Miltä tuntuu hengenahdistus?
Tyhmä kysymys. Miltä tuntuu hengenahdistus? Esim. Keuhkotulpassa?Minulla on parin päivän aikana ollut kumma tunne. Aivan kuin henki ei kulkisi kunnolla. En joudu haukkomaan henkeä enkä hengästy esim. portaissa. Eikä hengitys saa aikaan kipua/pistoa tms...silti tosi outo olo. Jotenkin raskas olo rinnassa.
aloin pelkäämään keuhkotulppaa tms...kamalaa.
Kommentit (7)
Joutuuko ahdistuksessa siis haukkoa henkeä vai miltä se tuntuu?
Joo kyllä se hengenahdistus on just sitä että joutuu haukkomaan henkeä t. astmaatikko
mulla on ollut tuollaista "raskasta oloa" silloin kun erittyy paljon limaa, eli juuri esim. flunssassa tai pari päivää ennen flunssaa
AP, paina nenä puoliksi kiinni sormilla ja yritä hengittää nenän kautta syvään henkeä. Kuvittele nyt se nenässä oleva tunne ja keuhkoissa tuntuva hapenpuute keuhkoputkeen. Se on hengenahdistus.
Kiitos tuosta ohjeesta. Nyt ymmärrän.
Silloin kun minä menin keuhkoveritulpan takia (niin no en siis tiennyt mikä mua vaivaa kun menin) lääkäriin niin oireet oli sellaiset että ihan kävellessäkin hengästyin, portaat oli jotain ihan kamalaa kun en meinannut edes yhtä kerrosväliä jaksaa kiivetä.
Tuo olosi on varmaan alhainen verensokeri.
No tuskin tuo on hengenahdistusta jos kerta henkeä ei ahdista. Raskas olo rinnassa voi johtua vaikka alkavasta flunssasta tai myös henkisistä pulmista (esim. stressi, suru jne.). Siihen liittyy se sanontakin, että "on kuin kivi olisi poistunut sydämeltä".