Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muotiasiantuntija: "Kaikilla meillä on varmasti tarpeeksi vaatteita. Minäkään en tarvitse sitä paitaa, jonka haluan ostaa kaupasta, kun lähden ulos."

Vierailija
23.09.2020 |

Tarvitaanko uusia vaatteita ollenkaan?

https://yle.fi/uutiset/3-11557319

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan mitään vaatevarastoja ole. Jos nytkin tulisi jotkut juhlat, puuttuisi kengät ja vaattet. Kaappini sisältö on pääosin tahraisia verkkareita, nukkaantuneita t-paitoja ja muutama nukkaantunut huppari.

Aina kun joku kirjoittaa noin, minun tekee mieli kysyä, mitä on tapahtunut edellisten juhlien vaatteille. Paljasjaloinko olit?

Mä en tiedä missä muiden juhlakengät on, mutta mulla on joka raskausaika muuttanut kalan kokoa ja kengän numero on noussut yhteensä kaksi numeroa. Juhlakengät on yleensä aika istuvat malliltaan, niin ei vaan pysty käyttämään edellisten juhlien kenkiä jos niistä juhlista on niin kauan, että on saanut yhden lapsen siinä välissä.

Vierailija
142/145 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä ohje vaatteiden karsintaan:

Muistele mitä vaatteita olet käyttänyt viimeisten neljän viikon aikana ja laita pois ne vaatteet joita et ole käyttänyt ollenkaan.

Olen joskus napannut tämän ohjeen jostain lifestyle ja konmaritus -blogista.

:D Minä olen ollut käytännössä alasti kuukauden...

Ja jos käytän vaatteita näin kotosalla ja pihalla niin käytän niitä huonoimpia säästääkseni niitä ainoita ihmisten ilmoille kelpaavia.

Ja mitään juhlavaatteita eivät ole nekään ( viime juhlissa, joskus 15 vuotta sitten, minulla oli lainavaatteet, omani olivat kulahtaneita jo silloin), vaan ehjiä verkkareita, nypyttömiä ja värinsä vielä pitäneitä t-paitoja, jne.

Typeriä kyllä nuo konmarittajat, tuohan juuri on epäekologista, ja sitten kun kyllästytään tuohon pelleilyyn niin ostetaan samanlaiset vaatteet uusiksi.

Olet ollut käytännössä alasti kuukauden? Olitko siinä tv-ohjelmassa?

Minulla ei kotona tule käytettyä juuri vaatteita. Ja kuukausi menee helposti kotosalla.

Välillä mietin että tämä palsta joutaisi lopettaa. Ajan hukkaa ja pahaa mieltä. Mutta sitten mietin sinua, joka olet ollut kuukauden kotonasi alasti, ja olen iloinen että sinulla on jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllläh

Vierailija
144/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mdmfmf

Vierailija
145/145 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutari ottaa nykyään niin kovia taksoja ettei jotain puhkikuluneita kenkiä kannata sinne viedä. Pelkkien kantalappujenkin laitto maksaa kymmeniä euroja. Uudet kengät saa miltei samalla hinnalla. Tai jos sattuu löytämään kirpparilta. Kengät olisi kyllä hyvä ostaa uutena. Eivät ole muotoutuneet muiden jaloissa tai jalkasientä tms.

Samoin räätäli, jos sellaisen jostain löytää, ei ala korjata jotain hiutuneita t-paitoja tai collegehousuja yms. Myös heidänkin taksat on sitä luokkaa, että kirpparilta tai jokpa uuden vaatteen saa halvemmalla. Ellei ole joku merkkituote.

Järjenkäyttö on sallittua myös näissä säästöohjeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme