Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuntuu että miehet ovat poikamaisempia nykyään?

Vierailija
22.09.2020 |

Tuntuu että miehet jäävät nykyään nuoremman näköisiksi. Onhan toki komeita, pitkiä, urheilullisia, karvaisia ja vaikka millaisia mutta nykyajan n. 30-vuotiaiden miesten ruumiinrakenne tuntuu useimmilla enemmän tai vähemmän "poikamaiselta" - hankala kuvailla, mutta tarkoitan tietynlaista harteikkuutta ja leveyttä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, minulla on sinulle uuti8nen.

Miehet eivät ole kapeampia, vaan te naiset olette leveämpiä.

Yhä useammalla naisella on "skrode" ruumiinrakenne. Leveät hartiat, leveä rintakehä, paksu vyötärö. Ja ylipainoa päälle.

Jos katsot kuvia niistä vanhan ajan työmiehistä, ne vasta poikamaisia ovatkin. Viisikymppisetkin hoikkia ja jänteviä, eivät todellakaan mitään "massakkaita" nallekarhuja.

Voin kyllä katsoa ihan ympäristöä ja tuttavapiiriä ja huomata tämän, ilman että oma ruumiinrakenteeni asiaan vaikuttaa. Ja nyt monet tuntuvat ottavan tämän niin että valitan kuinka "joskus ennen" miehet olivat kaikki raamikkaita ja nyt kaikki hinteliä. Aina on ollut kaikenlaisia ihmisiä, ja koska puhun ihan elossa olevista ikäryhmistä, olen ollut huomaavinani että vanhemmissa miehissä on enemmän tietynlaista leveyttä ja harteikkuutta, ja nuoremmat mutta ihan aikuiset ovat kapeampia, vaikka olisivat sinällään hyvässä kunnossakin.

Vierailija
22/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta entistä useampi nuori mies alkaa ennemminkin muistuttamaan äitiään.

Vaikka treenattuja miehiä on, jopa entistä enemmän, ei sitten vastapainoksi ole enää ns. normaalivartaloisia miehiä, vaan vaihtoehtona on joko laiha, pullohartiainen olmi tai ylipainoinen, taikinaihoinen, kaljamahainen ihrakasa. Monella on p*rsekin kuin naisella.

Istuminen, pelaaminen, herkut, alkoholi ja liikkumattomuus tekevät tuhoaan.

Sama pätee jossakin määrin myös naisiin, mutta edelleen miehet johtavat ylipainotilastoa. Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9%, naisista 63,2%.

Nuorista miehistä ylipainoisia on 47%, naisista 35%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä useammalla naisella on "skrode" ruumiinrakenne. Leveät hartiat, leveä rintakehä, paksu vyötärö. Ja ylipainoa päälle.

Jos katsot kuvia niistä vanhan ajan työmiehistä, ne vasta poikamaisia ovatkin. Viisikymppisetkin hoikkia ja jänteviä, eivät todellakaan mitään "massakkaita" nallekarhuja.

Voin kyllä katsoa ihan ympäristöä ja tuttavapiiriä ja huomata tämän, ilman että oma ruumiinrakenteeni asiaan vaikuttaa. Ja nyt monet tuntuvat ottavan tämän niin että valitan kuinka "joskus ennen" miehet olivat kaikki raamikkaita ja nyt kaikki hinteliä. Aina on ollut kaikenlaisia ihmisiä, ja koska puhun ihan elossa olevista ikäryhmistä, olen ollut huomaavinani että vanhemmissa miehissä on enemmän tietynlaista leveyttä ja harteikkuutta, ja nuoremmat mutta ihan aikuiset ovat kapeampia, vaikka olisivat sinällään hyvässä kunnossakin.

Totta kai vanhemmissa on enemmän leveitä ja harteikkaita, koska vanhemmissa on enemmän ylipainoisia kuin kolmekymppisissä. Osa siitä läskistä kasautuu myös hartioihin ja rintakehään.

Naiset eivät osaa nähdä yhtään mistä se leveys ja harteikkuus johtuu.

