Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin luona syömässä. Liian vähän ruokaa

Vierailija
23.11.2013 |

Käydään anoppilassa lähes joka viikonloppu. Viime viikonloppuna oltiin taas menossa ja anoppi ilmoitti etukäteen, että hän tekee ruokaa, älkää siis syökö ennen tuloanne ja älkää tuoko ruokaa/ruoka-aineksia mukananne. Usein ostetaan reilut ruoka-ainekset mukaan ja mies sitten kokkaa sapuskaa koko porukalle.

No eipä syöty sitten, vaan jätettiin lounas väliin ja mentiin nälkäisinä kylään. No mitä meitä siellä odottikaan? 3 broilerin koipea, vähän riisia ja kastiketta 5 hengelle.

Täytyy sanoa, että nälkä jäi. Mielestäni pitäisi varata vähintään 1 koipi/ruokailija.

Anoppivanhemmat ovat hyvätuloisia, mistään pihistelystä ei siis ole kyse, kai?

Meidän tarjoamia ruokia ovat aina syöneet suurella ruokahalulla.

Tulisiko kelleen muulle mieleen tarjota kolmea broilerinkoipea viidelle hendelle?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:11"]

Sä oot käyny mun tädillä kylässä.

[/quote]

tai mun äidillä :D

Vierailija
22/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset tosiaan syövät aika vähän. Omatkin vanhempani oppivat (jo silloin kun asuimme veljen kanssa kotona) arvioimaan ruokamäärän seuraavalla kaavalla: Minä syön niin paljon kuin vanhempani yhteensä. Veljeni syö yhtä paljon kuin me kolme muuta yhteensä. Eli äiti ottaa sen määrän mitä aikoo syödä ja kertoo sen kahdeksalla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että viisi syöjää oli anoppi, appi, sinä ja miehesi sekä lapsi. Kuten joku jo mainitsi, ettei olisi vaikea arvioida ruoan määrää, kun laskee, mitä omalle lautaselle laittaisi. Mutta jos oli anoppi ajatellut, että esim. yksi koipi anopille ja apelle ja kaksi koipea sinun, miehesi ja lapsenne kesken. Ikäihmisillä kun ei välttämättä sitä ruokaa kulu niin paljoa, ja ajattelevat sitten ehkä samat annokset myös muille. Tai sitten voi olla vaikea arvioida ruoan määrää, kun normaalisti tekee vain kahdelle. Itsekin teen normaalisti vain kahdelle ja kun joskus pitää tehdä isommalle porukalle, on todella vaikea arvioida sopivaa määrää (ja esimerkiksi joku lihapullataikinan maustaminen on aivan hirveän vaikeaa, kun on tottunut tekemään vain pienen pakkauksen ja yhtäkkiä pitääkin tehdä vaikka kolmesta isosta :))

Vierailija
24/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiin makuihin kannattaa toki totuttaa, mutta kaikkiruokaiset eivät vain voi ymmärtää, miten hirveää on syödä jotain, joka maistuu todella pahalta. Mitä jos joku käskisi teitä syömään paskaa tai olemaan syömättä? Paska olisi terveellistä, mutta haisisi ja maistuisi juuri siltä kuin nytkin. Ihmisten makuaistit ovat erilaisia.

Nirsoiksi syyttelijät, lukekaapa supermaistajista: http://www.makuja.fi/artikkelit/1724610/ajankohtaista/oletko-supermaistaja-nain-testaat-sen-helposti/

Vierailija
25/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 pahoittelee, tuli väärän ketjuun!

Vierailija
26/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (tosi kiva) anoppi tekee yleensä ihan riittävästi ruokaa, mutta salaattia on aina tosi vähän, tyyliin 1-2 rkl per ruokailija. Välillä kyllä sattuu outoja lapsuksia, joskus oltiin mökillä tekemässä porukalla (minä+mies+lapsi 3 v, miehen veli, anoppi) pihatöitä ja kävin anopin kanssa kaupassa. Tarkoituksena oli ostaa valmisruokaa ettei aika mene turhaan kokkailuun ja anoppi ihan tosissaan mietti riittäiskö 2 kpl 400 g makaronilaatikoita kaikille :) Onneksi sain nätisti puhuttua että enemmän tarvitaan etenkin kun ollaan huhkittu pihatöissä. Ja kyse ei ole siitä että olisimme kukaan erityisen isoja/isoruokaisia, minä ja anoppi alle 60 kg kumpikin ja mies ja veljensä alle 70 kg kumpikin.

