Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuun vihaseks kun käyn facebookissa

Vierailija
22.11.2013 |

kateus vaivaa. muilla kivoja kuvia kavereiden kanssa ja inside-läppää, mulla ei :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä inside-läppä on noloa, tunnen myötähäpeää kun näen sitä

Vierailija
2/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutan sua sillä, että ne inside-läpät on ÄRSYTTÄVIÄ. Ja mua ainakin lähinnä säälittää ne aikuisten ihmisten kaveri/biletyskuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt! Itse en halua päivittää tapaamisista suureen ääneen. Sosiaaliset taidot ovat muuta kuin valokuvat ystävien kanssa. Voisi luulla, että minulla on vain pelkkä elämä omien perheenjäsenten kanssa. Ollaan tylsiä yhdessä! ;)

Vierailija
4/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:25"]

kateus vaivaa. muilla kivoja kuvia kavereiden kanssa ja inside-läppää, mulla ei :(

[/quote]

Joo, sama. :(

Vierailija
5/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sellainen "olipa ihana aamu kun lasten kanssa tehtiin isille kuudensadan ruokalajin brunssi ja lapset pusuttivat äitiä ja sanoivat yhteen ääneen, että olet paras äiskäliini ja me hihitettiin miehen kans kuinka ihania lapset on"!!!!

Vierailija
6/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa myötähäpeä- sana tulla tiensä päähän kun sitä jatkuvasti joku kylvää ymmärtämättä mitä selvittää. Mitä myötähäpeää tuossa kakkonen on?

Vierailija
7/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vaan on tapana heittää sitä "inside"-läppää vaikka väkisin, se kuuluu asiaan heillä. Tiedän, kun olen itse ollut mukana joissakin illanistujaisissa, joita sitten osa porukasta on jälkikäteen hehkuttanut fb:ssä. Ihan mukavaa on ollut, mutta ei mitään niin kreisiä ja huikeeta kuin mitä läpänheittäjät antavat ymmärtää. Sitä vaan vähän niin kuin kuuluu poimia illasta joku ns. kohokohta ja sitten hekotella sille fb:ssä.

Vähän niin kuin radio-ohjelmista tulee aina ne mainosstripit jostain "hassusta" keskustelunpätkästä. Kun on pakko poimia jokin hassunhauska juttu mainokseen niin se poimitaan vaikka juttu olisi ihan kuiva.

Asiat harvemmin ovat sellaisia miltä fb:ssä näyttää.

Vierailija
8/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nro kasia. Juuri näin! Asiat ovat harvoin oikeasti niin miltä FB:ssä annetaan ymmärtää. Hehkutetaan asioita jotka todelliosuudessa ovat ihan arkipäiväisiä ja kuivia. Haluataan antaa ymmärtää, että oma elämä on coolia ja reteetä villiä biletystä ystävien kanssa vaikka totuus olisi ihan toinen. Näin sen vaan on. Että älä sä AP oo ollenkaan kade =)

Vierailija
9/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:31"]

Alkaa myötähäpeä- sana tulla tiensä päähän kun sitä jatkuvasti joku kylvää ymmärtämättä mitä selvittää. Mitä myötähäpeää tuossa kakkonen on?

[/quote]

Kakkonen saattoi viitata juuri siihen, että on vähän nolo tapa julkistaa inside-läppää fb:ssä kaikelle kansalle, kun se kaikki kansa ei siitä kuitenkaan mitään saa irti ja lähinnä tulee vaikutelma että ollaan kuin ala-astelaiset tytöt jotka haluavat osoittaa toisille, että meilläpä oli niiiiiin hauskaa mut ei kerrota enempää. Vielä nolompaa, jos taustalla on tuo kuvailemani juttu että oikeasti koko inside-läppäkin on vain väkisin poimittu illan "kreiseistä" (=tasaisen tavanomaisista) keskusteluista ja tapahtumista, siksi että halutaan antaa kuva että meillä oli niin mahtava meininki.

