Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka salilla treenaavat minipainoilla! Kertokaa..

Vierailija
26.11.2013 |

mikä on pointtina ja mistä moinen oppi on opittu?

Ei ole tietenkään multa pois, mutta olen ihmetellyt asiaa. Olen salilla seurannut n 30v naista, joka on puolisen vuotta käynyt usein mun kanssa samaan aikaan. Hän on hoikahko, nk. laiha läski. Treenaa laitteissa ja painoa on 10-15kg, kun ehkä tarkoituksenmukaisempaa olisi ottaa n. 30kg paino laitteeseen.

Muistelen, että lukion liikuntatunnilla 90-luvun puolivälissä opettaja neuvoi tekemään pitkiä sarjoja pienillä painoilla ja näin taannoin teinkin. Nyt tuntuu ihan hullulta, kun eihän sillä saa mitään tulosta.

Toinen, mitä ihmettelen on juoksumatolla/crossarissa lehtiä lukevat ihmiset. Saatteko tosiaan treenattua ja luettua samaan aikaan tehokkaasti?

Ja siis vielä kerran korostan, että ei ole minun _ongelmani_, kunhan ihmettelen.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 12:19"]

No riippuu mitä tuloksia haluaa. Ei kaikki salilla käyvät halua mitään isoja lihaksia.

[/quote]

Kun ei naiset niitä isoja lihaksia saa edes isoilla painoilla vaikka haluaisikin. Olen vuoden käynyt salilla ja teen maksimipainoilla, mistään ei näe ellei vähän ryhdin paranemisesta. Enkä ole edes mitään kuivan kesän orava -ruumiinrakennetta, mutta yleensä ne lihakset ei naisilla kasva ilman todella kovaa treeniä ja vielä tarkempaa ruokavaliota. 

Vierailija
22/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko toi 15 se iltalehdessä olleen jutun mies?

Ehkä tuo juttu olisi hyvä kaikkien tuijottajien lukea. Saihan se Sofia Ruusula-nousiainenkin fudut huono käytöksen takia. 

Eli annetaan kaikkien treenata rauhassa ja tavallaan. Itse olen sitä mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti joku siellä yritti loukata kutsumalla mua yksinkertaiseksi tmv. ja moni otti aikamoista kipinää. Eipä onnistunut loukkaamaan eikä kiinnosta pätkääkään, naurahdin ja päätin, että lähdenkin tästä saman tien salille vähän kyttäilemään. Morooo!

Ap.

Vierailija
25/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että näinkin moni näkövammainen treenaa. Hienoa sinänsä! Itselläni ainakin väistämättä katse saattaa joskus salilla osua jonkun kanssatreenaajan liikerataan tai jopa (hyvä luoja!) painoihin. Mikä vielä hämmentävämpää, tämä näköhavainto saattaa joskus aiheuttaa jonkin ajatuksen (onpas isot/pienet painot, mihinkähän tuo liike ottaa, ai tuolla on rintapäivä, tuota liikettä en oo itse tehnyt pitkään aikaan, tuota tyyppiä ei oo muuten vähään aikaan näkynytkään) kunnes joku toinen havainto tai mielleyhtymä taas vie ajatukset johonkin toiseen suuntaan. Me ollaan kyllä hirveitä ihmisiä, älkää ihmeessä vaan tulko salille jos tällainen pelottaa. Mutta miten te yleensä liikutte ihmisten ilmoilla, jokuhan voi joskus katsoa teitä ja ajatella teistä jotakin?

Vierailija
26/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nyt nostaa puolustusasrnne päätään kun huomataan ettei käytös ole soveliasta. Kannattaisi nyt ihan ottaa opikseen ja jättää ne kyttäämiset ja kommentoinnit tekemättä. 

Vierailija
27/120 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 14:05"]

Kuinka tarkasti tarkkailet sitten kanssakävijöitä?

Mistä tiedät ettei ole menossa ensimmäinen lämmittelysarja, tai pudotussarjan viimeinen osuus ?

[/quote]

Löysäilijät ja tosissaan treenaajat erottaa aina toisistaan, oli niillä menossa sitten eka tai vika setti. 

[/quote]

Minä en ole löysäilijäa sen enempää kuin tosissaan treenaaja. Ihan sama olisi tulla mulle pururadalla sanomaa, että juoksen liian hitaasti tms. Treenaan ryhdin, selkävaivojen ja kunnon vuoksi. En treenaa tosissani, mutta en käy salilla katselemassa miehiä tai tjsp, vaan omaan tahtiini sellaisilla painoilla, että tulee lämmin. En pelkää lihaksia, vaan pelkään, että särjen itseni jos otan liian kovat painot. Siksi sellaiset, mitkä jaksaa nostaa, kunhan vähän tuntuu. 

Mutta en tajua, mitä se kellekään kuuluu miten joku muu treenaa. Sitä paitsi kyylääjät, te tuolla aseneteellanne karkotatte pois ensikertalaiset, jotka eivät tiedä edes miten laitteita käytetään. Hävetkää! 

Vierailija
28/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä painoilla treenaaminen on vähän sellaista lihasten herättelyä ja lämmittelyä, ei siitä mitään hyötyä ole. Kaiketi energiaa kuluu enemmän kuin sohvalla maatessa, mutta sellainen lihaskuntoharjoittelu, jossa ei käytetä vastusta/ painoja, ei kasvata lihasta sen enempää kuin voimaakaan. Eli minunkin näkökulmastani aika lailla yhtä tyhjän kanssa.

Sen sijaan crosstrainerissa lukeminen on ihan hyvä idea. Naistenlehteen uppoutumalla tulee treenattua huomaamatta eikä aika tule pitkäksi. Mitään sen vaativampaa en siinä kyllä lukisi, enkä myöskään lukisi juostessa. 

Vierailija
29/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisit vaan siihen omaan treenaamiseesi. Voisi ajatella vaikka niinkin, että ihmisillä on erilaisia tavoitteita liikkumisen suhteen. Kaikki ei välttämättä mieti "tuloksia" ja jatkuvaa noususuhdannetta vaan haluavat ylipäänsä liikkua jotenkin, parempi sekin kuin maata sohvalla. Jollakin voi olla myös vaikka jokin vaiva, jonka takia ei voi tehdä ns. täysillä.

Kuulostaa siltä, että sun mielestä on se ainut oikea tapa liikkua ja siksi sulle on niin ihmeellistä, jos joku liikkuu toisin.

Vierailija
30/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lihaksia, haluan kestävyyttä. Siksi pienet painot ja pienet vaatekoot.

Vierailija
31/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse tiedä erään naisen, joka käy salilla ainoastaan sosiaalisen puolen takia. On pari vuotta hetkuttanut minimipainoja ja ei tulosta kyllä tule. Mutta on tälle naiselle tärkeä sosiaalinen virkiste.

Mitäpä tuosta. Sama kai se on, mihin rahansa panee. Kiva nainen.

Vierailija
32/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taustalla halvaantuminen ja vaikka sitä ei enää ulkonäöstä huomaa niin lihaskunto on todella heikko. 

Vierailija
33/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin sektio muutama kuukausi sitten.

Vierailija
34/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoilla painoilla treenaavien on hankala löytää vaatteita: hartiat on leveät ja reidet isot. Kuka haluaa näyttää ravintolan portsarilta?

Vierailija
35/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mainitsemiisi minipainoilla treenaajiin, mutta kyllä pitkissä sarjoissa pienillä painoilla on ihan järkeä silloin, jos haluaa kehittää lähinnä kestävyyttä eikä kasvattaa lihaksia tai hankkia selvästi lisää voimaa. Minä en ymmärrä, miksi jonkun on niin vaikea hyväksyä sitä, että ihmisillä voi olla erilaisia tavoitteita.

Vierailija
36/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 18:49"]

Isoilla painoilla treenaavien on hankala löytää vaatteita: hartiat on leveät ja reidet isot. Kuka haluaa näyttää ravintolan portsarilta?

[/quote]

Naisen pitää treenata ihan sairaan kovaa, että saa ns. liian isot lihakset. Siis jotain bodyfitness-tyylistä treeniä (huom. ei bikini fitness, ne on niitä missin näköisiä). Tosi monet naiset pelkää, että heille kasvaa isot miesmäiset lihakset eivätkä siksi uskalla laittaa painoja laitteisiin. Omapahan on asiansa, mutta saleilla voi käydä myös erilaisissa jumpissa, jos se raudan nostelu ei oikeasti tippaakaan kiinnosta. 

Vierailija
37/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 18:57"]

Omapahan on asiansa, mutta saleilla voi käydä myös erilaisissa jumpissa, jos se raudan nostelu ei oikeasti tippaakaan kiinnosta. 

[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi käydä jumpissa, jos pitkät sarjat minipainoilla tuntuvat itsestä hauskemmilta?

9

Vierailija
38/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas vedetty kokonainen purkillinen herneitä nenuun. Ap nimenomaan sanoi, että ei ole hänen ongelmansa, ihan vaan tiedonhalusta halusi tietää. Ja kieltämättä olen joskus ihmetellyt itse samaa. Itse en treenaa kovinkaan tavoitteellisesti (kunhan lihakset saa vähän työtä) ja taustalla on aika paha selkäongelma, mutta silti treenaan ihan kunnon painoilla.

Vierailija
39/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkärin määräys harjoittaa ylävartalon lihaksia nimenomaan pienillä painoilla, max 10 kg. Tarkoitus on verrytellä ja saada elastisuutta, ei niinkään kasvattaa lihasvoimaa.

Vierailija
40/120 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 18:49"]

[/quote]

Naisen pitää treenata ihan sairaan kovaa, että saa ns. liian isot lihakset. Siis jotain bodyfitness-tyylistä treeniä (huom. ei bikini fitness, ne on niitä missin näköisiä). Tosi monet naiset pelkää, että heille kasvaa isot miesmäiset lihakset eivätkä siksi uskalla laittaa painoja laitteisiin. Omapahan on asiansa, mutta saleilla voi käydä myös erilaisissa jumpissa, jos se raudan nostelu ei oikeasti tippaakaan kiinnosta. 

[/quote]

Ehkä nämä eivät tiedä ärsyttävänsä sinua.