Tuli 7 tonnin lasku, kun oltiin laitettu talouspaperia vessanpönttöön. Tuli tukos ja päivystävä putkiliike paikalla
Ihan vain nenän niistämiseen ja pikku pyyhkimiseen ollaan laitettu käytettyä talouspaperia.
Mutta varoituksen sana kaikille. Nyt ollaan viisaampia ja olisihan se pitänyt tajuta, että talouspaperi on tukkeuttavaa imukykynsä ansioista toisin kuin veskipaperi.
Kommentit (33)
https://www.biltema.fi/rakentaminen/lvi/viemarin-puhdistimet/viemariras…
Esimerkiksi keittiön tai kylpyhuoneen vesilukkojen tai syöksytorvien puhdistamiseen. Litteä puhdistusjousella varustettu teräsnauha. Pituus: 7,5 m, leveys: 5 mm.
3,90 €
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla 7 tonnin lasku? Tuolla summallahan työmies kaivelee niitä papereita sieltä kaksi kuukautta...
Ei paljon LVI-työmiestä saa n. 20e/h hinnalla tekemään kahta kuukautta hommia kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin aina että mitähän supertalouspaperia nämä pönttöjen tukkijat käyttävät. Ainakin ihan perus lotus hajoaa tuhannen palasiksi kastuessaan. Ei sillä että sitä olisi mitään syytä pönttöön laittaa.
Heität varmaan myös tamponit pönttöön, kun onhan ne yleensä pienempiä kuin kakka ja ennenkään ei ole mitään käynyt
Etkö jaksanut lukea viimeiseen lauseeseen asti?
Ihan hyvin voi olla noin kallis. AP mainitsi päivystävän putkiliikkeen, joten todennäköisesti tapahtunut joko illalla tai yöllä, joten liksa on moninkertainen päiväsaikaan verrattuna.
Sain viimenään pari vuotta sitten perille miehelleni, että WC-pyyttyyn ei viskata ruokaa, topz -puikkoja, talouspaperia, paperinenäliinoja tms. Kerran on putkimies käynyt rassaamassa putken auki (rivitalo). Tukos oli tavattoman syvällä eikä siihen tullut selvyyttä, mikä oli aiheuttaja. Itse en ainakaan ollut esimerkiksi pudottanut pyttyyn jotain sinne kuulumatonta (siksi se kansikin kannattaa sulkea asioinnin jälkeen). Pähkäilin, että voiko vain aikojen saatossa johonkin edellisen asukkaan viemäriputkeen lataamaan roinaan kasautua tavaraa, josta aiheutuu sitten tukkeuma.
Paikallinen jätehuoltoyhtiö kävi pari kuukautta sitten lauantaina puhaltamassa loka-autolla tukkeutuneen putken puhtaaksi hintaan 350,00; pari tuntia siinä meni.
Eli jos eivät ap:lle sukittaneet kaikkia viemäriputkia ja vaihtaneet vessanpänttöä kullattuun, niin silmään on pissitty rankasti; ihan sama minä päivänä tai mihin kellonaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen jätehuoltoyhtiö kävi pari kuukautta sitten lauantaina puhaltamassa loka-autolla tukkeutuneen putken puhtaaksi hintaan 350,00; pari tuntia siinä meni.
Eli jos eivät ap:lle sukittaneet kaikkia viemäriputkia ja vaihtaneet vessanpänttöä kullattuun, niin silmään on pissitty rankasti; ihan sama minä päivänä tai mihin kellonaikaan.
No provohan tuo oli, tai sitten AP ei osaa lukea laskua oikein ja oikea summa on 700e.
Mies tekee työkseen noita avauksia, eikä hinnat ihan tuota luokkaa ole.. Nolla ainakin liikaa laskussa, otahan yhteyttä laskutukseen. En nyt tarkkaan muista hinnoittelua, mutta parin tunnin keikka imuautolla on 300 päälle riippuen onko juhlapyhä-, ilta- tai yöliksa. Aika rupeaa kyllä juoksemaan siitä, kun tyyppi lähtee keikalle. Jos asuu kauempana, menee tietty matkoihinkin enemmän aikaa ja asiakas siitä maksaa. Kannattaa selvittää asia, mistä lasku koostuu ja onko todellisuus ollut eri.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee työkseen noita avauksia, eikä hinnat ihan tuota luokkaa ole.. Nolla ainakin liikaa laskussa, otahan yhteyttä laskutukseen. En nyt tarkkaan muista hinnoittelua, mutta parin tunnin keikka imuautolla on 300 päälle riippuen onko juhlapyhä-, ilta- tai yöliksa. Aika rupeaa kyllä juoksemaan siitä, kun tyyppi lähtee keikalle. Jos asuu kauempana, menee tietty matkoihinkin enemmän aikaa ja asiakas siitä maksaa. Kannattaa selvittää asia, mistä lasku koostuu ja onko todellisuus ollut eri.
Tähän piti vielä lisätä, että jotkut firmat voi kuvata viemärin ennen avaamista. Se on täysin turhaa, jos ongelmaa ei ole ennen ollut. Kuvaaminen on vielä kalliimpaa, ja sitä ei käytetä kuin oikeasti erikoistapauksissa (teollisuus, saneerauskatsastus, sama viemäri useasti tukossa, paskavesi ilmestyy väärään paikkaan). Älkää siis kuvausta antako tehdä, jollette sitä ole erikseen pyytänyt...
Mulla on mennyt omakotitalon wc-pönttö tukkoon. Oon vaan googlannut silloin kylmän rauhallisesti kaikki putken avaamisohjeet ja saanut putket ihan itse auki. Tosin en heitä mitään typerää wc-pönttöön.
Nykyään omistan myös erilaisia putkenavaamisjousia hätätapausten varalle.
Heität varmaan myös tamponit pönttöön, kun onhan ne yleensä pienempiä kuin kakka ja ennenkään ei ole mitään käynyt