Ihan mielenkiinnosta muuten kysyn kun näistä ruuan riittävyyksistä on puhe, että onko teistä riisipakettien ohjeelliset annokoot sopivia? Mä keitän meidän perheelle (lapsi nyt 9 v) 2 hlö annoksen riisiä ja siitä jää aina reilusti louasevääksikin (=meillä 2 hlö annos on 4 annosta vähintään). Syödäänkö me poikkeuksellisen pieniä määriä riisiä vai onko ne pakettien annoskoot oikeasti isoja? Sanottakoon vielä että jos vieraille tarjotaan riisiruokaa keitän aina reilusti riisiä ja sitä jää aina yli ;)

Vierailija
27/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:10"]

Käydään anoppilassa lähes joka viikonloppu. Viime viikonloppuna oltiin taas menossa ja anoppi ilmoitti etukäteen, että hän tekee ruokaa, älkää siis syökö ennen tuloanne ja älkää tuoko ruokaa/ruoka-aineksia mukananne. Usein ostetaan reilut ruoka-ainekset mukaan ja mies sitten kokkaa sapuskaa koko porukalle.

No eipä syöty sitten, vaan jätettiin lounas väliin ja mentiin nälkäisinä kylään. No mitä meitä siellä odottikaan? 3 broilerin koipea, vähän riisia ja kastiketta 5 hengelle.

Täytyy sanoa, että nälkä jäi. Mielestäni pitäisi varata vähintään 1 koipi/ruokailija.

Anoppivanhemmat ovat hyvätuloisia, mistään pihistelystä ei siis ole kyse, kai?

Meidän tarjoamia ruokia ovat aina syöneet suurella ruokahalulla.

Tulisiko kelleen muulle mieleen tarjota kolmea broilerinkoipea viidelle hendelle?

[/quote]

Kato, anoppihullu taas kaivautui nurkista :DDDD

Vierailija
28/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 11:53"]

Mun (tosi kiva) anoppi tekee yleensä ihan riittävästi ruokaa, mutta salaattia on aina tosi vähän, tyyliin 1-2 rkl per ruokailija. Välillä kyllä sattuu outoja lapsuksia, joskus oltiin mökillä tekemässä porukalla (minä+mies+lapsi 3 v, miehen veli, anoppi) pihatöitä ja kävin anopin kanssa kaupassa. Tarkoituksena oli ostaa valmisruokaa ettei aika mene turhaan kokkailuun ja anoppi ihan tosissaan mietti riittäiskö 2 kpl 400 g makaronilaatikoita kaikille :) Onneksi sain nätisti puhuttua että enemmän tarvitaan etenkin kun ollaan huhkittu pihatöissä. Ja kyse ei ole siitä että olisimme kukaan erityisen isoja/isoruokaisia, minä ja anoppi alle 60 kg kumpikin ja mies ja veljensä alle 70 kg kumpikin.

Ihan mielenkiinnosta muuten kysyn kun näistä ruuan riittävyyksistä on puhe, että onko teistä riisipakettien ohjeelliset annokoot sopivia? Mä keitän meidän perheelle (lapsi nyt 9 v) 2 hlö annoksen riisiä ja siitä jää aina reilusti louasevääksikin (=meillä 2 hlö annos on 4 annosta vähintään). Syödäänkö me poikkeuksellisen pieniä määriä riisiä vai onko ne pakettien annoskoot oikeasti isoja? Sanottakoon vielä että jos vieraille tarjotaan riisiruokaa keitän aina reilusti riisiä ja sitä jää aina yli ;)

[/quote]Tuosta riisihommasta, meillä ainakin riippuu hirveästi siitä riisipaketistakin. Jos nyt oikein muistan, niin uncle bensin 2 hlö annos on ihan inhimillinen ja siitä riittää reilut annokset kahdelle aikuiselle. Mutta sitten taas muistaakseni rainbown 2hlö ohjeistuksella tulee varmaan neljän hengen määrä! Sitten yrittää aina hirveästi muistella, että kumman riisin kanssa oli kumpi mitta ;)

Vierailija
29/29 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopin luona jää myös nälkä kun tarjoaa liian vähän. Ei voi mitään muuta kun valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme