Miksi Suomessa joka ruolla on perunaa tarjolla?
Tosi ankeaa, kun aina vaan perunaa sillä ja täällä.
Onhan nyt maailmassa muitakin lisukkeita olemassa, mutta aina vaan on tarjolla perunaa!!
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:00"]
Itse söisin perunaa joka päivä, mutta jotenkin pesut ja vähintään puolen tunnin keittämiset on niin vaivalloista... riisi ja pasta tulee helpommin lautaselle.
[/quote]??? Helpommallahan peruna tulee lautaselle kuin riisi.
[/quote]
Mitäs taikatemppuja sä sille riisille teet :O Itse vain huuhtelen ja viskoon maustettuun veteen odottamaan 20min ja valmista. Ei huuhtelua, ei mitään. Perunoiden kohdalla taas pesaisen perunat silti, vaikka olisi valmiiksi pestyjä, laitan veteen ja puolen tunnin odottelun jälkeen juoksen viiden minuutin välein kattilan luona pistelemässä, että olisko jo kypsiä... siitä sitten veden kaato pois ja lähes joka kerta onnistun polttamaan jonkun paikan sen veden kanssa. Siihen vielä kuorimiset ja kaikki päälle...
Joskus silloin tällöin perunat ovat kaiken tuon arvoista, mutta ei päivittäin :)
[/quote]
Riisinkeitin tekee melkein kaiken ihan itse. Kunhan laitan riisin ja veden keittimeen ja autom. ohjema päälle. Piippaa kun on valmista.
ap.
[/quote]
Kysymykseni oli sille älypäälle, joka väitti perunan siirtyvän helpommin lautaselle kuin riisin.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:00"]
Itse söisin perunaa joka päivä, mutta jotenkin pesut ja vähintään puolen tunnin keittämiset on niin vaivalloista... riisi ja pasta tulee helpommin lautaselle.
[/quote]??? Helpommallahan peruna tulee lautaselle kuin riisi.
[/quote]
Mitäs taikatemppuja sä sille riisille teet :O Itse vain huuhtelen ja viskoon maustettuun veteen odottamaan 20min ja valmista. Ei huuhtelua, ei mitään. Perunoiden kohdalla taas pesaisen perunat silti, vaikka olisi valmiiksi pestyjä, laitan veteen ja puolen tunnin odottelun jälkeen juoksen viiden minuutin välein kattilan luona pistelemässä, että olisko jo kypsiä... siitä sitten veden kaato pois ja lähes joka kerta onnistun polttamaan jonkun paikan sen veden kanssa. Siihen vielä kuorimiset ja kaikki päälle...
Joskus silloin tällöin perunat ovat kaiken tuon arvoista, mutta ei päivittäin :)
[/quote]
Riisinkeitin tekee melkein kaiken ihan itse. Kunhan laitan riisin ja veden keittimeen ja autom. ohjema päälle. Piippaa kun on valmista.
ap.
[/quote]
Kysymykseni oli sille älypäälle, joka väitti perunan siirtyvän helpommin lautaselle kuin riisin.
[/quote]
Juu juu, myötäiilin sua, en vastannut kysymykseesi.
ap.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 20:01"]
Peruna on hyvää ja kuuluu suomalaiseen ruokaperinteisiin. Ei suomessa riisiä kasvateltu.
Itse asun maassa jossa joka aterialla lisukkeena on pastaa.. Yhtä ankeeta sekin pidemmän päälle
[/quote]
Sama, allepuolivuotta melkein pastalla vaan eletty, vähän jo tympäsee, jouluna mukava päästä suomeen syömään perunaa!
[/quote]
Sama suunnitelma täällä! haluun perunaa kaikessa muodossa, keitettynä, muusina, uuniperunana, kermaperunoina..nam nam.. kyllä täälläkin saa perunaa kaupasta tietty mutta rafloissa harvemmin näkyy paitsi ranskalaisia.
Missäs muuten asut?
Peruna on pyöreä, peruna on soikea, peruna on ruoka IHAN OIKEAAAAA!!!!!!