Help! Paras huulirasva?
Kertokaapas mikä on paras huulirasva/voide? Tuntuu että mulla on aina kuivat huulet vaikka juon vettä paljon ja eri huulirasvoja on kyllä kokeiltu mutta ei oo mikään auttanut :(
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Apteekista sellainen haaleansininen pötkö. En muista nimeä, mutta väri vaaleansininen. Tai sitten Bepanthen.
Sen nimi on Aco. Äänestän samaa. Vuosikausia olen kokeillut vaihtaa merkkejä, mutta tuon kun löysin niin ei tartte enää vaihtaa.
Täällä on moni suositellut blistexiä. Käytin sitä itse vuosia ja olin sitä mieltä että ihan huippua. Sitten tajusin, että mitä enemmän sitä käytän, sitä useammin tarvii lisätä. Se aiheuttaa jonkinlaista huulien ohenemista tai jotain kummallista.
Vaihdoin useita merkkejä ja sitten löysin tuon apteekin sinisen aco-huulirasvan, jota moni muukin on kehunut. Se on oikeasti paras. Blistex vain pahentaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Pallivaha on todella hyvä myös huulirasvaksi.
Tämä! Sopii kaikkiin huuliin!
Nyt on käytössä jokin Ruohonjuuresta ostettu mehiläisvahapohjainen. Pääasia, että huulirasvassa ei ole risiiniöljyä (castor oil), koska se johtaa mulla siihen, että rasvaa saa lisätä koko ajan.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocherin se Karitevoi stick. Ei ole maustettu, on väritön ja todella hoitava. Pari euroa ja on riittoisa. Mulla nyt samaa toista vuotta.
Ohi, mutta Shea butter/ butyspherum parkii butter on vahva allergeeni
Mutta toihan on Karitevoi eikä shea. Miten niin vahva allergeeni?
Shea- ja karitevoi ovat sama asia.
Minä laitan silmänympärysvoidetta huuliin, aina se merkki mikä on käytössä silmienkin alle, toimii ja pullistaakin huulia hieman :)
Mitäs huulia aloittaja tarkoittaa?
Carmex Classic, se tuubi, (ei purkki) tai sitten Blistex, se vaalea purkki (ei sininen Medi+)
Itellä paras on ollu äidin itse tekemä kehäkukkavoide. Sitä voi laittaa myös muualle jos on todella kuiva iho. Sitä ei tosin saa kaupasta.
Tämä Labellon pinkki voide jossa hellästi kuoriva ominaisuus ja se suorastaan sulaa huuliin. Tätä saa marketeista ja maksaa alle kolme euroa
https://cdn.nicehair.dk/products/89129/labello-caring-lip-scrub-55-gr-r…
Ulkomaisista muotilehdistä bongasin vuosi sitten kun sai parhaat arvostelut.
Lavera Protect & Repair, punainen pakkaus. On olemassa joku sensitivekin kai vaaleassa pakkauksessa, mutta sitä en ole kokeillut.
Olen herkistynyt miltei kaikelle kosmetiikalle monesta perusvoiteesta lähtien, ja suurin osa huulivoiteista joko vetää koko naaman punaiseksi tai kuivattaa huulet halkeileviksi, mutta tämä kosteuttaa eikä aiheuta reaktioita. Hinta kai jotain 5 euron luokkaa, mutta on riittoisa, eikä tarvitse jatkuvasti olla lisäämässä. Tämä on lähes ainoa, joka minulle toimii.
Klover vaseline keltainen peltipurkki
Siis lanoliini, nännirasva. Ihan paras.
Kookosöljyä olen käyttänyt. On auttanut.
Paras rasva on ollut mummon Kanarialta matkatuliaisena tuoma AloeVeraa sisältävä huulirasva.