40kg ylipainoa omistavan päivän ruuat
Aamulla kahvi maidolla. Päivällä lautasellinen kinkkukiusausta ja salaattia, iltapäivällä mansikkarahka ja banaani. Päivällisellä lautasellinen samaa kinkkukiusausta ja salaattia. Illalla 3 tattarilimppu voileipää ja teetä.
Kommentit (86)
Lihomisaikojen esimerkki:
Aamu: jogurtti
Lounas: iso salaatti noutopöydästä, joku 500g, usein fetaa, kanaa, papua, salaattia, siemeniä yms yms, jäälatte
Välipala: keksi tai patukka ja banaani
Päivällinen: pakastepitsa
Iltapala: vanukas tai iso kulho mysliä
Viikonloppuisin meni pussi sipsiä, 3 litraa siideriä tai drinkkejä ja pullo viiniä sekä krapulassa usein pitsa tai kebab ranuilla ja karkkipussi.
Noilla pääs 100kg clubille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ketju.
Itse 112kg/175cm
Pari vuotta sitten 92KG, ja se oli mielestäni paljon. Oi kun pääsisi siihen!Latasin pari kk sitten sovelluksen, laitoin tavoitteeksi 70kg, saan syödä 1750 kaloria jos en liiku.
Aluksi meni rasvat yli, nyt olen päässyt balanssiin!
Tämä päivä
Aamupala: croissant, banaani ja kahvi
Lounas: ruisleipä, aamupalajuusto, 5g oivariina, tomaatti, kasvislasagne 300g
Välipala: puolikas ruisleipä, 20g tonnikalaa, kasa rucolaa
Päivällinen: iso peruna, 50g jauhelihakastiketta
Iltapala: 2 luumuaLiikunta: pyöräily 15min, kävely 30min, imurointi 10min.
Usein syön paljon enemmän kasviksia.
Perjantaisin saan syödä 2400 kaloria.
Lihoin koska söin 5 vuotta ihan hirveästi juustoa, sipsiä ja jäätelöä, lisäksi salaatteja mutta ei ne pelasta. Sipsit on todella paha, samoin suuret annoskoot.
Eilen söin 10 sushia, 300g fetasalaattia, ruisleivän, 400g maitokahvia ja smoothien, 20g irtokarkkeja 😅
Juusto ❤
Kuulostaa tutulta ja mitatkin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi syödä 2 kertaa päivässä lautasellisen lämmintä ruokaa? Lihon vaikken syö kuin kerran päivässä lämpimän ruoan.
Ruuan lämpötila ei olennaisesti lihota tai laihduta.
Mutta tuo määrä. 2 kertaa päivässä ja välipalat lisäksi
Suuri osa syö lämpimän kunnon aterian lounaaksi ja päivälliseksi + ne palat aamulla ja päivällä + ehkä illalla.
Oon 190/90 nainen syön päivässä
puuro x 2
banaani
omenaa x 2
kahvia
sokerikokakola pieni
täysmehua 2dl
2 palaa ruisleipää
1 sämpylä
kinkkua 6 siivua
juustoa pari siivua
salaattia
pieni laku
tonnikala ja ananaspurkki molemmat pieniä
2 MUNAA
desi kermajäätelöä
salaattia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kalorilaskuriin tiedot: ikä 30v, pituus 165cm, paino 110kg. Peruskulutus näillä specseillä on: 2730kcal per päivä. Toinen vaihtoehto ikä 40v, pituus 165cm, paino 100kg. Peruskulutus: 2505kcal per päivä. Kevyt työ.
Eli tämän verran saat ruoastasi kaloreita pitääksesi yllä tiettyä painoa.
Itselläni saman verran ylimääräistä aika tarkkaan. Söin viisi tai kuusi isoa perunaa ja hui... 100gr voita näiden kanssa. Kaksi juustosämpylää - olivat lapsen pään kokoisia ja kuusi omenaa. Siinä se taisi olla. En ole kauppaan jaksanut lähteä, joten syödään se mitä kaapista löytyy. Ja vichyä mennyt ehkä pari litraa, mutta siinä ei kaloreita ole.
Esimerkiksi Valion voissa on 713 kcal / 100 gr.
Missä proteiini?
Kasvikset?
Paino sikseen, ei tuo terveelliseltä kuulosta. Taikka nautinnolliselta.
Niin, käyn kaupassa aina perjantaisin ja tässä vaiheessa onkin kaikki jo syöty. Voita en yleensä käytä, mutta olin sitä ostanut vieraita varten tekemääni piirakkaan. Siihen meni 100gr ja 100gr (200gr paketti) jäi yli ja viimeiset perunat siinä. Poiskaan viitsi hyvää voita laittaa. Mulle ei niin tarkkaa ole proteiineilla tai yleensäkään sillä mitä syön. Ei syömishäiriöinen tällaisia mieti. Siihen listaan voikin lisätä vielä kaksi omenaa. Lisää on ulkona puussa, mutta eiköhän tälle päivälle riitä. Tiedän aika tarkkaan noi kalorimäärät eri ruoka-aineiden kohdalla. Ei eilen ole tämä häiriö tullut.
Emmä nyt silti ymmärrä, miksi se 100 gr pitää kerralla syödä. Ihminen tarvitsee sitä prodea myös.
Ei peruna ja voi ole ateria.
Kannattaa hakea apua, jos olet syömishäiriöinen ja ruokavalio tuollainen. Olet varmaan helposti aneeminen ja puutos monesta muustakin, jos tuo on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vilkaista sitä ketjua, miten hoikat syövät.
Mistä syystä? Meinasitko, ettei meistä jokainen tiedä kuinka kuuluisi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Taisit unohtaa mainita muutaman suklaapatukan, pussillisen sipsiä ja 1,5l pullollisen sokerilimukkaa?
Kyllä se lihavuus pysyy vaikka söisi ns. normaalisti kulutuksen mukaan.
Ihme aivopieruilua, jos kuvittelet kaikkien lihavien jatkuvasti syövän huonosti tai herkuttelevan.
Ensinnäkin, herätys, jos on ylipainoa, niin silloin syö liikaa kuluttamaansa energiaan nähden. Kannattaa käyttää netistä löytyviä kilolaskureita mihin laittaa ylös rehellisesti ihan kaiken syömänsä. Saattaa tulla eteen yllätyksiä.
Ja fakta on, että jos paino junnaa paikallaan, niin silloin saat kokoisesi ihmisen massan ylläpitoon vaadittavan kalorimäärän. Jos haluaa laihtua, niin pitää alkaa miinuskaloreille.
Itse olen laihtunut 6kg lievän ylipainon sisällä. Paino lähti laskuun, kun luovuin päivittäisistä ihan ”pikku jutuista”: kaksi isoa kaakaokupillista, 4 ruisleipää, keksinaposteluista, joka päiväisistä karkeista. Lisäsin liikuntaa ja sain aineenvaihdunnan kunnolla liikkeelle.
Tajusin että nuo napostelut ajoittuivat iltaan, koska yksinkertaisesti söin niitä nälkääni. Nyt syön terveellisesti illalla vähän isommin: munakkaita, ruokaisia salaatteja, puuroja yms. Kannattaa kuunnella kehoa ja oppia tuntemaan koska on oikeasti nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kalorilaskuriin tiedot: ikä 30v, pituus 165cm, paino 110kg. Peruskulutus näillä specseillä on: 2730kcal per päivä. Toinen vaihtoehto ikä 40v, pituus 165cm, paino 100kg. Peruskulutus: 2505kcal per päivä. Kevyt työ.
Itselläni saman verran ylimääräistä aika tarkkaan. Söin viisi tai kuusi isoa perunaa ja hui... 100gr voita näiden kanssa. Kaksi juustosämpylää - olivat lapsen pään kokoisia ja kuusi omenaa. Siinä se taisi olla. En ole kauppaan jaksanut lähteä, joten syödään se mitä kaapista löytyy. Ja vichyä mennyt ehkä pari litraa, mutta siinä ei kaloreita ole.
Missä proteiini?
Kasvikset?
Niin, käyn kaupassa aina perjantaisin ja tässä vaiheessa onkin kaikki jo syöty. Voita en yleensä käytä, mutta olin sitä ostanut vieraita varten tekemääni piirakkaan. Siihen meni 100gr ja 100gr (200gr paketti) jäi yli ja viimeiset perunat siinä. Poiskaan viitsi hyvää voita laittaa. Mulle ei niin tarkkaa ole proteiineilla tai yleensäkään sillä mitä syön. Ei syömishäiriöinen tällaisia mieti. Siihen listaan voikin lisätä vielä kaksi omenaa. Lisää on ulkona puussa, mutta eiköhän tälle päivälle riitä. Tiedän aika tarkkaan noi kalorimäärät eri ruoka-aineiden kohdalla. Ei eilen ole tämä häiriö tullut.
Emmä nyt silti ymmärrä, miksi se 100 gr pitää kerralla syödä. Ihminen tarvitsee sitä prodea myös.
Kannattaa hakea apua, jos olet syömishäiriöinen ja ruokavalio tuollainen. Olet varmaan helposti aneeminen ja puutos monesta muustakin, jos tuo on normaalia.
Se piti syödä kerralla nimenomaan sen häiriön takia. Siihen ei saa apua: olen kysynyt. Olen siis todella kysynyt ja ei saa apua. Saan niitä proteiineja jonain toisena päivänä. Huomenna onkin nähtävästi riisiä ja omenoita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä proteiini?
Kasvikset?
Se piti syödä kerralla nimenomaan sen häiriön takia. Siihen ei saa apua: olen kysynyt. Olen siis todella kysynyt ja ei saa apua. Saan niitä proteiineja jonain toisena päivänä. Huomenna onkin nähtävästi riisiä ja omenoita...
No jos ei uudella kysymisellä saa apua, niin mene yksityiselle klinikalle tai vastaavalle. Kyllä niissä maksava apua saa.
Ei tommosella ruokavaliolla kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vilkaista sitä ketjua, miten hoikat syövät.
Mistä syystä? Meinasitko, ettei meistä jokainen tiedä kuinka kuuluisi syödä?
Eikö tässä nyt ideana ollut pohtia ruokavaliota ja sitä, miten saisi painoa vähemmäksi?
Vertaamalla hoikkien ruokavalioihin voisi hoksata, mitä he tekevät eri tavalla. Ne ruokavaliot nimittäin olivat ravitsemuksellisesti monipuolisempia, määrällisesti ehkä vähän pienempiä, mutta selvästi suhteessa vähemmän hiilareita, kuin nämä täällä mainitut. Toki jos tietää, eikä halua muuttaa mitään, niin oma valinta. Joku toinen saattaa kuitenkin haluta niitä vinkkejä.
Ei tää mun mielestä ollut vinkkiketju 😩 Jotenkin surullista, että joku vielä luulee ettei oikeita ohjeita tiedetä....
Kyse ei ole tiedon puutteesta.
Kyllä tupakoitsijatkin tietävät.... Vaan lopettavatko?
Täällä huomaa miten vääristyneet käsitykset ihmisillä on lihavien elintavoista. Ei se läskin kertyminen vaadi kovin pitkää aikaa, ja sen jälkeen on ihan sama miten terveellisesti syöt. Paino pysyy samassa. Itse en ole koskaan saanut laihdutettua muuta kuin näännyttämällä, ns. terveellinen ruokavalio vain pitää painon samassa.
Ap ei kerro, mitä juo aamukahvin ja iltateen välissä?
Juomista voi päivän mittaan kertyä helposti hurjat määrät kaloreita, jos kiinnittää huomion pelkästään syömisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa olet kerännyt sen 40 kiloa ylimääräistä?
Keräsin sen 4 vuoden aikana silloin parikymmentä vuotta sitten.
Olen varmasti mielestäsi nyt töykeä, mutta ihan vilpittömästi ihmettelen-miten voi tulla 40 kg ylipainoa 4n vuoden aikana? Siis mitä ihmettä??? En tosiaan tarkoita loukkauksena, olen vain hämmästynyt. Lääkitys? Joka päivä pelkkää roskaruokaa/karkkia,ei edes hyötyliinkuntaa? Fyysinen sairaus? Mikä oli syy, jos voit yhtään kertoa? Itseäni oikeasti pelottaa voimakas lihominen vanhemmalla iällä, elintavat eivät ole olleet aina terveellisimmästä päästä, johtuen siitä,että nuorempana saatoin syödä/juoda/tehdä tai olla tekemättä aivan mitä hyvänsä silti lihomatta,olin suorastaan alipainoinen ja nyt vanhempana lasten ja monen stressaavan elämänkokemuksen jälkeen,on hyvin vaikeaa päästä eroon kertyneistä kiloista itsellänikin,vaikka syön ihan normaalia kotiruokaa,herkkupäivä on 1 krt/vko ja vähintään hyötyliikuntaa tulee päivittäin,vaikken salilla käy (en kehtaa). Jos apn painonnousun taustalla on jokin sairaus, ymmärrän, mutta jos elintavat ovat olleet syömisten suhteen ns.normaalit, niin mitä ihmettä siis..
Ap:lla on annoskoot pielessä ja kaloripitoista ruokaa. Aitoon kermaan tehty kinkkukiusaus ja sitä vähänkin reilumpi annos ja vielä 2 kertaa päivässä.
