Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut suhteenne suurin erimielisyys

Vierailija
25.11.2013 |

ja kuinka siitä selvisitte?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:03"]

Emme ole mistään erimielisiä. Suhdetta takana kahdeksan vuotta. Välillä toivoo, että olisi vähän konfliktia. Arvomme ja elämäntavoitteemme ovat vain hyvin samankaltaiset. 

[/quote]

Minä saan riitaa aikaiseksi arvoista ja tavoitteista huolimatta. Mies taas ei ollenkaan ja se on tosi tylsää :)

Vierailija
22/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 21:04"]

Vapaa-ajan asunto myyntiin ja elämä risaiseksi!

[/quote]

No ei todellakaan. Säästöillä hankitaan mitä hankitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin, että puhuisimme ja mies haluaa, että emme puhuisi. Tätä jatkuu nyt 35:ttä vuotta.

Vierailija
24/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin raha. Ennen raha ei ole ollut ongelma mutta jäin 2 kk sitten työttömäksi. Kesällä esimies sanoi yritys aikoo luult ulkoistaa meidät ulkomaille. Olen 6 kk aikana hakenut yli 100 työpaikkaa, ei mitään. Vielä tulee 4 kk palkkaa, sitten alkaa pyörimään liiton korvaukset ja varsinkin kun työn kulut jää pois, on asia +-0.

Avioliitto kestänyt yli 10 v, lapsemme on erityislapsi mutta tämä on ensimmäinen asia joka aiheuttaa ongelman

Vierailija
25/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin siisteys.

Vierailija
26/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kodin sisustus. Mies ei välitä sisustamisesta, mutta ei anna munkaan sisustaa. Kontrolloi kovasti kaikkea tähän liittyvää enkä voi siis ostaa mattoa, taulua tai muuta hänen tietämättään tai edes hänen luvallaan. Olen varmaan tuomittu asumaan kuolemaani asti samanlaisessa asunnossa kuin mitä se on nyt...

Toinen paha riidan aihe on lasten lelut: itse haluaisin hankkia lapsille leluja ja mies taas ei. Jonkinlaisella kompromissilinjalla mennään. Tai molemmat ovat tyytymättömiä, mutta kunnon ratkaisua ei saada aikaiseksi.Käytännössä siis ostan paljon vähemmän leluja kuin haluaisin ja valtaosin niistäkin hankkimistani mies joko suuttuu tai mököttää.

Ja huom siis, kummassakaan riidan aiheessa kyseessä ei ole raha tai taloudellinen aspekti mitenkään olennainen tai tärkeä. Ja mulla on/olisi kaikkeen ihan itse rahaa. Kyseessä vaan periaate miehen taholta.

Vierailija
27/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kodin sisustus. Mies ei välitä sisustamisesta, mutta ei anna munkaan sisustaa. Kontrolloi kovasti kaikkea tähän liittyvää enkä voi siis ostaa mattoa, taulua tai muuta hänen tietämättään tai edes hänen luvallaan. Olen varmaan tuomittu asumaan kuolemaani asti samanlaisessa asunnossa kuin mitä se on nyt...

Toinen paha riidan aihe on lasten lelut: itse haluaisin hankkia lapsille leluja ja mies taas ei. Jonkinlaisella kompromissilinjalla mennään. Tai molemmat ovat tyytymättömiä, mutta kunnon ratkaisua ei saada aikaiseksi.Käytännössä siis ostan paljon vähemmän leluja kuin haluaisin ja valtaosin niistäkin hankkimistani mies joko suuttuu tai mököttää.

Ja huom siis, kummassakaan riidan aiheessa kyseessä ei ole raha tai taloudellinen aspekti mitenkään olennainen tai tärkeä. Ja mulla on/olisi kaikkeen ihan itse rahaa. Kyseessä vaan periaate miehen taholta.

Vierailija
28/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:54"]

Lapsen kasvatus.

[/quote]

Sama. Voin liioittelematta sanoa, että juuri muita erimielisyyksiä ei näihin +15 vuoteen sitten mahdukaan, mutta tämä onkin sitten SUURI. Niin suuri, että eroa mietin. :(

Vierailija
29/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten koulukielestä. Mies on siis suomenruotsalainen ja puhuu tietenki lapsille ruotsia, mä taas suomea, keskenämme puhumme suomea. Mies koki, että ruotsi jää todella heikoksi jos lapset menevät suomenkieliseen kouluun, mulle taas ruotsinkielinen koulu ja varsinkin pk oli esikoisen vauva-aikana tosi vaikea ajatus, tuntui, että lapsi on niin paljon erossa minusta ja siten vielä hänen hoitajansa käyttävät minulle vierasta kieltä.

Selvittiin sillä, että lapsi kasvoi ja totesin, että ehkä selviän tästä asiasta, että miehellä on pointti asiassa ja että kaksikielisyydestä on niin paljon hyötyä, että ruotsinkielinen koulu on paras vaihtoehto. Ja joo, meillä ei ole ollut kovin pahoja ristiriitoja koskaan :)

Vierailija
30/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pieni tyttö koira ennestään ja miehellä iso poika koira. Yhteenmuuton jälkeen ollaan tapeltu koulutustavoista ja siitä mitä sallitaan ja ei sallita koirilta. Molemmilla niin eri näkemykset siitä. Mies sallii omalta koiralta asioita mitkä kiellän itse omalta koiralta ja mies kieltäisi ne mun koiralta, siis omalla koiralla pitäisi olla enemmän valtaa ja vapauksia mitä mun koiralla koska ei tykkää pienistä koirista. Mun koira on pieni mutta sillä ei ole mitää pikkukoiran ominaisuuksia esim järsiminen ja kimeä haukkuminen kaikelle. Tästä ollaan monet kerrat tapeltu ja tullaan tappelemaan niin kauan kun toinen koirista kuolee. Mies myös välillä antaa omalle koiralleen enemmän huomiota kuin minulle mikä aiheuttaa ärsytystä. 

Vierailija
31/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto. Mies hurahti uskoon, oletti et sama tapahtuu mulle. Ero tuli, se oli ainut vaihtoehto. Mies hihhuloi seurakunnassa, mä olen onnellinen et pääsin siitä eroon...

Vierailija
32/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pihtaus

Vierailija
33/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 22:11"]

Uskonto. Mies hurahti uskoon, oletti et sama tapahtuu mulle. Ero tuli, se oli ainut vaihtoehto. Mies hihhuloi seurakunnassa, mä olen onnellinen et pääsin siitä eroon...

[/quote]

Ja miehesi on onnellinen kun sai tilallesi elämäänsä jotain paljon parempaa ja tärkeämpää.

Vierailija
34/34 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 22:11"]

[/quote]

miksi halusit erota? miten erilainen maailmankatsomus voi aiheuttaa eron?