Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin luona syömässä. Liian vähän ruokaa

Vierailija
23.11.2013 |

Käydään anoppilassa lähes joka viikonloppu. Viime viikonloppuna oltiin taas menossa ja anoppi ilmoitti etukäteen, että hän tekee ruokaa, älkää siis syökö ennen tuloanne ja älkää tuoko ruokaa/ruoka-aineksia mukananne. Usein ostetaan reilut ruoka-ainekset mukaan ja mies sitten kokkaa sapuskaa koko porukalle.

No eipä syöty sitten, vaan jätettiin lounas väliin ja mentiin nälkäisinä kylään. No mitä meitä siellä odottikaan? 3 broilerin koipea, vähän riisia ja kastiketta 5 hengelle.

Täytyy sanoa, että nälkä jäi. Mielestäni pitäisi varata vähintään 1 koipi/ruokailija.

Anoppivanhemmat ovat hyvätuloisia, mistään pihistelystä ei siis ole kyse, kai?

Meidän tarjoamia ruokia ovat aina syöneet suurella ruokahalulla.

Tulisiko kelleen muulle mieleen tarjota kolmea broilerinkoipea viidelle hendelle?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot käyny mun tädillä kylässä.

Vierailija
2/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... itse asun kaksistaan poikani kanssa ja meillä käy joskus ruokavieraita. Ja joka kerta on ruoka loppunut kesken, vaikka olen mielestäni tehnyt ja vielä tekemisen jälkeen jäänyt funtsimaan, että eihän tuo riitä ja tehnyt vielä lisää. Siltikään ei riittänyt. - Selitys tähän on se, että mulla on ihan hirveän vaikea miettiä miten paljon isompi porukka vaatii ruokaa, koska olen aina tottunut laittamaan vaan kahdelle pieniruokaiselle ihmiselle. Olen välillä ihan järkyttynyt, kun katson millaisia määriä jotkut mättää lautaselleen.... Ehkä anopillasi on sama juttu, hän ei osaa laajentaa ajatteluaan isompiin ympyröihin, kuten en minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli tuo mieleen, ettei anoppi osaa ajatella, että kuinka paljon sitä ruokaa oikeesti menee.. Mutta toisaalta kaipa se on jotain kattellut, kun miehesi on tehnyt. Ettei tilanne ihan tuorekaan ole.'

Meillä anoppi edelleen tekee suurperheelle ruokaa, vaikka ovat apen kanssa kaksin. "vähän lähti käsistä tää tekeminen taas" ja sitten se lauantai-iltapäivisin ajelee fillarilla pitkin kyliä ja jakaa ruokanyssäköitä lastensa perheille. Se on vaan niin upee tyyppi. :)

Vierailija
4/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:10"]

Käydään anoppilassa lähes joka viikonloppu. Viime viikonloppuna oltiin taas menossa ja anoppi ilmoitti etukäteen, että hän tekee ruokaa, älkää siis syökö ennen tuloanne ja älkää tuoko ruokaa/ruoka-aineksia mukananne. Usein ostetaan reilut ruoka-ainekset mukaan ja mies sitten kokkaa sapuskaa koko porukalle.

No eipä syöty sitten, vaan jätettiin lounas väliin ja mentiin nälkäisinä kylään. No mitä meitä siellä odottikaan? 3 broilerin koipea, vähän riisia ja kastiketta 5 hengelle.

Täytyy sanoa, että nälkä jäi. Mielestäni pitäisi varata vähintään 1 koipi/ruokailija.

Tulisiko kelleen muulle mieleen tarjota kolmea broilerinkoipea viidelle hendelle?

[/quote]

No onhan tuo aika epäkohteliasta jos on kolme broilerinkoipea viidelle, mutta miksi valittaa siitä täällä, onhan teillä varmaan varaa syödä kotonakin..?

Vierailija
5/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppivanhemmat :D

Vierailija
6/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:30"]

[/quote]

No onhan tuo aika epäkohteliasta jos on kolme broilerinkoipea viidelle, mutta miksi valittaa siitä täällä, onhan teillä varmaan varaa syödä kotonakin..?

[/quote]

Kyse ei kai ollut siitä, etteikö kotona olisi varaa syödä, vaan siitä, että pyydettiin olla syömättä kotona, koska anoppi laittaa ruokaa vieraille.

Vierailija
7/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, miten vaikeaa voi olla laskea kuinka paljon ruokaa menee. Ota lautanen ja laita siihen syömäsi määrä perunoita ja kanankoipia ja salaattia ja kerro henkilöiden määrällä. Jos on paljon miehiä syömässä kerro 1,5.llä. 

Vierailija
8/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:30"]

[/quote]

[/quote]

No onhan meillä varaa syödä kotonakin, ei se siitä kiinni ole. Mutta kun erikseen käskettiin olla syömättä, kun ruoka odottaa..

Ja valitan/ihmettelen siitä täällä anonyyminä, kun en kehtaa kavereille, saatika anopille siitä mainita.

Tiedän, ettei tämä ole niin vakavaa, mutta yllätti kyllä tuo tarjoilu :)

Vierailija
9/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat ihmiset syö aika vähän. Omissa appivanhemmissa, (synt. -40 luvulla) huomaan saman. Syövät kahden sen määrän mitä minä laskisin yhdelle hengelle. Ja sitten taivastellaan murkkujen tms. valtavia ruokamääriä, jotka ei mun mielestä oo mitenkään mahdottomia...