Rahka, no se voi myös olla kuohukermaan tehty ja runsaalla sokerilla maustettu ja sitäkin vähän reilumpi annos.
3 leipää. Päälle reilummin oivariinia ja juustot sun muut.
Jos kinkkukiusaus tehty vaikka ruokakerma 4% ja sitä ei ota kukkuralautasellista, rahka pelkkää maitorahkaa ja mansikoita makeutusjauheella ja leivät sipaisulla kevytmargariinia ja kasviksia päälle niin nuo ei lihota.
Veikkaan että ap:n ruokavalio enemmän tuon ekaksi luettelemani kaltainen.
Itselläkin ylipainoa 15kg ja kilpirauhasen vajaatoiminta ja laihdun jos kalorivaje on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ajassa olet kerännyt sen 40 kiloa ylimääräistä?
Keräsin sen 4 vuoden aikana silloin parikymmentä vuotta sitten.
Olen varmasti mielestäsi nyt töykeä, mutta ihan vilpittömästi ihmettelen-miten voi tulla 40 kg ylipainoa 4n vuoden aikana? Siis mitä ihmettä??? En tosiaan tarkoita loukkauksena, olen vain hämmästynyt. Lääkitys? Joka päivä pelkkää roskaruokaa/karkkia,ei edes hyötyliinkuntaa? Fyysinen sairaus? Mikä oli syy, jos voit yhtään kertoa? Itseäni oikeasti pelottaa voimakas lihominen vanhemmalla iällä, elintavat eivät ole olleet aina terveellisimmästä päästä, johtuen siitä,että nuorempana saatoin syödä/juoda/tehdä tai olla tekemättä aivan mitä hyvänsä silti lihomatta,olin suorastaan alipainoinen ja nyt vanhempana lasten ja monen stressaavan elämänkokemuksen jälkeen,on hyvin vaikeaa päästä eroon kertyneistä kiloista itsellänikin,vaikka syön ihan normaalia kotiruokaa,herkkupäivä on 1 krt/vko ja vähintään hyötyliikuntaa tulee päivittäin,vaikken salilla käy (en kehtaa). Jos apn painonnousun taustalla on jokin sairaus, ymmärrän, mutta jos elintavat ovat olleet syömisten suhteen ns.normaalit, niin mitä ihmettä siis..
En ole ap mutta 40 kiloa 4 vuodessa ei ole temppu eikä mikään.
Itse olen lihonut raskausaikana 40 kiloa. Hormoneilla varmaan osuutta osittain kun laihduinkin tosi nopsaa ne pois synnytyksen jälkeen. 20 kiloa 5 viikossa ja loput 20 muutamassa kuukaudessa. Toki söin suklaata aika paljon raskausaikana eli ihan töysin en hormoonien piikkiin laita 😅
Olen myös kilpirauhasen vajaatoimintaan sairastumisen jälkeen lihonut reippaasti. Noin 30 kiloa parissa vuodessa. Väsymys, sen aiheuttama ruuan himo yhdistettynä hidastuneeseen aineenvaihduntaan niin se on siinä. Laihdun kyllä ja olen puolet jo laihduttanut pois mutta pirun vaikeaa on. Jos hetkeksikään herpaannun niin paino alkaa kavuta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Lihomisaikojen esimerkki:
Aamu: jogurtti
Lounas: iso salaatti noutopöydästä, joku 500g, usein fetaa, kanaa, papua, salaattia, siemeniä yms yms, jäälatte
Välipala: keksi tai patukka ja banaani
Päivällinen: pakastepitsa
Iltapala: vanukas tai iso kulho mysliäViikonloppuisin meni pussi sipsiä, 3 litraa siideriä tai drinkkejä ja pullo viiniä sekä krapulassa usein pitsa tai kebab ranuilla ja karkkipussi.
Noilla pääs 100kg clubille.
Tästä listasta lihottavaa on ainoastaan juomat,karkit,pitsa ja roskaruokamättö? Itselläni suht sama, mutta ei juomien tai mättöjen suhteen ihan yhtä suuria määriä. Paino huitelee silti normin ylärajoilla.
Kyllä ne kilot pysyy kinkkikiusauksella, banaanilla ja leivällä. Hiilihydraatit pois kokonaan niin paino tippuu. Paljon kasviksia, lihaa ja parilla aterialla päivässä rasvaista maitotuotetta. Kaksi isompaa ateriaa ja yksi pienempi ateria
Mutta tuo määrä. 2 kertaa päivässä ja välipalat lisäksi