8

Vierailija
10/27 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein facebookissa, ja muutenkin elämässä, pätee se, että jos joku hirveästi korostaa ja alleviivaa jotain asiaa, niin kyseinen asia on luultavasti aivan päinvastoin oikeasti. Eräs fb-tuttuni hehkutti kaikissa päivityksissään ihanaa, kaunista, suorastaan taianomaista elämäänsä ja varsinkin mahtavaa parisuhdettaan. Lopulta kävi ilmi, että totuus oli se, että mies ei koskaan ollut kotona, petti, käyttäytyi totaalisen törkeästi muutenkin ja lopulta jätti.

Vierailija
11/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 23:51"]

Usein facebookissa, ja muutenkin elämässä, pätee se, että jos joku hirveästi korostaa ja alleviivaa jotain asiaa, niin kyseinen asia on luultavasti aivan päinvastoin oikeasti. Eräs fb-tuttuni hehkutti kaikissa päivityksissään ihanaa, kaunista, suorastaan taianomaista elämäänsä ja varsinkin mahtavaa parisuhdettaan. Lopulta kävi ilmi, että totuus oli se, että mies ei koskaan ollut kotona, petti, käyttäytyi totaalisen törkeästi muutenkin ja lopulta jätti.

[/quote]

Mun tuttu on sitten varmaan tosi onnellisessa parisuhteessa, kun ovat fbn mukaan joka toinen päivä eroamassa. :DD

Vierailija
12/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alkoi ärsyttää se meininki siellä ja etenkin se, että sain huudot ihmiseltä kenet tiedän nimeltä, kun en hyväksynyt tämän kaveripyyntöä. Sen takia poistinkin tunnukseni koko sivustolta.

Vierailija
13/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 23:51"]

[/quote]

Iso peesi.

Vierailija
14/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne inside-jutut voivat oikeasti olla sellaisia, että kun mahtavaa iltaa hehkutetaan julkisesti fb:ssä, niin Anna vaikka kommentoi, että "Mites Pekka, maistuisko oliivit, ahahaha", mihin pari muutakin reagoi vaikka "ei vittu, ahahaha" ja Pekka toteaa "Juu aina maistuu :D", mille vielä naureskellaan lisää. Todellinen tilanne on ollut se, että Pekalta tippui oliivi boolimukiin ja siinä se.

Ei siis kannata liikaa merkityksiä ladata noihin inside-juttuihin.

Vierailija
15/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä sitä, että pitää laittaa päivitys tyyliin: "kiitos x olipa ihana nähdä!" Miksei voi vaan laittaa toiselle inboxiin viestiä samasta asiasta? No siksi, että pitää kaikille "todistella", että mulla on kavereita ja elämää. ym.

Mun kaverit tekee välillä mulle tätä, kun ollaan jossain tavattu ja musta se on noloa!

Vierailija
16/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:31"]

[/quote]

Kakkonen saattoi viitata juuri siihen, että on vähän nolo tapa julkistaa inside-läppää fb:ssä kaikelle kansalle, kun se kaikki kansa ei siitä kuitenkaan mitään saa irti ja lähinnä tulee vaikutelma että ollaan kuin ala-astelaiset tytöt jotka haluavat osoittaa toisille, että meilläpä oli niiiiiin hauskaa mut ei kerrota enempää. Vielä nolompaa, jos taustalla on tuo kuvailemani juttu että oikeasti koko inside-läppäkin on vain väkisin poimittu illan "kreiseistä" (=tasaisen tavanomaisista) keskusteluista ja tapahtumista, siksi että halutaan antaa kuva että meillä oli niin mahtava meininki.

8

[/quote]

Minulle nyt on ihan se ja sama onko kaikki viestit juuri minulle suunnattuja ja ymmärränkö kaikkien juttuja. Tämä siis ihan sillä että minulla on tuollaisia kavereita jotka laittaa viestejä jotka ei minulle avaudu. Kaikki ei varmaan lajittele erikseen keille viestit näkyy -minäkään en tee tälläistä erottelua.

Joskus voi vähän kysellä että mitä se meinaa, kuulosti kivalle tai kysyä viestissä että onko kaikki ok. Kun on näitä viestejä: sain oudon puhelun!  TAI taas tätä yhtä ja samaa!

Mutta ei minulle siitä myötähäpeää tule. Ehkä niille tulee kun mä kysyn että niin mitääää?

Vierailija
17/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:32"]

Joillakin vaan on tapana heittää sitä "inside"-läppää vaikka väkisin, se kuuluu asiaan heillä. Tiedän, kun olen itse ollut mukana joissakin illanistujaisissa, joita sitten osa porukasta on jälkikäteen hehkuttanut fb:ssä. Ihan mukavaa on ollut, mutta ei mitään niin kreisiä ja huikeeta kuin mitä läpänheittäjät antavat ymmärtää. Sitä vaan vähän niin kuin kuuluu poimia illasta joku ns. kohokohta ja sitten hekotella sille fb:ssä.

Vähän niin kuin radio-ohjelmista tulee aina ne mainosstripit jostain "hassusta" keskustelunpätkästä. Kun on pakko poimia jokin hassunhauska juttu mainokseen niin se poimitaan vaikka juttu olisi ihan kuiva.

[/quote]

No mutta joillakin on sosiaalinen elämä ja sitä "inside"-läppää ihan oikeasti. Lähinnä se on tarkoitus jakaa niiden asianomaisten ja ehkä muidenkin kavereiden kanssa, ei kaikki jaksa karsia jotain mielensäpahoittajia pois joukosta.

Vierailija
18/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:20"]

Mä en kanssa ymmärrä sitä, että pitää laittaa päivitys tyyliin: "kiitos x olipa ihana nähdä!" Miksei voi vaan laittaa toiselle inboxiin viestiä samasta asiasta? No siksi, että pitää kaikille "todistella", että mulla on kavereita ja elämää. ym.

Mun kaverit tekee välillä mulle tätä, kun ollaan jossain tavattu ja musta se on noloa!

[/quote]

Joo, mäkään en kyllä ymmärrä tuota. Kohta alkaa tuntua siltä, että on jotenkin tökerö jos ei esitä julkisia kiitoksia joka tapaamisesta.

Vierailija
19/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:21"]

Minulle nyt on ihan se ja sama onko kaikki viestit juuri minulle suunnattuja ja ymmärränkö kaikkien juttuja. Tämä siis ihan sillä että minulla on tuollaisia kavereita jotka laittaa viestejä jotka ei minulle avaudu. Kaikki ei varmaan lajittele erikseen keille viestit näkyy -minäkään en tee tälläistä erottelua.

Joskus voi vähän kysellä että mitä se meinaa, kuulosti kivalle tai kysyä viestissä että onko kaikki ok. Kun on näitä viestejä: sain oudon puhelun!  TAI taas tätä yhtä ja samaa!

Mutta ei minulle siitä myötähäpeää tule. Ehkä niille tulee kun mä kysyn että niin mitääää?

[/quote]

Niin, sulle ei tule. Mun pointti oli vaan esittää ajatus siitä, että 2:n kommentissa ei välttämättä ollut kyse siitä, että kirjoittaja ei ymmärtäisi mitä myötähäpeä tarkoittaa. 

8

Vierailija
20/27 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:32"]

[/quote]

No mutta joillakin on sosiaalinen elämä ja sitä "inside"-läppää ihan oikeasti. Lähinnä se on tarkoitus jakaa niiden asianomaisten ja ehkä muidenkin kavereiden kanssa, ei kaikki jaksa karsia jotain mielensäpahoittajia pois joukosta.

[/quote]

Joo se on ihan totta, että joillakin on sitä myös oikeasti. Tuo, että ei niin mietitä kenelle kaikille ne kommentit näkyy on kai vaan mun introvertille mielelle jotenkin outoa. Kun itse kaipaan yksityisyyttä enkä ole sen tyyppinen, että muutenkaan huutelisin asioitani ympäriinsä niin tuntuu niin oudolta, että jotkut haluavat julkistaa asioita jollekin parille sadalle ihmiselle. Kai mun on vaan tosi vaikea käsittää sitä, että nämä ihmiset eivät oikeasti miettisi sitä että ne jutut näkyy kaikille. 

8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä