Miksi tuntuu että miehet ovat poikamaisempia nykyään?
Tuntuu että miehet jäävät nykyään nuoremman näköisiksi. Onhan toki komeita, pitkiä, urheilullisia, karvaisia ja vaikka millaisia mutta nykyajan n. 30-vuotiaiden miesten ruumiinrakenne tuntuu useimmilla enemmän tai vähemmän "poikamaiselta" - hankala kuvailla, mutta tarkoitan tietynlaista harteikkuutta ja leveyttä.
Kommentit (52)
Itseäni luullaan monesti kymmenen vuotta nuoremmaksi. Olen yli 40 jo, leveäharteinen, lihaksikas, hieman karukin tavallaan. 35 vuotiaana baarin ovella tai kaupan kassalla kaljaa ostaessa järjestään kysyttiin paperit. Todella miehekkääksi aina sanottu, mutta jokin geeneissäsi tai elintavoissani pitää ikäistäni nuoremman näköisenä. Toki pukeudun nuorekkaasti, liikun paljon jne.
Olen miettinyt että syitä miksi meillä nelikymppisillä miehillä on vientiä nuorempien naisten keskuudessa. En siis tarkoita mitään kakskymppisiä vaan kolmenkympin pinnassa olevia. Luulen, että ei näytetä niin vanhoilta vielä mutta ikä on tuonut rauhallisuutta ja itsevarmuutta. Asema on myös parempi, kun ollaan ikään kuin uran huipulla.
Minun 45v kamu upseerina , ei toimi alokkaiden kans ollenkaan, mutta oli päivän katellu niitä talvella ja sano että parempi ettei tuu sotaa, koska se on hävitty samantien.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni luullaan monesti kymmenen vuotta nuoremmaksi. Olen yli 40 jo, leveäharteinen, lihaksikas, hieman karukin tavallaan. 35 vuotiaana baarin ovella tai kaupan kassalla kaljaa ostaessa järjestään kysyttiin paperit. Todella miehekkääksi aina sanottu, mutta jokin geeneissäsi tai elintavoissani pitää ikäistäni nuoremman näköisenä. Toki pukeudun nuorekkaasti, liikun paljon jne.
En nyt tiedä onko hyvä, että kysytään papereita. Naiselle ehkä muttei miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että syitä miksi meillä nelikymppisillä miehillä on vientiä nuorempien naisten keskuudessa. En siis tarkoita mitään kakskymppisiä vaan kolmenkympin pinnassa olevia. Luulen, että ei näytetä niin vanhoilta vielä mutta ikä on tuonut rauhallisuutta ja itsevarmuutta. Asema on myös parempi, kun ollaan ikään kuin uran huipulla.
Miehet ovat jostain syystä pahimmillaan kolmekymppisenä. Liikaa odotuksia ja epävarmuutta statuksesta, parisuhteesta, tulevaisuudensuunnitelmista. Monet käyvät läpi jonkun kivuliaan aikuistumisriitin jossa kärsivät kaikki.
jeesusonherra kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miesten testosteroni tasot ovat paljon alhaisempia nykyisin kuin koskaan aiemmin. Samoin myös naisten estrogeeni tasot. Miehet ovat feminiinisempiä ja naiset maskuliinisempia. Tämän on todistanut päteväksi moni evoluutiopsykologi. Tämä ei ole siis mikään mielipide kysymys eikä tasa-arvo kysymys vaan faktaa. Ja onhan se totta kun tarkemmin tarkkailee väestöä, varsinkin suurissa kaupungeissa.
Se, mistä tämä johtuu, on vielä tuntematonta. Todennäköisimmin useamman tekijän summa. Yhteiskunnan muutos, arvojen muutos, fyysisen rasituksen vähentyminen, kehno prosessoitu ruoka, yms. Tässä piilee varmasti myös osasyy länsimaiden alhaiseen syntyvyyteen.
Eikös naisten estrogeenitasot ole nimenomaan suurempia kuin ennen, sillä lihavilla estrogeenipitousuudet ovat normaalia suuremmat, mikä ei ole lainkaan hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuntuu että naiset ovat poikamaisempia nykyään? Vanhoissa elokuvissa oli niin solakoita ja naisellisia.
Eiköhän "poikamainen" nimenomaan tarkoita solakkaa. Naiset ovat siis mielestäsi solakampia kuin ennen, mutta silti olivat ennen solakampia kuin nyt? Että mitä että?
Naiset ainakin on miehekkäitä ja lihavia nykyään hyhhyh.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ainakin on miehekkäitä ja lihavia nykyään hyhhyh.
"Itte ootte läskejä ja vanhoja buhuu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä onko hyvä, että kysytään papereita. Naiselle ehkä muttei miehelle.
No, se että SINÄ haluat seurustella isäsi ikäisen/ikäisen näköisen miehen kanssa (platonisesti jos olet heteromies?), ei tarkoita että kaikki haluavat. Esim. ihon hoitaminen/auringolta varjelu on aika tärkeä osa melanooman torjumista. Jos ei halua torjua omaa ihosyöpäänsä, mitä se kertoo sinusta ihmisenä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko hoikka? Itse olen hoikka jo yli nelikymppinen nainen ja ihmettelin eron jälkeen, kun 10-15 vuotta nuoremmat miehet kiinnostuivat. Moni sanoi syyksi sen, että hoikkuus viehättää ja että oman ikäiset naiset kuulemma lähes kaikki ylipainoisia. Hoikat ja normaalipainoiset ovat nykyään vähemmistö.
Minä olen pannut merkille, että treenavillakin miehillä puuttuu sellainen jäntevyys. On vain ylettömällä heraproden syönnillä pöhötetyt koristelihakset, mutta sitkeys puuttuu.
Puhumattakaan niistä neidinkäsistä, mitä miehillä nykyään on. Onneksi koronan takia ei enää tarvitse kätellä miehiä, joiden kädet on kuin pullataikinaa tai vaihtoehtoisesti ohuet kuin anorektikolla ja säännönmukaisesti iho pehmeä kuin mamsellilla. Eivät soutaisi viittä kolmetriä ilman mojovia rakkoja.