40kg ylipainoa omistavan päivän ruuat
Aamulla kahvi maidolla. Päivällä lautasellinen kinkkukiusausta ja salaattia, iltapäivällä mansikkarahka ja banaani. Päivällisellä lautasellinen samaa kinkkukiusausta ja salaattia. Illalla 3 tattarilimppu voileipää ja teetä.
Kommentit (86)
Eihän ap mitään laihdutusvinkkejä kysellyt, miksi osa jauhaa jostain hiilareista ja kermasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa olet kerännyt sen 40 kiloa ylimääräistä?
Keräsin sen 4 vuoden aikana silloin parikymmentä vuotta sitten.
Olen varmasti mielestäsi nyt töykeä, mutta ihan vilpittömästi ihmettelen-miten voi tulla 40 kg ylipainoa 4n vuoden aikana? Siis mitä ihmettä??? En tosiaan tarkoita loukkauksena, olen vain hämmästynyt. Lääkitys? Joka päivä pelkkää roskaruokaa/karkkia,ei edes hyötyliinkuntaa? Fyysinen sairaus? Mikä oli syy, jos voit yhtään kertoa? Itseäni oikeasti pelottaa voimakas lihominen vanhemmalla iällä, elintavat eivät ole olleet aina terveellisimmästä päästä, johtuen siitä,että nuorempana saatoin syödä/juoda/tehdä tai olla tekemättä aivan mitä hyvänsä silti lihomatta,olin suorastaan alipainoinen ja nyt vanhempana lasten ja monen stressaavan elämänkokemuksen jälkeen,on hyvin vaikeaa päästä eroon kertyneistä kiloista itsellänikin,vaikka syön ihan normaalia kotiruokaa,herkkupäivä on 1 krt/vko ja vähintään hyötyliikuntaa tulee päivittäin,vaikken salilla käy (en kehtaa). Jos apn painonnousun taustalla on jokin sairaus, ymmärrän, mutta jos elintavat ovat olleet syömisten suhteen ns.normaalit, niin mitä ihmettä siis..
Kyllä täälläkin tullut 30-40 kiloa ihan helposti jossain kolmessa neljässä vuodessa vaikka en edes syönyt roskaruokaa tai karkkia päivät pitkät...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kilot pysyy kinkkikiusauksella, banaanilla ja leivällä. Hiilihydraatit pois kokonaan niin paino tippuu. Paljon kasviksia, lihaa ja parilla aterialla päivässä rasvaista maitotuotetta. Kaksi isompaa ateriaa ja yksi pienempi ateria
Niin, ap:han sanoi, että tällä menolla paino on pysynyt eikä väittänytkään, että tuolla tavalla laihtuu tai pitäisi laihtua...
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten olette silloin syöneet, kun ne ylimääräiset kilot tulivat?
Söin järkyttäviä määriä herkkuja joka päivä. Meni pizzaa, sipsiä, dippiä, useita Omar-munkkeja yhdellä istumalla, karkkia, suklaata.. söin niin, että vatsaan sattui ja voin pahoin. Hikoilin yöllä kun olin niin ylensyönyt. Sitten viikonloppuisin ryyppäsin alkoholia useita annoksia ja baari-illan jälkeen hain kasan mäkkiruokaa (monta hampurilaista, nugetteja, dippiä..) Krapulapäivänä sitten meni pizzaa, sipsiä, keksejä jne..
Nopeasti tuli yli 20kg ylipainoa. Mulla on mt-ongelmia (masennus, ahdistuneisuushäiriö, syömishäiriö 12-vuotiaasta asti, olen kokenut hyväksikäyttöä ja väkivaltaa..), eikä tuo elämäntyyli auttanut yhtään näihin ongelmiini.
Nyt laihdutan, olen jättänyt alkoholin (käyn kaverin kanssa ulkona baarissa joskus, mutten enää vedä övereitä). Lenkkeilen ja syön vähemmän. Herkuista on vaikea luopua, kun ne ovat olleet niin iso lohtu ja selviytymiskeino, mutta parempaan suuntaan menen.
Haluan olla terve ja normaalipainoinen, jotta voisin alkaa deittailemaan. Ei tätä sairasta elämää jaksa pidemmän päälle.
N27 pituus 178cm ja paino tällä hetkellä 97kg. Lähtöpaino 102kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin järkyttäviä määriä herkkuja joka päivä. Meni pizzaa, sipsiä, dippiä, useita Omar-munkkeja yhdellä istumalla, karkkia, suklaata.. söin niin, että vatsaan sattui ja voin pahoin. Hikoilin yöllä kun olin niin ylensyönyt. Sitten viikonloppuisin ryyppäsin alkoholia useita annoksia ja baari-illan jälkeen hain kasan mäkkiruokaa (monta hampurilaista, nugetteja, dippiä..) Krapulapäivänä sitten meni pizzaa, sipsiä, keksejä jne..
Nopeasti tuli yli 20kg ylipainoa. Mulla on mt-ongelmia (masennus, ahdistuneisuushäiriö, syömishäiriö 12-vuotiaasta asti, olen kokenut hyväksikäyttöä ja väkivaltaa..), eikä tuo elämäntyyli auttanut yhtään näihin ongelmiini.
Nyt laihdutan, olen jättänyt alkoholin (käyn kaverin kanssa ulkona baarissa joskus, mutten enää vedä övereitä). Lenkkeilen ja syön vähemmän. Herkuista on vaikea luopua, kun ne ovat olleet niin iso lohtu ja selviytymiskeino, mutta parempaan suuntaan menen.
Haluan olla terve ja normaalipainoinen, jotta voisin alkaa deittailemaan. Ei tätä sairasta elämää jaksa pidemmän päälle.N27 pituus 178cm ja paino tällä hetkellä 97kg. Lähtöpaino 102kg.
Hyvää edistystä.
Miten jaksat mt-ongelmien kanssa panostaa siihen säännöllisyyteen ja monipuolisuuteen? Tuntuu niin vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla terve ja normaalipainoinen, jotta voisin alkaa deittailemaan. Ei tätä sairasta elämää jaksa pidemmän päälle.N27 pituus 178cm ja paino tällä hetkellä 97kg. Lähtöpaino 102kg.
Hyvää edistystä.
Miten jaksat mt-ongelmien kanssa panostaa siihen säännöllisyyteen ja monipuolisuuteen? Tuntuu niin vaikealta.
Huonoja päiviä tulee. Oikeastaan tuo lenkkeilyn aloitus oli se vaikein minulle. Vihaan nimittäin liikuntaa ja hikoilua. Mutta kun sitten aloitin lenkkeilemään ja patistin itseni ulos vaikka olin väsynyt töiden jälkeen, huomasin, miten hyvä olo siitä tuli. Olin ylpeä itsestäni, kun en jäänytkään illaksi kotiin ahmimaan.
Hidasta tämä on. Olen pilannut vartaloni ja varmaan osan terveyttä kun sairastuin syömishäiriöön niin nuorena. Paino on jojoillut radikaalimmillaan 50 kg. Laihimmillani olen ollut 63kg. Häpeä omasta vartalosta ja useista epäonnistumisista on suuri.
Kun tulee enemmän ikää osaa ymmärtää olla armeliaampi itselleen. Toivon, että tällä kertaa onnistuisin pidemmän päälle pitämään elämäni terveellisempänä, enkä enää repsahtaisi. Noi repsahtamiset kun ovat olleet niin pitkiä, eikä vain yksittäisiä päiviä.
Nyt motivaationa on myös tuo toive parisuhteesta. Olen ollut niin pitkään yksin ja haluaisin rakastaa ja tulla rakastetuksi.
N27
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kalorilaskuriin tiedot: ikä 30v, pituus 165cm, paino 110kg. Peruskulutus näillä specseillä on: 2730kcal per päivä. Toinen vaihtoehto ikä 40v, pituus 165cm, paino 100kg. Peruskulutus: 2505kcal per päivä. Kevyt työ.
Eli tämän verran saat ruoastasi kaloreita pitääksesi yllä tiettyä painoa.
Itselläni saman verran ylimääräistä aika tarkkaan. Söin viisi tai kuusi isoa perunaa ja hui... 100gr voita näiden kanssa. Kaksi juustosämpylää - olivat lapsen pään kokoisia ja kuusi omenaa. Siinä se taisi olla. En ole kauppaan jaksanut lähteä, joten syödään se mitä kaapista löytyy. Ja vichyä mennyt ehkä pari litraa, mutta siinä ei kaloreita ole.
Ei taida huippu-urheilijallakaan olle peruskulutus (kooma-) noin paljoa😄
Olen liikunnallinen 50v nainen, normaalipainoinen ja minulla se on 1340kcal/päivä. Mainitsemillasi kaloreilla paino nousisi reilun kilon viikossa vaikka tekisin mitä. Tuo voi olla lihavan ylläpitokalorit mutta ei peruskulutus
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi syödä 2 kertaa päivässä lautasellisen lämmintä ruokaa? Lihon vaikken syö kuin kerran päivässä lämpimän ruoan.
Usein se lämmin ruoka on täyttävämpää ja vähäkalorisempaa kuin esim leipien puputtaminen.
Itse olen lähes aina syönyt 2 lämmintä ruokaa ja olen hoikka. Lounas saattaa olla keitto tai ruokaisa salaatti jossa "lämmin" lisuke (broileria, kalaa, grillatyua juustoa). Päivällinen kevyttä kotiruokaa esim kaalilaatikkoa, pataruokaa, kasviscurrya, tuorekasviswokkeja broilerin tai possun kanssa, lihaa ja salaattia.
En mä omista mun kiloja, ovat vain lainassa.
Tällaisille aloituksille on aina ominaista se, että hirvittävän ylipainoinen syö minimaalisia määriä ruokaa.
Mulla on 40 kiloa ylipainoa vain lainassa kirjastosta.
Siis oikeasti ihmiset kuvittelee tuon ruokamäärän olevan normaalia? Lautasellinen kinkkukiusausta kahdesti päivässä on normaalia? Tuossahan on helposti yli 1200 kaloria.
Kyllä tuon kinkkukiusauksen voisi ainakin lounaan kohdalla vaihtaa salaattiin tai kasviskeittoon. Energiajuoma on täysin turhaa.
Mä olen hämmentynyt kuinka vähän suurin osa tuntuu syövän kasviksia, sen ei tarvitse olla salaattia vaan esim jotain lämmintä kasvislisuketta tai vaikka kasviskeitto alkupalaksi.
Toinen hämmentävä asia on kaikki nuo välipalat, ei aikuinen toimistotyötä tekevä ihminen tarvitse mitään välipaloja, paitsi jos urheilee tosi paljon.
Mä olin koko lapsuuden ja teini-iän lihava, parikymppisenä muutin Pariisin ja ensin vedin leipomoöverit ja lihoin vielä 10 kiloa puolessa vuodessa mutta sitten aloin syödä kuten Pariisittaret, 40 kiloa ylipainoa lähti vuodessa laihduttamatta ja on pysynyt poissa jo 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa olet kerännyt sen 40 kiloa ylimääräistä?
Keräsin sen 4 vuoden aikana silloin parikymmentä vuotta sitten.
Olen varmasti mielestäsi nyt töykeä, mutta ihan vilpittömästi ihmettelen-miten voi tulla 40 kg ylipainoa 4n vuoden aikana? Siis mitä ihmettä??? En tosiaan tarkoita loukkauksena, olen vain hämmästynyt. Lääkitys? Joka päivä pelkkää roskaruokaa/karkkia,ei edes hyötyliinkuntaa? Fyysinen sairaus? Mikä oli syy, jos voit yhtään kertoa? Itseäni oikeasti pelottaa voimakas lihominen vanhemmalla iällä, elintavat eivät ole olleet aina terveellisimmästä päästä, johtuen siitä,että nuorempana saatoin syödä/juoda/tehdä tai olla tekemättä aivan mitä hyvänsä silti lihomatta,olin suorastaan alipainoinen ja nyt vanhempana lasten ja monen stressaavan elämänkokemuksen jälkeen,on hyvin vaikeaa päästä eroon kertyneistä kiloista itsellänikin,vaikka syön ihan normaalia kotiruokaa,herkkupäivä on 1 krt/vko ja vähintään hyötyliikuntaa tulee päivittäin,vaikken salilla käy (en kehtaa). Jos apn painonnousun taustalla on jokin sairaus, ymmärrän, mutta jos elintavat ovat olleet syömisten suhteen ns.normaalit, niin mitä ihmettä siis..
Neljän vuoden aikana voi lihoa 40 kiloa esim: syömällä kaksi ylimääräistä leipää/ päivä, lisäämällä ruokaansa öljyä rkl/päivä, syömällä kourallisen pähkinöitä/päivä, syömällä yhden avokadon/päivä. Ei siis mitään hirmuista mättöä, riittää että jonkun näistä lisää ruokavalioonsa. Voisin hyvin kuvitella, että joku alkaisi esim. lisäämään oliiviöljyä ja pähkinöitä salaattiinsa saadakseen hyviä rasvoja. Samaan aikaa pikkuisen annoskoot kasvavat, niin se on siinä. Toki lihominen vaatii myös sen, ettei puutu painonnousuun, mutta mitään ruokafestareita se ei vaadi.
tuo jugurtti kyllä maistuu lähes aina ylipainoisille,ja usein.
miksei voi ottaa vaikka viiliä ?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hämmentynyt kuinka vähän suurin osa tuntuu syövän kasviksia, sen ei tarvitse olla salaattia vaan esim jotain lämmintä kasvislisuketta tai vaikka kasviskeitto alkupalaksi.
Toinen hämmentävä asia on kaikki nuo välipalat, ei aikuinen toimistotyötä tekevä ihminen tarvitse mitään välipaloja, paitsi jos urheilee tosi paljon.
Mä olin koko lapsuuden ja teini-iän lihava, parikymppisenä muutin Pariisin ja ensin vedin leipomoöverit ja lihoin vielä 10 kiloa puolessa vuodessa mutta sitten aloin syödä kuten Pariisittaret, 40 kiloa ylipainoa lähti vuodessa laihduttamatta ja on pysynyt poissa jo 20 vuotta.
Eli miten syöt nykyään?
Varmaan lihoin eilenkin. Aamupalaksi ruisleivän jossa juusto ja kurkkua ja kahvia, päivällä 2 makkaraa ja vähän ranskalaisia ja maitoa, iltapäivällä ruisleipä, jogurtti ja 2 porkkanaa, vettä. Illalla banaani. Näillä eväillä lihoo kyllä vaikka fyysistä työtä tekee.