Tänä syksynä eskarin aloittava 6v tyttö 108cm ja 17,2kg
Onko ihan hirmuisen pieni vai mitäs kokoa ne tytöt keskimäärin on eskarin alussa?
Tyttö täytti 12.7. tuon 6v ja tänään oli neuvola. Th oli kirjoittanut korttiin: "Erittäin pieni ja siro tyttö, tasaisesti kuitenkin käyrällään kasvava."
Tuota jäin siis miettimään.. Toki tiedän, että tyttömme on keskivertoa pienempi, mutta nyt vasta tuli mieleen, että onko ihan poikkeuksellisen pieni?
Kommentit (19)
näyttäisi menevän inan verran -2 käyrän yläpuolella.
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=3538860&laskuri=kasvu
Mitat nyt 115,8cm ja 19kg. Käytiin vasta kasvukontrollissa. Tyttö kuitenkin täysin terve ja syö hyvin, ulkoilee ja liikkuu paljon, nukkuu riittävästi. Ollaan tutkittu kahteenkin kertaan, mitään ei ole löytynyt. Onhan se hellyttävä näky, kun iso reppu selässä tyttö talsii :o) Eskarissa oli ryhmän pienikokoisin, tosin oli siinä kaks tyttöä, jotka ei paljoa pidempiä olleet, 2 cm ehkä.
Enkä ole edes ajatellut että olisi mitenkään erikoisen pieni. Meidän kaikki lapset on varsin lyhyitä, kolkille menevä tyttökään ei ole kun 127 senttiä.
meidän neiti 4v. ei asetu edes sen pienen kohdalle :) On kyllä tosi pikkuinen, mutta temperamenttia sitten suotu sitäkin enemmän ;-D
Nyt pituutta 110cm ja painoa 16,5kg.
Pieni ja sisukas ja on tulevan eskariryhmänsä pienimpiä.
Ja tosiaan kasvaa siinä -2 käyrän tuntumassa.
On kyllä muutaman sentin pidempi kuin minä olin hänen iässään :)
Minä olin ekalle mennessäni 117 cm ja 17 kiloa ja tutkittiinkin, että onko joku vialla. Mitään vikaa ei musta löytynyt ja aikuisikään mennessä pituuttakin tuli komiat 174 cm. Pysyin kuitenkin pienenä ja sirona, sillä painoa on keski-ikään mennessä kertynyt vain 58 kiloa. :)
en tiedä millä käyrällä menee mutta normaalina sitä on tähän mennessä pidetty
en tiedä millä käyrällä menee mutta normaalina sitä on tähän mennessä pidetty
meidän 3v8kk tyttö on ap:n tytön kokoinen
7,5-vuotiaana terkan tarkastuksessa huimat 110cm ja painoa taisi olla joku 15kg. Ei mua koskaan tutkittu. Mutta molemmat vanhempanikin ovat tosi pieniä. Edelleen olen pieni, 155m ja 44kg.
meidän tyttö on painavampi ja saman pituinen - ikää 4v. Iso on kyllä...
http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/