Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskan (?) taitoisia? Epätoivoista sukunimen metsästystä

Vierailija
25.11.2013 |

Heippa kaikki ranskaa osaavat ja miksei muutkin salapoliisin työstä kiinnostuneet! Tänään kävi niin, että yritin nopeasti kirjoittaa erästä sukunimeä ylös, mutta eihän se ihan putkeen mennyt. Briteissä asuva ihminen siis, mutta kuulosti mielestäni ranskalaiselta nimeltä. Äännettiin jotenkin demontee/demontää (pardon my French...) ja kirjoitusasusta sain sen verran selvää, että siinä on de(s?)monte..cy? De Montaigne ei mielestäni ollut, jotain y:tä siellä lopussa oli.

Toivotontahan tämä taitaa olla, mutta anyone?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usalainen: sitähän tässä harjoitellaan! Kieli kyllä luonnistuu, mutta eipä opintojen aikana juuri nopean tavaamisen kuuntelemista harjoitella, harmi vain. Varsinkin kun puhelimessa edelleen jännittää jonkin verran. Kylläpä sinä minua nyt hiillostat! -ap

Vierailija
22/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkanpa vielä, että kyllä siis itse tavata osaan ja oman nimeni varsinkin, kuunteleminen vain on vaikeampaa. Ei sillä, että tämä selittelyä kaipaisi - etköhän sinä usalainen ole minusta ja taidoistani jo mielipiteesi muodostanut. :) -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:45"]

Usalainen: sitähän tässä harjoitellaan! Kieli kyllä luonnistuu, mutta eipä opintojen aikana juuri nopean tavaamisen kuuntelemista harjoitella, harmi vain. Varsinkin kun puhelimessa edelleen jännittää jonkin verran. Kylläpä sinä minua nyt hiillostat! -ap

[/quote] Ei ole missaan tapauksessa tarkoitus taitojasi vahatella (suomeksi kai "dissata") vaan antaa vahan ajattelemisen aihetta. Arvaa mita lokaa saisin niskaani jos Suomen lomallani puhuisin tuolla tavalla sekoitellen kielia. Kylla minun on vaan paras osata pitaa suomi ja englanti eri lokeroissa tai saisin vaikka mita nimittelyja osakseni, kaunein niista olisi "tuokin luulee olevansa muita parempi".

t.usalainen, kaikella hyvalla.

Vierailija
24/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usalainen: miksi luulet, että saisit lokaa niskaasi? Ajattelevatko ihmiset, että koska asut siellä niin yrität jotenkin 'brassailla' englannin taidollasi? Minun tilanteessani ihmiset eivät näin ajattele, koska käytän tätä sekoitusta samassa tilanteessa olevien kanssa. Niin tai näin, mitä me toisiamme 'dissamaan', kukin toimii omalla tavallaan!

Ja tuosta ajattelemisen antamisesta - sitä kyllä annoit ja tosiaan sitä täällä ollaan tekemässä, harjoittelemassa!

-ap

Vierailija
25/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demontaigne, ehkäpä? Jos et ole satavarma miten äännettiin, voi olla vaikea selvittää... Missä kuulit nimen? Jos vaikka soittaisit, ja pyydät tavaamaan nimen.

Vierailija
26/26 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille minua auttaneille, oikea nimi löytyi ja se oli de Montagnac! :) En tiedä, mitä olin raapustellut ylös, mutta onneksi löytyi. Nyt ei muuta kuin kuullunymmärtämisen harjoituksia ;)  -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän