Olisi ollut ihan "kiva" saada jonkinlainen vastine..
Laitoin su viestin eräälle ystävlleni miten oloni on kuin kivirekeä vetäisi ja ihan kaikki ahdistaa ja tympii. Syinä mm aiemmin syksyllä alkanut työttömyyteni.
En ole alvariinsa lähetellyt valitusviestejä tai soitellut ja valitellut eli ei johdu siitäkään.
No, mitään kommenttia ei takaisin päin tullut, tuskin enää tuleekaan.
Tämä ei ollut ensimm kerta kun tunnen itseni "hoopoksi", kerran tai kaksi aiemminkin jotain "syvällistä" kertonut mutta ei vastinetta.
No, tiedänpähän jatkossa pitää turpani (kännykkäni) kiinni.
Ei mulla muuta, ainiin mua väsyttää, joka ikinen aamu väsyttää olin sitten nukkunut ns hyvin ja 9h tai huonommin. Enkä jaksa pahemmin ihmisten ilmoilla liikkua, la se iso kauppareissu miehen kanssa ja hyvä jos 1x muuten viikon aikana käyn ulkona.
Lapsen "illanvietto"-iltamat olisi koulullakin tulossa, nyyttärihengellä, mutta ei oikein jaksaisi mennä, siinä mielesäs hyvä että lastakaan ei kiinnosta, olen toki yrittänyt vihjailla että mentäisiin ja mitäs viedään mutta ei sitä innosta joten eipähän ilm tarvitse senkään asian vuoksi olla sosiaalinen.
Eipä muuta.
Kommentit (27)
Nyt on vasta tiistai, voi vielä tullakin vastaus?
Miksi tällä palstalla roikkuu aina näitä ´"olettajaämmiä"??
Me kyllä ihan viesteillään suht säännöllisesti ja vasta nähtiinkin, että revi vain reikääsi.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:16"]
Et ole laittanut ystävällesi aikohin viestiä että mitä sille kuuluu ja alat sylkeä hänelle ongelmiasi? Niinkun miksi?
[/quote]
No ehkä ei vielä ole ehtinyt vastata. Työssäkäyvillä kun voi joskus olla aika tiukassa ja jos vielä haluaa hieman miettiä, mitä vastaukseksi sylkäsee, niin kyllä sinnä muutama päivä saattaa mennä.
Yritä nyt vain hyväksyä se, että maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Niin, voihan se.
Itse vaan tykkään vastailla saamiini viesteihin jos ei heti niin viim seur pvänä ja varsinkin jos se on jotenkin "negatiivinen" tyyliin kamu pulassa tms.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:17"]
Nyt on vasta tiistai, voi vielä tullakin vastaus?
[/quote]
Kai nyt jokaista väsyttää ,jos kyhjöttää vain sisällä. Ala tehdä kunnon lenkki joka päivä, niin kyllä se siitä. Nyt on vähän valostakin saanut nauttia. Kylhän tuo marraskuu yhden sun toisen voimille käy. Ehkä myös ystäväsi. Oletkos tätä ajatellut? Kai muistit kysyä, mitä hänelle kuuluu? Itse olen heittänyt sellaiset elämästäni pois, jotka eivät tätä näkökulmaa koskaan muista.
Juuu, työsskäyvillä on kiireensä, hämärästi muistan sen, kiitos vain. Toisaalta hänen työtuntinsa ovat 3-6h/pvässä+tietty valmisteluja yms lisäksi mutta silti, ei hän paahda 8-10h putkeen ilman ruokataukoja tms ja päinvastoin hällä on useampia breikkejä päivässä joten pienen viestin napautus ei kovin kauaa veisi.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:19"]
No ehkä ei vielä ole ehtinyt vastata. Työssäkäyvillä kun voi joskus olla aika tiukassa ja jos vielä haluaa hieman miettiä, mitä vastaukseksi sylkäsee, niin kyllä sinnä muutama päivä saattaa mennä.
Yritä nyt vain hyväksyä se, että maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
[/quote]
Voi kurja, harmi ettei ystävä vastannut mitään. Ehkä hän luki viestin, mutta unohti vastata? Minullekin käy joskus niin, että saan jonkun viestin johon mietin, että vastaus täytyy kirjoitta ihan ajan kanssa eikä nyt vaikka bussia odotellessa. Joskus sitten unohtuu kokonaan. Jospa soittaisit hanelle? Ja menkää ihmeessä noille nyyttäreille. Eihän sinne tarvitse asumaan jäädä, mutta kuulostaa siltä, että sinulle tekisi hyvää nähdä vähän muita ihmisiä ja vähän jutella niitä näitä muille.
Valittajat eivät nyt vaan ole haluttua seuraa. Oliko yllätys?
Tuossa tapaamisessanne (3h) puhuimme lähes kokonaan hänen kuulumisistaan/tunnelmistaan/ajatuksistaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:21"]
Kai nyt jokaista väsyttää ,jos kyhjöttää vain sisällä. Ala tehdä kunnon lenkki joka päivä, niin kyllä se siitä. Nyt on vähän valostakin saanut nauttia. Kylhän tuo marraskuu yhden sun toisen voimille käy. Ehkä myös ystäväsi. Oletkos tätä ajatellut? Kai muistit kysyä, mitä hänelle kuuluu? Itse olen heittänyt sellaiset elämästäni pois, jotka eivät tätä näkökulmaa koskaan muista.
[/quote]
Eli kyseessä on opettaja? Voin kertoa, että tämä joulusalusaika on kyllä opeilla aika helvetin kiireistä aikaa loppukokeineen ja arviointeineen.
En minä mitään seuraneitiä kaivannutkaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:22"]
Valittajat eivät nyt vaan ole haluttua seuraa. Oliko yllätys?
[/quote]
Kts ed viestini.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:23"]
Eli kyseessä on opettaja? Voin kertoa, että tämä joulusalusaika on kyllä opeilla aika helvetin kiireistä aikaa loppukokeineen ja arviointeineen.
[/quote]
Munkin kaveripiirissä on ihan tyypillistä, että vastauksiin menee useampikin päivä, varsinkin jos kysessä on vaikeampi asia, johon haluaa vähän miettiä, mitä vastaa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 13:22"]
Voi kurja, harmi ettei ystävä vastannut mitään. Ehkä hän luki viestin, mutta unohti vastata? Minullekin käy joskus niin, että saan jonkun viestin johon mietin, että vastaus täytyy kirjoitta ihan ajan kanssa eikä nyt vaikka bussia odotellessa. Joskus sitten unohtuu kokonaan. Jospa soittaisit hanelle? Ja menkää ihmeessä noille nyyttäreille. Eihän sinne tarvitse asumaan jäädä, mutta kuulostaa siltä, että sinulle tekisi hyvää nähdä vähän muita ihmisiä ja vähän jutella niitä näitä muille.
[/quote]
Juuuh, olisi kannattanut pysyä hiljaa tässäkin tuutissa. Tiedänpähän jatkossa.
ap *poistuu takaisin sohvan pohjalle ja jättää palstan muille*
Jos on ope, niin välitunnit eivät kylläkään ole mitään breikkejä vaan niitä osia työpäivästä, jolloin tehdään niitä hommia, joita ei oppituntien aikana voi tehdä.
Mulle käy aina samalla tavalla. Jos avaudun ystävälle ongelmistani ja kirjoitan pitkän viestin niin siihen ei kommentoida ollenkaan. Ystävä vastaa tyyliin "meillä on lapset kuumeessa" tai "kävin ostamassa uuden talvitakin, joka on vihreä ja maksoi..." Mutta ei siis edes sivulauseessa kommentoi mitään vuodatuksestani.
Tsemppiä ap:lle. Toivottavasti jaksat mennä sinne koulun iltamiin. Vois jopa piristää kun olis ihan jotain muuta ajateltavaa. Ja ehkä se ystävä vielä vastaa viestiisi, voisko olla esim työmatkalla eikä sen takia voi vastata?
No tässä iässä, kun neljäkymppiä tulee mittariin, niin en pidä mitään arjen tökkimistä (eikö se marraskuussa töki kaikilla?) minään sellaisena tapauksena, että pitäisi olla heti reagoimassa. Tässä vaiheessa, kun alkaa tuttavapiirissä olla syöpää, omien vanhempien kuolemia ym, niin ihan suoraan sanon, etten välttämättä jaksaisi jonkun - anteeksi nyt vain - aika turhanpäiväistä kitinää kuunnella. Ehkä ystävälläsi on sama tilanne. Ajan vie ihmiset, joilla on oikeasti isoja ongelmia.
Raahaa itsesi ja lapsesi väkisin sinne iltamiin. Se piristää, usko pois!
Ihan vain tiedoksi, että opettajalla voi olla kyllä välitunti eli aika, jolloin ei ole oppituntia, mutta se on ihan työaikaa. Silloin tehdään toisin sanoen töitä. En tee yksityisasioita työpaikalla. Välitunnit voivat olla hyvin kiireisiä. Hyvin kiireisiä. Ei siinä ehdi mittiä yksityisasioita. AIvot on ihan koko ajan työasioissa.
Et ole laittanut ystävällesi aikohin viestiä että mitä sille kuuluu ja alat sylkeä hänelle ongelmiasi? Niinkun miksi?