Ex-tenavatähti Konsta Hietasella hurja lapsimäärä ja tiukka kuri - meillä ei pelata eikä katsota telkkaria
https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/f0b23e5c-36de-4374-b7d9-a125…
Poika ja Ilves -elokuvasta tuttu Konsta Hietanen ällistytti viime sunnuntaina somen ja tv-katsojat laulamalla oopperaa Tähdet tähdet -ohjelmassa. Sitä ennen moni hieraisi silmiään, kun Hietanen ryhtyi näyttelemään Salkkareissa tänä keväänä.
Mitä lapsitähden elämässä tapahtui Poika ja Ilves -elokuvan jälkeen? Lapsia Hietasilla on jo peräti viisi. Iältään 2-12-vuotiailla lapsilla ei ole pelikonsolia, eikä pelejä pelata myöskään puhelimilla. Myöskään televisiota ei juurikaan katsota. Miksi Hietaset ovat päätyneet tiukkaan ratkaisuunsa ja mitä se on vaatinut?
Mahtaa olla lapsilla ankea elämä jos pitää suunnilleen käpylehmillä leikkiä.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
No on tiukkaa😂 minakin katsoin mustavalkoista mini TV ta peiton allan salassa. Sain ekan puhelimen teinina. Ja kappas olen kuitenkin teknologian harjaksella.
Miksi on hyvaksyttavampaa istuttaa lasta telkan edessa, kuin nayttaa satunnaisesti laadukkaita piirettyja/ ohjelmia? Olla tunkematta tablettia ja puhelinta kateen joka hetki. Ja oikeasti vaikka lukea kirja.
Minua katsotaan oudoksusen, kun en pahemmin nayta tvta, tablettia, puhelinta lapselleni paivittain.
Silloin kun naytan, lapsi muuttuu levottomaksi, arsyntyneeksi ja agressiiviseksi silmissa. Ja ohjema on balleriinan lasten jumppatunti tai nalkainen mato. Taysin rauhallisia ohjelmia.
Sitten lapsia laakitaan ja viedaan terapeutille.Miten ois vain arsykkeiden poisto?
Kannattaa lapsi käyttää neurologilla jos noin pahasti reagoi hetkellisiin ärsykkeisiin
Konstalla on hienot ja perhekeskeiset arvot. Arvostan!
Konsta oli tuossa haastattelussa todella nöyrän ja sympaattisen oloinen. Ihana tuo haave lastenkirjan kirjoittamisesta, jonka siis mainitsi videolla!
Konstan ig on hyvä esimerkki siitä, miten ig:ssä on vain pikkuinen osa ihmisen elämää. Yllätyin että hänellä on niin suuri perhe.
Vierailija kirjoitti:
Näissä "ei mediaa"-perheissä mietityttää aina se, että entä jos lapsi/lapset itse olisivat kiinnostuneita vaikkapa siitä pelaamisesta? Minä olin, jo pienestä asti, ja harrastan sitä vieläkin päivittäin vaikka olenkin 35-vuotias nainen (ja äiti, iik!). Onneksi minulla oli myös vanhemmat, jotka ymmärsivät harrastuksen tärkeyden, ja panostivat siihen rahallisestikin.
Telkkaria ilman on helppo pärjätä koska uutisia ja ohjelmia on netti pullollaan, senkun vaan valitsee palvelunsa. Mutta tuo pelaamisen demonisointi...en tajua, sori.
Jep, sama täällä. Eka pelikonsoli tuli 9-vuotiaana. Nyt minulla on niitä viisi, kuudes hankinnassa myöhemmin tänä vuonna, ja vinopino pelejä seuraksi. Itse pelaan mieluummin kuin katson leffaa tai sarjaa, jos pitää valita jompikumpi. Ystäviä on pelien kautta löytynyt pitkin tähän astista elämääni ympäri maailmaa, ja yhdessä on juhlittu häitä ja ristiäisiä, sekä surtu eroja ja vanhempien menetyksiä.
N37
Vierailija kirjoitti:
Konsta oli tuossa haastattelussa todella nöyrän ja sympaattisen oloinen. Ihana tuo haave lastenkirjan kirjoittamisesta, jonka siis mainitsi videolla!
Ihana haave! Toivottavasti toteuttaa sen myös!
5 lasta on paljon, muttei todellakaan hurja määrä. Lestadiolaisperheissä voi olla 15 lasta.
Hetki ennen ensimmäisen kunnon pärinä-murrosikää!
Palailehan Konsta kertomaan 2028 että pitikö säännöt 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tippuvat aika hyvin jo lapsena teknologian kehityksestä ja jättävät lapset ulkopuolelle kaveripiiristä. Hienoja ratkaisuja. Not.
No haastattelun mukaan on kavereita.
Eli todennäköisesti ne lapset juoksevat kavereiden luokse pelaamaan, kun kotona ei kerran saa.
Mielestäni piristävä poikkeus tässä sometyrkky maailmassa. Kyllä lapset ehtivät oppia teknologiaa myöhemmällä iälläkin ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Telkkari on pannassa vaikka nosti tyypin parrasvaloihin🤔. No on sitä ennenkin pärjätty ilman noita kapistuksia, ja pärjää nytkin. Mutta aika ankaraa on jos pleikka pelitkin kielletään. Herää kysymys miksi. Jos on vaikka päivässä pari tuntia peliaikaa niin ihan hyvä harrastus.
Pari tuntia JOKA PÄIVÄ? Tavanomaisessa (vanhemmat päivätyössä) lapsiperheessä tullaan kotiin töistä + päiväkodista klo 16-18, siinä on maksimissaan nelisen tuntia ennen nukkumaan menoa ja siinä välissä pitäisi syödä, hoitaa pesut ym., leikkiä ym. Lasten iästä ja kotiin pääsemisen ajankohdasta riippuen myös ulkoilla/harrastaa. Kaksi tuntia peliaikaa päivittäin on PALJON, turha väittää että se ei veisi tilaa ja aikaa muulta.
Koska lapseni katsoo harvoin harpakkeita huomaan hanen kaytoksessa muutoksen.
Vanhemmat joiden lapset on kiinni ruudussa koko ajan eivat edes huomaa miten ylivirittyneita Heidan lapsensa ovat.
Ei tassa ole mitaan neurologista sori nyt vaan.
Kokeile itse olla edes paivan irti puhelimesta yms niin huomaan etta ymparisto ei arsyta samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tiukkaa😂 minakin katsoin mustavalkoista mini TV ta peiton allan salassa. Sain ekan puhelimen teinina. Ja kappas olen kuitenkin teknologian harjaksella.
Miksi on hyvaksyttavampaa istuttaa lasta telkan edessa, kuin nayttaa satunnaisesti laadukkaita piirettyja/ ohjelmia? Olla tunkematta tablettia ja puhelinta kateen joka hetki. Ja oikeasti vaikka lukea kirja.
Minua katsotaan oudoksusen, kun en pahemmin nayta tvta, tablettia, puhelinta lapselleni paivittain.
Silloin kun naytan, lapsi muuttuu levottomaksi, arsyntyneeksi ja agressiiviseksi silmissa. Ja ohjema on balleriinan lasten jumppatunti tai nalkainen mato. Taysin rauhallisia ohjelmia.
Sitten lapsia laakitaan ja viedaan terapeutille.Miten ois vain arsykkeiden poisto?
Kannattaa lapsi käyttää neurologilla jos noin pahasti reagoi hetkellisiin ärsykkeisiin
Ihanaa että Konstan perheessä arvostetaan yhteistä aikaa.
Jossain se sanoi kyllä että katsovat vaimonsa kanssa Frendejä. Miksi lapset ei siis saa katsoa töllöä? Tai töllöstä muuta kuin isiä jossain ohjelmassa?
Ihmetyttää se, että kun lapsilla on noinkin iso ikähaarukka, niin onko tosiaan samat säännöt 2-vuotiaalle ja 12-vuotiaalle. Ja jos Konsta sanoi, että "katsotaan tilannetta uudestaan sitten kun lapset on vähän kasvaneet" tjsp., niin kun se nyt 2-vuotias menee kouluun, niin se vanhin lapsihan on jo lähes täysi-ikäinen. Lasten ikäerotkin kannattaisi kyllä huomioida, jos ne on noin isot.
Mulle tulee Konstasta jotenkin erittäin negatiiviset fiilikset vaikka tosi hyvä tyyppi on päällepäin.
En osaa kuitenkaan sanoa miksi, jotain intuituitiota.
Kaikki ääri-ihmiset ovat kuvottavia. Kiusaaminen on joillakin verissä . Näistä isistä kuullaan sitte 15 vuoden kuluttua. En haluaisi olla Konstan lapsi. Saattaa siellä olla paljon muita outoakin.
Silloin 70-luvullakin oli noita perheitä. Heillä ei myöskään saanut käydä kavereita. Muut huoneet olivat lukossa. Lapset katsoivat meillä aina telkkaria. Enkä tähän voi kertoa mitä niilläsitten tapahtui.
Sitten lapsia laakitaan ja viedaan terapeutille.
Miten ois vain arsykkeiden poisto?