Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lihonut tai laihtunut korona-aikana?

Koronaläskistyminen
23.09.2020 |

Kyselen, koska kiinnostaisi tietää, miten harrastusten ja sosiaalisen elämän väheneminen on vaikuttanut painoon. Oletko siis lihonut tai laihtunut (maaliskuu-syyskuu 2020)? Kuinka paljon?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut  7kg. 

Vierailija
2/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laihduin, kun aloin hirveästi liikkumaan ja treenaamaan. Jaksoin sitä maaliskuusta kesäkuuhun, kun kökin lähinnä kotona ja oli tylsää. Sitten lopetin treenaamisen ja palasin ns normaaliin elämään ja etätyötkin päättyi. Nyt olen lihonut takaisin sen kolmisen kiloa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtunut 3kg

Vierailija
4/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtunut 12 kiloa.

Vierailija
5/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pysynyt samassa, korona ei ole vaikuttanut elämääni tämän suhteen mitenkään, vaikka kevät olikin etäopiskelua.

Vierailija
6/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen ensin lihonut muutaman kilon keväällä ja sitten laihduttanut tarkoituksellisesti ne pois kesällä. Nyt olen muutaman kilon laihempi kuin korona-ajan alkaessa. Miesystävälleni on tullut myös selvästi lisää rasvaa vyötärölle, useamman kilon verran. Oma liikkumiseni ei ole vähentynyt korona-aikana, mutta koska ei ole voinut syödä ruokaloissa, olen syönyt kotona rasvaisempaa ja epäterveellisempää ruokaa. 

Ap

Vierailija
7/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis yksi ystäväni on laihtunut 6 kg korona-aikana. Hän oli valmiiksi kokoa XS-S. Nyt jo siis melkein pelkkää luuta ja nahkaa. 

Ap

Vierailija
8/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että saat tänne vastauksia lihoneilta? Tänne vastaavat vain laihtuneet, jotka kokevat ylemmyydentuntoa koronakiloja kerryttäneitä kohtaan.

Vierailija
9/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin alkuvuodesta, sitten n. maalis-huhti-toukokuussa oli koronamasis, jolloin vain olin ahdistunut. Sitten taas laihduin kun söin paljon vähemmän. Veikkaan yli 10 kg, kun vanhat vaatteet sopii päälle. En ole punninnut.

Vierailija
10/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakin kirjoitti:

Itsehän olen ensin lihonut muutaman kilon keväällä ja sitten laihduttanut tarkoituksellisesti ne pois kesällä. Nyt olen muutaman kilon laihempi kuin korona-ajan alkaessa. Miesystävälleni on tullut myös selvästi lisää rasvaa vyötärölle, useamman kilon verran. Oma liikkumiseni ei ole vähentynyt korona-aikana, mutta koska ei ole voinut syödä ruokaloissa, olen syönyt kotona rasvaisempaa ja epäterveellisempää ruokaa. 

Ap

Mulla taas liikkuminen on lisääntynyt korona-aikana, koska on etätyö. Pois on jäänyt noin tunti suuntaansa bussissa istumista. Ennen pandemiaa olin usein töiden jälkeen niin rättipoikkipuhki, ettei huvittanut lähteä enää mihinkään. Pandemian aikana taas teen joka päivä vähintään tunnin pyörä- tai kävelylenkin. 

Kotona tulee syötyä määrällisesti vähemmän. Työpaikkaruokalassa tuli otettua lautaselle enemmän kuin olisi tarvinnut. "Koko rahan edestä" -ajattelutavalla. Ravintoloissa ja kahviloissa käyminenkin loppui pandemian alettua. Pari kertaa tuli kesän helleviikoilla ostettua jätskiä, mutta muuten kaikki makea on ollut pois ruokavaliosta. 

Vierailija
11/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että saat tänne vastauksia lihoneilta? Tänne vastaavat vain laihtuneet, jotka kokevat ylemmyydentuntoa koronakiloja kerryttäneitä kohtaan.

No, siis toivoisin, että saisin kommentteja myös lihoneilta. Varmasti niitäkin on, kun vain kotona ollaan oltu. Mutta siis ilmeisesti moni on laihtunutkin, mikä on ehkä vähän yllättävää, koska luulisi, että kun liikuntapaikkoihin ja muihin harrastuksiin ei pääse, kertyisi painoa. Monet julkkikset ovat ainakin kertoneet lihoneensa koronakeväänä, kuten Marjaana Lehtinen ja Meiju Suvas. Kuitenkin näyttäisi siltä, että monen paino on muuttunut, suuntaan tai toiseen näinä poikkeusaikoina.

Ap

Vierailija
12/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkikommentittervetulleita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siis toivoisin, että saisin kommentteja myös lihoneilta. Varmasti niitäkin on, kun vain kotona ollaan oltu. Mutta siis ilmeisesti moni on laihtunutkin, mikä on ehkä vähän yllättävää, koska luulisi, että kun liikuntapaikkoihin ja muihin harrastuksiin ei pääse, kertyisi painoa. Monet julkkikset ovat ainakin kertoneet lihoneensa koronakeväänä, kuten Marjaana Lehtinen ja Meiju Suvas. Kuitenkin näyttäisi siltä, että monen paino on muuttunut, suuntaan tai toiseen näinä poikkeusaikoina.

Ap

Ei liikuntapaikkoihin pääsemättömyys lihota, vaan syöminen.

Vierailija
13/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin ensin muutaman kilon, jotenkin lamaannuin ja ruokahalu katosi samaan aikaan, kun töissä oli mahdottoman kiirettä ja stressaavaa. Sitten tuli loma ja kesä, alkoi maistua taas. Olen varmaan saanut ne muutaman kilon takaisin. 

Vierailija
14/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän meillä ole ollut lainkaan sellaista epidemiaa, että voisi sen mukaiseksi ajaksi nimittää... Rajoitus-aika olisi sopivampi nimi - mutta sekin alkaa olla jo mennyttä.

Vierailija
15/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Ensin laihduin 5kg, sitten iski korona masis ja lihoin takaisin 3kg.

Vierailija
16/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut kuusi kiloa. Vaatekoko muuttuu yleensä noin viiden kilon kohdalla  eli nyt vaatteet ovat puristaa. Puolisolta vitt*ilua asian tiimoilta.

Vierailija
17/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut muutaman kilon. En tiedä tarkkaan kun vaaka meni hukkaan. Vaatteet roikkuu, siitä sen tietää.

Vierailija
18/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 11kg, etätyön myötä on enemmän energiaa, kun saa nukkua enemmän. Näin olen jaksanut kiinnittää huomiota syömisiin ja olen liikkunut säännöllisesti useamman kerran viikossa koko korona ajan, jee!

Vaikka koronasta on toki hirveästi haittaa laajemmalla tasolla, niin minulle henkilökohtaisesti se on tarkoittanut, että olen voinut paremmin kuin oikeastaan koskaan.

Vierailija
19/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 2-3 kg keväällä. Kesällä tuli lisää n. 5 kg ja nyt olen laihduttanut 8 kg. Plus miinus 4-5 kg.

Vierailija
20/49 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lihonut. En muista tarkkaa painoa maaliskuulta, mutta ehkä noin 6kg ja nyt olen painavampi kuin olen ikinä ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi