Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, vaikea lukea ja silmissä on tyhjä paikka.

Vierailija
25.11.2013 |

Mikä mulla oikeen on? En oikeen nyt osaa lukea niinkuin normaalisti ja kun luen, en tajua ja sitten jotenkin sokea kohta silmissä kun luen?

Aiemmin aamulla mulla oli migreeniaura, mutta tää on nyt jotain erilaista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toikin voi olla migreeniaura. Tai sitten vaikka aivoverenkiertohäiriö. Onko puolioireita (irvistäessä ei toinen puoli irvistä, tai tunnottomuutta toisella puolella tms?)

Vierailija
2/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tia Kohtaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollainen aura.

Vierailija
4/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama näyttää normaalilta, mutta kun katsoin silmiäni, se silmä jota katson on sumee, katoaa näkökentästä, niin tapahtuu kaikelle jota katson, se katoaa...?

Ei mulla ole ennemmin ollu tällaista. Ihan outo juttu, pelottaakin.

ap.

Vierailija
5/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on tommosta migreenissä. Osa näkökentästä katoaa.

Vierailija
6/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin oire tuo on myös. Olethan ottanut tarpeeksi lääkettä?

Vierailija
7/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se muuttui, tuli se tyypillinen sahalaita kuvaan mukaan. Eli kai se on aura ja äsken oli niin alussa, ettei näkynyt sitä sahalaitaa. Kumma  kun voin kirjoittaa, mutten oikeen osaa lukea mitä kirjoitan?!

ap.

Vierailija
8/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:08"]

Migreenin oire tuo on myös. Olethan ottanut tarpeeksi lääkettä?

[/quote]

Juu, otin tunti sitten Imitrexin, ei auta, tai ei säre päätä, ehkä siis auttoi?

ap

Vierailija
9/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on mulle ihan tuttuja migreenioireita. Lukutaidon katoaminen on mulla harvinainen oire, mutta tuntuu sitäkin hurjemmalta. Tunnistan kirjaimet mutta en osaa muodostaa sanoja saati lauseita. Onneksi mun migreenit jäävät noihin näkö- yms. häiriöihin, päänsäryistä ja pahoinvoinneista ei ole tarvinnut kärsiä.

Vierailija
10/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:15"]

Nuo on mulle ihan tuttuja migreenioireita. Lukutaidon katoaminen on mulla harvinainen oire, mutta tuntuu sitäkin hurjemmalta. Tunnistan kirjaimet mutta en osaa muodostaa sanoja saati lauseita. Onneksi mun migreenit jäävät noihin näkö- yms. häiriöihin, päänsäryistä ja pahoinvoinneista ei ole tarvinnut kärsiä.

[/quote]

No just samanlainen tunne. Ei ole ollu ennen, vaikka migreeni mulla on ollu jo 20v. ap.

Vierailija
11/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kärsinyt kovasta migreenistä 15 vuotta. Syän täsmälääkkeitä ja särky on aina voimakasta ja toispuoleista. Minulla ei ole auraoireita. Mutta kolme kertaa olen saanut juuri kuvailemansi oireet, sokea piste mihin vin katson. eikä tähän liittynyt päänsärkyä. pelästyin myös ensimäisellä kerralla ,luulin saavani jonkun kohtauksen, aivoverenvuodon tms. lääkäri kuitenkin kertoi että se liittyi migreeniin. ilmeisesti jonkin sortin aivovrenkiertohäiriö, arveli lekuri.

Vierailija
12/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:23"]

Olen myös kärsinyt kovasta migreenistä 15 vuotta. Syän täsmälääkkeitä ja särky on aina voimakasta ja toispuoleista. Minulla ei ole auraoireita. Mutta kolme kertaa olen saanut juuri kuvailemansi oireet, sokea piste mihin vin katson. eikä tähän liittynyt päänsärkyä. pelästyin myös ensimäisellä kerralla ,luulin saavani jonkun kohtauksen, aivoverenvuodon tms. lääkäri kuitenkin kertoi että se liittyi migreeniin. ilmeisesti jonkin sortin aivovrenkiertohäiriö, arveli lekuri.

[/quote]

Kai se on sitte mulla samaa. Pelottaa enemmänkin siksi, kun mun veljellä oli aivosyöpä, kuoli 3v sitten siihen.

ap.

Vierailija
13/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa: kun tämä mun mingreeni ole aihettanut sen kummempia kärsimyksiä kipujen muodossa, olen ottanut näköhäiriöt viihteenä ja "tauon paikkana". Ne menee yleensä tunnissa ohi.

Tuo palan katoaminen siitä kohdasta mihin katse kohdistuu ja laajeneva, pisteestä alkava kaiken sumentava väpätys on yleisin näköhäiriö, mutta muitakin on joskus ollut kuten näkökentän kapeneminen sivuilta tai "tunneloituminen" niin että maailma näyttää lähinnä taidevalokuvalta  jossa kuvaa ympäröi sumurengas.

Olen perinyt migreenini isältäni. Samoin kuin hänellä, häiriöt ovat vähentyneet ja lähes kadonneet vanhemmalla iällä. 

Vierailija
14/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 23:42"]

10 jatkaa: kun tämä mun mingreeni ole aihettanut sen kummempia kärsimyksiä kipujen muodossa, olen ottanut näköhäiriöt viihteenä ja "tauon paikkana". Ne menee yleensä tunnissa ohi.

Tuo palan katoaminen siitä kohdasta mihin katse kohdistuu ja laajeneva, pisteestä alkava kaiken sumentava väpätys on yleisin näköhäiriö, mutta muitakin on joskus ollut kuten näkökentän kapeneminen sivuilta tai "tunneloituminen" niin että maailma näyttää lähinnä taidevalokuvalta  jossa kuvaa ympäröi sumurengas.

Olen perinyt migreenini isältäni. Samoin kuin hänellä, häiriöt ovat vähentyneet ja lähes kadonneet vanhemmalla iällä. 

[/quote]

Meillä kanssa suvussa menee. Kammottava vika. En nyt oikeen viihteenä viitsi ottaa, nyt on alkanut särkeen jo päätäkin.

ap.

Vierailija
15/15 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, olen aina tiedostanut hyvin, että mulla on "onnekas" migreenin muoto. Toki olisin mielelläni ilman noita naköhäiriöitäkin, joskus on tullut esim. autolla ajaessa hankalia tilanteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme