Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuisinko elättämään mieheni?

Vierailija
23.09.2020 |

Mieheni asuu toisella paikkakunnalla opiskelujensa vuoksi. Nyt hän on kuitenkin saanut asiat järjestymään niin, että voi jatkaa loput opinnoista etäopiskeluna täältä minun kotipaikkakunnaltani käsin. Hän on tähän saakka elänyt tukien (ja opintolainan) varassa soluasunnossa. Nyt on asunut minun luonani epävirallisesti maksaen samalla omaa asuntoaan. Jos nyt muuttaisimme virallisesti yhteen, eikös kela katsoisi minun elättävän myös mieheni ja tuet lakkaisivat? Itse olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan 1400€/kk käteen.

Miten te tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto yhteen tulee silti halvemmaksi, koska kulut pienenee niin paljon.

Vierailija
22/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiunnen avioparin jotka asuvat omissa asunnoissaan koska toinen puoliso on työmarkkinatuella ja menettäisi sen jos asuisivat yhdessä. Hän ei halua olla riippuvainen puolisostaan.

Höpöhöpö, ei se tuntemasi avioparin toinen työhön puolisko menettäisi työmarkkinatukea, vaikka yhteen muuttaisivatkin.

Puolison tulot eivät vaikuta työttömän työmarkkinatuen suuruuteen enää, kuten joitakin vuosia sitten. Onneksi eduskunta älysi kumota tuon tarveharkinnaistyömarkkinatukilain, sillä tuli taatusti veronmaksajille kalliimmaksi kuin tämä nykyinen laki eli avo- tai aviopuolison tulot eivät vaikuta enää työttömän työmarkkinatuen määrään. Nimittäin tunsin lukuisia pariskuntia, jotka asuivat omissa kodeissaan, ja silti seurustelivat keskenään, ja kenellä oli lapsia, niin lähivanhempi kuittasi kaikki mahdolliset tuet, mitä irti sai kelasta ja kunnalta, ja silti olivat yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset!

Kumpikaan teistä ei tee tuottavaa työtä suomelle vaan molemmat olette tukien kanssa eläjiä ja vielä meinaatte huijata lisää rahaa valtiolta tukien muodossa.

Vedä sinä viddu päähäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi