim työttömänä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Haluan jäädä eläkkeelle mahdollisimman nuorena ja teen suunnitelmia sitä varten. En halua kituutella köyhyysrajalla eläkeläisenä.

Vierailija
2/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloimme miehen kanssa ajatella vähän yli 40- vuotiaina, tajusimme, että nyt on viimeistään aloitettava sijoittaminen jos meinaa saada kunnollisen toimeentulon myös eläkkeellä. En luota hiukkaakaan eläkeyhtiöihin, kaikki palkoista otetut rahat on taatusti kulutettu ennen kuin eläkkeelle pääsemme. Parasta varautua itse, ainakin tietää missä mennään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 34v. ja pari viimeistä vuotta tuloitta, ja tuskin kaksisille tuloille pääsemässä myöskään ihan lähivuosina. Kyllä mua ahdistaa jo hiukan tulevan eläkkeen pienuus. Lapsiakaan ei vielä ole, että jos sellaisia teen ja haluan niiden kanssa kotona aikaa viettää, niin eläkepotti pienenee entisestään.

Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, voihan tässä käydä tuuri ja kupsahtaa ennen eläkeikää.

Vierailija
4/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijoittanut 30-vuotiaasta asti. Jos saan tuottoa 5 % vuodessa, olen eläkkeelle jäädessäni miljonääri.

Vierailija
5/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAhaha en tosiaan ajattele vanhuutta ja kuolemaa ja säästä sitä varten. Murehdin sitten kun on ajankohtaista.  Mitään eläkettä ole edes olemassa 20 vuoden päästä. Turha noita etukäteen ajatella ja vanhentua

Vierailija
6/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ajattele. Ei ole mitään takuita, että enää edes elän eläkeiän koittaessa, joten what's the point?

Vierailija
7/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan ajatellut, eikä se ajattelulla se homma paranekaan. Meillä rahat menee asunto ja autolainaan ja kerran vuodessa tai kahdessa tehdään kiva lomamatka. Siinä se, ei onnistu enää säästäminen eläkerahastoihin. Ja riittääkö edes elonpäiviä, ken tietää? Ikä 42-v.

Vierailija
8/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut. Erityisesti siitä syystä, etten tahdo olla töissä 70-vuotiaana.

Vierailija
9/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mietin. Olen 36-vuotias.

Vierailija
10/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut eläkettä, laitan joka kuukausi 50e vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, ja sen lisäksi olen säästänyt myös tilille. Jatkossa olen ajatellut myös sijoitusasunnon hankkimista, ostan yksiön ja laitan sen vuokralle, se on paljon varmempi konsti saada tuloja kuin esim. pörssiosakkeisiin sijoittaminen. Aloitin tuon eläkevakuutuksen maksamisen jo ollessani 25v, nyt olen 31v. Kyllä tulevaisuuttaan kannattaa miettiä.

Vierailija
11/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut eläkettä, laitan joka kuukausi 50e vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, ja sen lisäksi olen säästänyt myös tilille. Jatkossa olen ajatellut myös sijoitusasunnon hankkimista, ostan yksiön ja laitan sen vuokralle, se on paljon varmempi konsti saada tuloja kuin esim. pörssiosakkeisiin sijoittaminen. Aloitin tuon eläkevakuutuksen maksamisen jo ollessani 25v, nyt olen 31v. Kyllä tulevaisuuttaan kannattaa miettiä.

Vierailija
12/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainkin just postissa laskelman eläkkeestäni. Se oli noin 250 euroa :).

Olen jo aikoja sitten todennut, että köyhä vanhuus on edessä. Suunnitelma on se, että myyn tämän Helsingin asuntoni ja muutan jonnekin Itä-Suomeen. Esim. nyt on myynnissä Kajaanissa 66 neliön kolmio 15 000 eurolla. En vaadi paljon, joten myyntivoitolla voin elää pohjoisessa 10-15 vuotta.

Sitten kun rahat loppuu, niin ehkä joku köyhäinhuolto vielä pelaa, mutta jos ei, niin sitten vain kuolen nälkään tms.

Vierailija
13/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo 51 v enkä ole ajatellut eläkkeelle jäämistä vielä. Aion olla töissä mahd. Pitkään.

Vierailija
14/14 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:38"]

Sainkin just postissa laskelman eläkkeestäni. Se oli noin 250 euroa :).

Olen jo aikoja sitten todennut, että köyhä vanhuus on edessä. Suunnitelma on se, että myyn tämän Helsingin asuntoni ja muutan jonnekin Itä-Suomeen. Esim. nyt on myynnissä Kajaanissa 66 neliön kolmio 15 000 eurolla. En vaadi paljon, joten myyntivoitolla voin elää pohjoisessa 10-15 vuotta.

Sitten kun rahat loppuu, niin ehkä joku köyhäinhuolto vielä pelaa, mutta jos ei, niin sitten vain kuolen nälkään tms.

[/quote]

Kiva kun vinkkasit. Nyt on mullakin jotain toivoa saada vielä joskus omistusasunto. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän