Mitä mieltä tästä pikkujoulumenusta?
Pidän nyt viikonloppuna pikkujoulut äiti-ystäville, ja ajattelin tällaista laittaa pöytään:
* Aura-punajuurisalaatti ja vihersalaatti, erikseen oliiveja ja sipulia vielä
* Kylmiä lohirullia
* Lämminsavulohta
* Kinkkupiirakka (ei mistään valmissuikaleista vaan kunnon lihaa, kermaa ja juustoa)
* Juomaksi glögiä ja punaviinia, kahvia ja teetä sekä illemmalla vielä boolia
* Jälkkäriksi teen unelmatorttua, amerikkalaisen juustokakun mansikkakastikkeella ja pipareita
Miltä kuulostaa? :)
Kommentit (12)
Muuten kyllä, mutta kahta lohta? Keksisin toisen tilalle jotain hyvää kasvispurtavaa, kun lihaa on tulossa myöhemmin.
minustakin muuten hyvä mutta kaksi lohiversioota on outo. Vaihda toinen kala joksikin muuksi tai sitten jokin kasvisvaihtoehto tilalle.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 14:48"]
Muuten kyllä, mutta kahta lohta? Keksisin toisen tilalle jotain hyvää kasvispurtavaa, kun lihaa on tulossa myöhemmin.
[/quote]
Tiedän, että kaksi ei pidä graavilohesta ja muutamaa muu taas rakastaa lohta kaikessa muodossa, minä myös. Vihersaalatissa on kasviksia jo. Ehdotuksia, mitä lisäisin että sinulle kelpaisi? :)
ap
Kalapainotteinen, mutta mikäpäs siinä. Kuulostaa hyvältä.
tykkääkö kaikki varmasti aurajuustosta? mä vaihtaisin sen tilalle vuohenjuuston tai fetan, ihan siitä itsekkäästä syystä että inhoan auraa. Muuten ihan ok, mäkin tykkään lohesta joten sinänsä kaksi lohta ei haittaa, mutta toki jos haluaisi viimeisen päälle hifistellä niin keksisin lämminsavulohen tilalle jotain muuta, mutta ei kai ystävien kesken toisaalta tarvitse hifistellä.
Jos jotain jää yli niin mulle saa postittaa :)
Käviskö kasvistarjottavaksi esim. kasvispiirakka?
Menu kuullostaa todella hyvältä! Onhan sulla se kinkkukin siellä kalan lisänä. Kasvispuolen hoitaa salaatti.
Kadehdin sun ystäviä, ihanasti olet panostanut!
T:kokki
9: En ole tuo, joka miinusti vastaustasi, mutta ajattelen, että ap:han tavallaan hifistelee sillä, että tarjoaa kahta lohta, jotta kaikkien toiveet täyttyvät.
Kaikki eivät kyllä tykkää vuohenjuustostakaan (kuten minä), tai fetasta.
Ensimmäiseen vaihtoehtoon, vuohenjuusto tosiaan sopii parhaiten punajuuren kanssa, ollen klassikko yhdistelmä muutenkin, mutta makuasia tietysti :) Miten olisi vaikka toisen kalan tilalle esimerkiksi toast skagen (katkarapumassa) tyyppinen ratkaisu, niin välttyisi tupla lohelta? :) Muuten kuulostaa hyvältä! Varsinkin jälkiruoka, nam! Saa tulla meillekin kokkaamaan :)
Nam!!! Saako tulla mukaan?!! :D