Vierailija
10/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko viidellä hengellä teidän perhettä, eli 2 aikuista ja 3 lasta? Jos niin anoppi ei varmaan enää muista/hoksaa kuinka paljon lapset syövät, ja jotenkin ajattelivat, että ne eivät kuitenkaan kovin paljon ota. Mutta onhan tuo vähän sellainen asia, jota kummastelisi itsekin :) No mut kerrasta opitte! Jos taas nuo 3 kanankoipea olivat teille, anopille ja apelle, ja vaikkapa teidän lapselle, niin kuka tietää mitä mielessä on kulkenut. Aika perussääntöhän se on, että vähintään 1 koipi/aikuinen, ja siihen on kaikki tottuneet niin ruokapöydissä kuin työpaikan lounasruokaloissa jne. No mutta kuten sanoin, kerrasta opitte, ja ensi kerralla syötte vaikka etukäteen :)

Vierailija
11/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aika hauska..miten te jaoitte ne kanankoivet? Jospa sille anopille oli tullut joku tahaton ajatusvirhe..olen itse anoppi ja teen kyllä yleensä liikaa ruokaa, lasken aina varmuudeksi kaksi koipea per henki ja yli jää. Ja aina löytyy pakkasesta hätävaraa nopeasti jos joku loppuu.

Vierailija
12/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoiko anoppi mitenkään kun kalusitte luita loppuun nälkäisen näköisinä?

Vierailija
13/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Meilläkin hyvätuloiset appivanhemmat ja sama tilanne. Harvoin käydään, mutta aina saa nälässä olla. Jokaista ruokalajia voi ottaa vain pikkuisen, että varmasti kaikille riittää. Santsata ei voi. Ja olen normaalipainoinen, eli en syö ylenpalttisesti.

Inhottavaa istua monta tuntia kun vatsa kurnii. Ne on vaan niin pihejä!

Vierailija
14/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kehottaisin että rupeat tarkkailemaan anoppisi touhuja, josko hänellä olisi jotain muutakin outoa tekeillä. Kyseessä saattaa olla alkava dementia. Ja se ei ole leikin asia se.

Vierailija
15/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää teille jotenkin uusi tilanne?

Meillä on vastaava juttu, kun miehen tädillä käymään syömässä. Tiedossa on, että kova on kutsumaan ja vähän on laittamaan ruokaa, eikä edes niin maukasta. Sillä on ruokalautasinakin voileipälautaset.

Tuo vanha täti tulee harvoin meille, joten tehdään sitten palvelus hänen suuntaan ja toinen on niin innoissaan. Meillä kouluikäiset muksut ja osaavat ottaa tädin tietyllä kunnioituksella ja tykkäyksellä. Osaavat olla hienosti, kun tietävät, että sen lihapadan jälkeen pääsevät sitten sushille tms.

Joo, ollaan hirveitä vanhempia. Jos tuolla saa yhden vanhemman ihmisen iloiseksi, niin toki lounastetaan hänen luonaan ja hänen keitoksiaan. Lapset käy välillä koulun jälkeen moikkaamassa ja siellä mehua ja keksejä odottamassa. :)

Vierailija
16/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:56"]

Heh! Meilläkin hyvätuloiset appivanhemmat ja sama tilanne. Harvoin käydään, mutta aina saa nälässä olla. Jokaista ruokalajia voi ottaa vain pikkuisen, että varmasti kaikille riittää. Santsata ei voi. Ja olen normaalipainoinen, eli en syö ylenpalttisesti.

Inhottavaa istua monta tuntia kun vatsa kurnii. Ne on vaan niin pihejä!

[/quote]

Sama juttu anoppilassa.

Kaikki on kyllä laskettu just täsmälleen, kaksi pientä perunaa per syöjä, jokaiselle pieni kananpala tai kolme pientä lihapullaa, pieni kippo salaattia ja kämmenen kokoinen kuppi kastiketta koko porukalle. Ja meitäkin on seitsemän pöydässä, jos mennään appivanhemmille syömään. Anoppi haluaa pitää apen syömiset kurissa ja samalla muutkin saa kärsiä.

Vierailija
17/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi kuulostaa ihan minun rakkaalle tädilleni! Hän on hyvin hentoinen ja pienikokoinen, syö vähemmän kuin 4v. kuopukseni :)

Siellä joskus käydään syömässä ja kyllä aina nälkä jää, sitten lasten kanssa mäkkärin kautta kotia.

Emme ole valtava valasperhe vaan liikkuvia normaalipainoisia niin kyllähän meillä on isommat annokset kuin hennolla ikäihmisellä.

Kiva että hän silti yrittää aina kokata.

Ens kerralla syötte ennen kuin meette sinne "syömään" no problem :)

Vierailija
18/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle neuvo, kun saatte seuraavan kutsun syomaan niin sanot anopille etta poikasi syo 17 perunaa ja kolme kanankoipea, minulle riittaa kymmenen perunaa ja kaksi koipea jne.

Vierailija
19/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olin käymässä leskeksi jääneen isäni luona, missä poikkesivat samaan aikaan myös sisareni miesystävänsä kanssa. Isä oli laittanut hienon ruokapöydän, mutta oli äärettömän pahoillaan huomattuaan, että ostamassaan broileripaketissa olikin ollut vain kolme koipipalaa meille neljälle aikuiselle. Lohdutin isää, ettei haittaa yhtään, sillä muuta ruokaa oli yllinkyllin.

Voisiko ap:n tapauksessa olla kyse siitä, että myös siellä appivanhemmilla oltiin luultu pakkauksessa olevan neljä palaa kolmen sijasta ja anoppi oli etukäteen ajatellut, ettei itse ota lainkaan?

Vierailija
20/29 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on vanhoja, ne ei välttämättä tule ajatelleeksi että kaikki eivät syö kuin 90-vuotiaat ruokahalunsa jo iän vuoksi menettäneet ihmiset. Tai sitten se on vihjailua teille että olette vähän pullukoita ja yksi dieettipäivä viikossa tekisi terää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän