Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko surkea vanha reppana, jos

Vierailija
01.08.2008 |

vielä yrittäisin raskautua kolmannen kerran, 37-vuotiaana. Eka lapsi tuli tehtyä jo 18-vuotiaana, toinen kolmekymppisenä ja nyt kauhea vauvakuume iskenyt. Mutta pelkään että olen liian vanha jo, jos en enää jaksakaan..

Terv. Muori

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisitko syntyä teidän perheeseenne, sinun lapseksesi?

Vierailija
2/4 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pane töpinäksi nyt, jos aiot lapsen vielä hankkia. Minut on synnyttänyt 43-vuotias äiti, ja se ikä on jo liikaa. Sinä olet 6 vuotta nuorempi, ja mielestäni se on vielä siedettävä ikä saada lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhata kanssasi vai häpesitkö hänen ikäänsä? Nykyään onneksi on paljon iäkkäitä äitejä, niin se ei kai ole ihmetyksen aihe....ap

vaan pane töpinäksi nyt, jos aiot lapsen vielä hankkia. Minut on synnyttänyt 43-vuotias äiti, ja se ikä on jo liikaa. Sinä olet 6 vuotta nuorempi, ja mielestäni se on vielä siedettävä ikä saada lapsi.

Vierailija
4/4 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä vaikutti siten, että murroiässä häpesin, kun minun äitini oli n. 10 vuotta vanhempi kuin muiden äidit, ja usein minulta joku kyselikin, olenko mummuni kanssa liikkeellä.

Kuitenkin ikä haittaa oikeasti enemmän nyt. Minulla on 2 alle kouluikäistä lasta, ja lisäksi äitini on nyt lähes 80-vuotias ja kärsii alzheimerista ja muistakin vanhuuden vaivoista. Minua säälittää myös isäni, joka itsekin vanhoilla päivillään joutuu vielä olemaan vastuussa äidistäni, vieläpä lähes yksin, koska meitä lapsia ei asu 400 km:a lähempänä. Joudun aika paljon hoitelemaan äidin asioita puhelimella täältä kaukaa, eikä se niin kamalan helppoa ole. En halua valittaa, monelta on jo vanhemmat kuolleetkin, mutta tällä tekstillä vain haluan tuoda esiin lapsen näkökulmaa, kun yli nelikymppiset miettivät lapsen hankkimista.