Noin 200-kiloisen liikkuvuus
Osaako kukaan sanoa pystyykö n.200 kiloa painava n.160cm pitkä ihminen kävelemään yhtäjaksoisesti vaikka 5km? Jos on mahdollista niin missä ajassa?
Kommentit (34)
En usko että jaksaa 5km kävellä putkeen.
nimim. 180cm 125kg
Jos siellä viiden kilometrin päässä on vaikka grillattu kana niin eiköhän tuo onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Aion juosta maratonin ensi kesänä superraskaassa sarjassa. Tyhmä kysymys.
Jos on muuten terve, niin vähän reilu tunti siinä kuluu.
Töissä kohtaan jatkuvasti yli 100-kiloisia potilaita, jotka eivät jaksaa nostaa jalkojaan lattialta vuoteeseen, vaan hoitajan täytyy nostaa ne, joten en usko kenenkään 200-kiloisen jaksavan kävellä 5 kilometriä. Joku toinen joutuu heidän läskinsä kantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Aion juosta maratonin ensi kesänä superraskaassa sarjassa. Tyhmä kysymys.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä. On vain henkilöitä ketkä kysyy niitä.
Uskoisin että reilu tunti riittää. En ole ottanut aikaa.
Jos noin lyhyt painaa 200kg niin sehän ei liiku kun pomppimalla.
Vyörymällä ehkä joitakin tunteja jossei saa slaagia ennen sitä.
Kyllä isokokoisenakin pystyy liikkumaan. Olette ikäviä!
Sehän riippuu ihan siitä, missä kunnossa on. Jos on ihan lihakset surkastuneet niin voi olla vaikeaa, mutta jos on ikänsä liikkunut, niin helposti.
Kyllä hyvinkin isokokoinen pystyy liikkumaan jonkin aikaa korkealla nopeudella.
Esim. jos putoaa lentokoneesta, nopeus on jonkin aikaa jopa 200 km/t.
Yhtä leveä kuin pitkä. Kierii kuin keilapallo.
Vierailija kirjoitti:
Töissä kohtaan jatkuvasti yli 100-kiloisia potilaita, jotka eivät jaksaa nostaa jalkojaan lattialta vuoteeseen, vaan hoitajan täytyy nostaa ne, joten en usko kenenkään 200-kiloisen jaksavan kävellä 5 kilometriä. Joku toinen joutuu heidän läskinsä kantamaan.
Mitä ikäluokkaa nämä potilaat on, jotka eivtä saa jalkojaan vuoteelle? Hoikka vanhuskaan ei välttämättä saa, joutuu auttamaan.
Mä oon suurinpiirtein tuon mittainen mut puolet painosta, läski siis kuitenkin. Pystyn helposti kävelemään esim 8 km putkeen (käydään siis usein päiväreissuillla reiteillä) mut aika tasaisessa maastossa. Esim tuntureille nousemisessa 5 kilsaa olisi aika paljon putkeen.
200 kiloinen voisi siis ehkä kävellä tasaisella maalla 5 kilsaa pitämällä pieniä taukoja. Luulen kyllä, että tuo matka vastaisi hälle jo kunnon vaellusta. Ihan sama lihaksille ja liikkumiselle, se on melkoinen saavutus liikuttaa tuollaista massaa tuollainenkin matka.
Siis tuon mittaisen ja painoisen ihmisen BMI on 78. Kyllä se 5 km tuon kokoiselle ihmiselle on jo pieni maraton.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon suurinpiirtein tuon mittainen mut puolet painosta, läski siis kuitenkin. Pystyn helposti kävelemään esim 8 km putkeen (käydään siis usein päiväreissuillla reiteillä) mut aika tasaisessa maastossa. Esim tuntureille nousemisessa 5 kilsaa olisi aika paljon putkeen.
200 kiloinen voisi siis ehkä kävellä tasaisella maalla 5 kilsaa pitämällä pieniä taukoja. Luulen kyllä, että tuo matka vastaisi hälle jo kunnon vaellusta. Ihan sama lihaksille ja liikkumiselle, se on melkoinen saavutus liikuttaa tuollaista massaa tuollainenkin matka.
Mut nivelet ja nivelrustot kuluu, koska ylimääräistä massaa on niin paljon kannettavana.
Miksi kysyt?