Minua pidettiin ylihoikkana nuorempana, sitten olin vuosia masentunut enkä harrastanut mitään liikuntaa. Lihoin 10 kiloa. Kuulemma olin "miehistynyt" ja terveemmän painoinen, siis ylipainon rajoilla.

Nyt kuulemma taas ihan liian hoikka kun treenaan ja olen aika hyvässä kunnossa.

Vierailija
24/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta entistä useampi nuori mies alkaa ennemminkin muistuttamaan äitiään.

Vaikka treenattuja miehiä on, jopa entistä enemmän, ei sitten vastapainoksi ole enää ns. normaalivartaloisia miehiä, vaan vaihtoehtona on joko laiha, pullohartiainen olmi tai ylipainoinen, taikinaihoinen, kaljamahainen ihrakasa. Monella on p*rsekin kuin naisella.

Istuminen, pelaaminen, herkut, alkoholi ja liikkumattomuus tekevät tuhoaan.

Sama pätee jossakin määrin myös naisiin, mutta edelleen miehet johtavat ylipainotilastoa. Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9%, naisista 63,2%.

Nuorista miehistä ylipainoisia on 47%, naisista 35%.

Sittenhän miehet ja naiset sopivat hyvin yhteen koska yhä useampi nainen alkaa muistuttamaan isäänsä. On tynnyrimäinen yläkroppa ja roikkuva tai lattana takapuoli, jne.

Vierailija
25/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai vanhemmissa on enemmän leveitä ja harteikkaita, koska vanhemmissa on enemmän ylipainoisia kuin kolmekymppisissä. Osa siitä läskistä kasautuu myös hartioihin ja rintakehään.

Naiset eivät osaa nähdä yhtään mistä se leveys ja harteikkuus johtuu.

Minua pidettiin ylihoikkana nuorempana, sitten olin vuosia masentunut enkä harrastanut mitään liikuntaa. Lihoin 10 kiloa. Kuulemma olin "miehistynyt" ja terveemmän painoinen, siis ylipainon rajoilla.

Nyt kuulemma taas ihan liian hoikka kun treenaan ja olen aika hyvässä kunnossa.

Tsiises, kyllä minä nyt erotan milloin kyse on ylipainosta ja läskistä, milloin lihaksesta ja milloin ruumiinrakenteesta.. jos pidät keskustelukumppania vajaaälyisenä et pysty tuomaan mitään sisältöä keskusteluun.

Vierailija
26/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten testosteronitasot laskevat ympäri maailmaa – Lihavuus lienee suurin syypää, mutta myös arjessa lymyää yllättäviä vaaroja

Mieshormoni testosteroni saa elämän maistumaan ja seksin sujumaan, mutta nyt miesten testosteronitasot näyttävät laskeneen ympäri maailmaa huolestuttavaa vauhtia. Syyksi arvellaan erityisesti lisääntyvää ylipaino-ongelmaa, mutta myös arkisessa ympäristössämme lymyää yllättäviä vaaroja.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/28/miesten-testosteronitasot-lask…

Vierailija
27/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näet valikoituja komeita ja miehekkäitä miehiä somessa ja muualla mediassa.

Vierailija
28/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska näet valikoituja komeita ja miehekkäitä miehiä somessa ja muualla mediassa.

Ihan normaalia elämää normaalien ihmisten kanssa minä tuolla ulkona töissä ja vapaa-ajalla vietän, en ole kiinnostunut julkkismiehistä tai tuntemattomien somekuvien tuijottelusta.

Vierailija
29/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ravinnosta. Kaikki vetää eineksiä ja kaikkea prosessoitua paskaa.

Vierailija
30/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittyyköhän ihmisen luusto huomattavalla määrällä eri tavoin, jos fyysinen työ ja tekeminen on vahvasti läsnä kasvuiässä?

Vierailija
31/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle on tullut ikää

Vierailija
32/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haeetko taaas oikeutusta sillle kuinka henkisesti murhaat ihmisiä.

Vierailija
33/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa oma vanhenemisesi vääristää sitä miten näet muut.

Vierailija
34/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mie ainakaa maha miun hartioille mitään. :/ Voiko hartioita edes kasvattaa? :o Aika pinnallista touhua, mut jokainen omalla tyylillään. :) Siun pitää etsiä joku tukkimies tai jotain. M25

Vierailija
35/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet ole poikamaisempia, sinä olet vanhempi. 

Muistelen ennenvanhaan kun olin ala-asteella niin yläasteelaiset näyttivät todella vanhoilta.

Vierailija
36/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä nyt tarvitse osan noin itseensä ottaa. Komea voi olla muutenkin kuin yhdellä tapaa, ihana voi olla olematta perinteisen komea. Pohdintaa vain, ja nimenomaan luustosta puhun esimerkiksi rintakehän kokoa tarkoittaen, en ylipainosta (naisten tai miesten), parroista tai julkkiksista.

Ap

Vierailija
37/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihmiset (sekä naiset että miehet) on nykyään nuorekkaampia pidempään kuin ennen, ei kai tässä mitään uutta kenellekään ole?

Nykyajan viiskymppiset on ihan eri näköisiä kuin viiskymppiset vaikkapa 50-luvulla.

Kolmikymppiset on nykyään nuoria aikuisia toisin kuin ennen.

Nuoruus on pidentynyt, myös ulkoisesti.

Samoin vanhuuden alkaminen on siirtynyt paljon kauemmaksi kuin ennen.

Keski-ikä on nykyään piiiiiitkä.

Vierailija
38/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ikäkin varmasti vaikuttaa tuohon.

Minä olen alle kolmikymppinen, eikä kolmikymppiset miehet näytä mun silmään ollenkaan poikamaisilta vaan päinvastoin niitä setiäkin on aika paljon.

Inttipojat näyttää nykyään mun silmissä pojilta, kun taas muistan kun joskus ne näytti mun silmissä karskeilta miehiltä.

Eli oma ikä vaikuttaa siihen, kuinka poikamaisina tai miehekkäinä tai setämäisinä näkee miehet.

39/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan miesten testosteroni tasot ovat paljon alhaisempia nykyisin kuin koskaan aiemmin. Samoin myös naisten estrogeeni tasot. Miehet ovat feminiinisempiä ja naiset maskuliinisempia. Tämän on todistanut päteväksi moni evoluutiopsykologi. Tämä ei ole siis mikään mielipide kysymys eikä tasa-arvo kysymys vaan faktaa. Ja onhan se totta kun tarkemmin tarkkailee väestöä, varsinkin suurissa kaupungeissa.

Se, mistä tämä johtuu, on vielä tuntematonta. Todennäköisimmin useamman tekijän summa. Yhteiskunnan muutos, arvojen muutos, fyysisen rasituksen vähentyminen, kehno prosessoitu ruoka, yms. Tässä piilee varmasti myös osasyy länsimaiden alhaiseen syntyvyyteen.

Vierailija
40/52 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ikäkin varmasti vaikuttaa tuohon.

Minä olen alle kolmikymppinen, eikä kolmikymppiset miehet näytä mun silmään ollenkaan poikamaisilta vaan päinvastoin niitä setiäkin on aika paljon.

Inttipojat näyttää nykyään mun silmissä pojilta, kun taas muistan kun joskus ne näytti mun silmissä karskeilta miehiltä.

Eli oma ikä vaikuttaa siihen, kuinka poikamaisina tai miehekkäinä tai setämäisinä näkee miehet.

Ihan kolmekymppinen itsekin olen, enkä puhu mistään omista nuoruusajoista vaan niistä ihmisistä joita tuolla elämässä näkee nyt. En myöskään puhu komeudesta, vetovoimasta ynnä muusta vaan pelkästä ruumiinrakenteesta. Lihoa, laihtua, treenata tai löysistyä ihminen voi vanhemmiten, mutta kun siitä ylipainosta tai bodaamisesta ei myöskään ollut kyse.

Mutta koska tämä nyt tuntuu aiheuttavan mielipahaa monissa niin palaan päivän askareisiin :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi