Muuttaisitko 16 neliön asuntoon jos vuokra olisi halpa ja sijainti hyvä?
Muuttaisitko 16 neliön asuntoon jos vuokra olisi halpa ja sijainti hyvä?
Kommentit (18)
No mulle pitäis maksaa 3000, että muuttaisin, ellei ympärillä olisi 10ha:n oma tontti.
Asun 60 m2:n kaksiossa ja tämä on kyllä minimi omalle asuntoviihtyvyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra saisi olla jotain luokkaa 250€, jotta muuttaisin.
Samoin. Enintään tuon verran vesimaksuineen.
Mulle jo 30 m2 yksiö oli liian pieni. Jaksoin asua 2 vuotta ja loppuaikoina seinät kaatuivat päälle. Nyt 45 m2 kaksio ja tämä on ihan jees.
Pakko asua varmaan vuokralla koko loppuelämä, sillä Stadissa jo ison yksiön kokoiset kaksiot ovat aivan stnan kalliita ja niihin en saa lainaa tällä palkkatasolla ikinä.
Nuorempana ei olisi ollut mikään ongelma, mutta nyt on aika korkea kynnys muuttaa noin pieneen asuntoon. Väliaikaisesti toki voisi asua.
Jos olisin opiskelijaksinkku niin varmaan muuttaisin. Hyvä sijainti ei kyllä olisi Helsingin keskustassa vaan päivittäiset palvelut lähellä, ei muuta ylimääräistä lähellä, ja hyvät ulkoilumahdollisuudet, järvi, luontoa, lenkkipolut, luistinradat (se järvi)... Mieluiten likellä vaikka rautatieasema ja motari, että pääsee pois jos tahtoo.
Aivan varmasti, jos olisin
- opiskelija
- sinkku, joka ei vielä tiedä tulevaisuudestaaan paljoakaan
- jos olisin tilapäisesti töissä jollakin paikkakunnalla, esim. opettajan tai sairaanhoitajan sijaisena
vain tietyn ajan
- jos olisin vanha ihminen, joka vielä pystyy elämään itsenäisesti kotonaan, enkä enää tarvitsisi
juuri mitään muuta kuin perusasiat elämässäni: kuten oman yksityisyyden, ruokaa, lämpimän
asunnon, vanhuuden mukanaan tuomien lääkeiden ja sairauksien hoidot, tv:n, radion, netin ja
kirjoja
Niin, tuon kokoisessa ymmärtää kahden päivän flunssan jälkeen mitä tarkoittaa kun seinät kaatuvat päälle. Mietippä että joutuisit viettämään tuolla kuukauden korona karenssissa.
En todellakaan, tämä mun 50 neliöinenkin tuntuu aika pieneltä, mutta kuitenkin ihan riittävältä, tästä pienempään en muuttaisi, vaikka on kyllä kokemusta 19 neliön asunnosta ja n. 30 neliön soluasunnosta, jossa oli kaksi asukasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuon kokoisessa ymmärtää kahden päivän flunssan jälkeen mitä tarkoittaa kun seinät kaatuvat päälle. Mietippä että joutuisit viettämään tuolla kuukauden korona karenssissa.
Vankilassakin taitaa olla isommat huoneet. Missä on noin pieniä asuntoja? Onko oma piha tai edes parveke?
Olen muuttamassa 72 m3 kolmioon ja luulen että tila riittää joksikin aikaa. Paljon pienemmässä ei voi asua kun makuuhuoneen lisäksi tarvitaan olohuone ja ruokailutila sekä työhuone. Sijainti on tyydyttävä kun autolla pääsee Kauppatorille 5 minuutissa ja Kaivopuistoon 10 minuutissa. Vuokra nousee nykyisestä mutta eiköhän muutto ole oikea ratkaisu.
Olen nuorena asunut 17neliön yksiössä ja pidin siitä kyllä kovasti. Nyt vois olla vaikea tottua
Joo, olen opiskelijasinkku + en omista turhaa romua.
Periaatteessa. Mutta niin hyviä sijainteja ja halpoja vuokria on harvassa.
Aivan erinomainen ratkaisu tuollainen olisi tilapäiseen asumiseen.
Tai elämän loppusuoralle eli siis vaikkapa liikuntarajoitteiselle ja sairaalle vanhukelle
Mutta hyvin harva, erittäin paljon ansaitseva ihminen tuskin tuollaiseen asuntoon tyytyy.
Parhaassa iässä olevat ihmiset haluavat asunnolta muutakin, kuin pelkkää nukkumis paikkaa.
Asunto saattaa olla ja onkin joskus osa ihmisen identiteettiä.
Halutaan sisustaa asuntoa tietyllä tavalla ja halutaan nauttia siitä, että asunnossa on tietty määrä tilaa ja että siellä on viihtyisää viettää vapaa-aikaa ja olla ja elää yleensäkin.
Tuollaiset superpienet asunnot sopivat kuitenkin erittäin hyvin joillekin ihmisille ja ihmisten erilaisiin elämän vaiheisiin.
Hyvä että tuollaisia on olemassa.
Sijainti ennen kaikkea. Voisin asua tuossakin, jos se sijaitsisi täällä Ullanlinnassa, mutta koska voin asua 20 neliötä isommassakin samalla sijainnilla (kuten nyt asun), en tiedä miksi muuttaisin. Tämä 38 neliötä on juuri sopiva, tai voisi olla vähän pienempikin, mutta isompaa sen sijaan en huolisi ikimaailmassa.
Sijainti menee asumisessa ihan kaiken edelle. Eihän kotona käydä kuin nukkumassa.
Vuokra saisi olla jotain luokkaa 250€, jotta muuttaisin.