Kuka teillä siivoaa?
Kuka/ketkä siivoaa?
Miten usein siivotaan?
Kauan siivotaan?
Tuleeko riitaa tai ärsyttääkö?
Mites muut kotityöt?
Kommentit (53)
Mulla kodinhoitaja hoitaa kaiken.
Rehtinä miehenä heitän silloin tällöin kassilliset laadukasta siementä pesään!
Vierailija kirjoitti:
Me, myself and I.
Samoin. Paras ratkaisu. Asunnossa on aina tasaisen siistiä eikä tarvitse siivota muiden sotkuja.
Molemmat siivotaan sitä mukaa kun sotkua tulee. Mies on ehkä tarkempi kuin minä, joten luulen että hän siivoaa enemmän. Siivooja käy harvakseltaan, toisinaan pidetään itse siivouspäivä. Yritetään hoitaa mahdollisimman stressittömästi.
Yleensä minä ja muut sotkee. Huomaa, kun perhe on mökillä tms ja saa olla yksin, kun saa kerättyä voimavarat sohvalta ylös nousemiseen ja siivoamiseen, ei olekaan mitään tehtävää. Ehkä joku kahvikuppi tiskipöydällä ja pyykit laittaa koneeseen.
No ehkä ne välillä osallistuu siivoamiseenkin. Meillä on yhteinen siivouspäivä torstai-iltana. Yleensä reipas tunti touhutaan, minä keksin aina tehtävät ja kysyn lapselta mitkä haluaa ja sitten jäljelle jääneet jaetaan miehen kanssa. Muina päivinä minä hoidan päivittäiset ja kaikki siivoaa keittiötä, koskea en tee ruokaa likaisessa keittiössä. Kaupassa käydään miehen kanssa yhdessä. Miesten työt jää miehelle, autan jos pystyn.
Olen miettinyt, että mistäköhän saisi sellaisen 50-luvun amerikkalaisen vaimon? Mieti, kun tulee kotiin, koti on siisti, ruoka uunissa, lapset leikkii nätisti ja vaimo tuo drinkkiä. Mies sanoi, että voin sellaisen ottaa, jos löydän ja suostuu asumaan meidän kellarissa. No siihen asti jaetaan työt sen mukaan kuka haluaa ja jaksaa tehdä. Vähän nalkutan, jos muut ei ole keittiössä tajunnut omia astiotaan ja murusiaan siivota tai jos olkkari on täynnä rojua.
Tarja. Käy kahden viikon välein. Olemme olleet tyytyväisiä Tarjaan.
Huudon ja itkun säestyksellä minä ja mies yrittää auttaa. Kerran kahdessa viikossa yleensä käy näin. Sitten siivotaan koko päivä ja menee monta päivää ennen ja jälkeen pilalle. En jaksaisi enää. Pitäisi varmaan muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Huudon ja itkun säestyksellä minä ja mies yrittää auttaa. Kerran kahdessa viikossa yleensä käy näin. Sitten siivotaan koko päivä ja menee monta päivää ennen ja jälkeen pilalle. En jaksaisi enää. Pitäisi varmaan muuttaa muualle.
Kuulostaa erikoiselta. Miksi pitää huutaa ja itkeä? Ei meillä ole tapana tuollainen, ja silti saadaan siivottua, sovussa vieläpä.
Jos mies ei siivoa ilman huutoa, niin sitten on vakavan keskustelun paikka.
Ei ole nyt muutamaan vuoteen siivonnut kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta. Miksi pitää huutaa ja itkeä? Ei meillä ole tapana tuollainen, ja silti saadaan siivottua, sovussa vieläpä.
Istuu vaan koneella eikä tee tai osallistu mihinkään. On yritetty keskustella, on yritetty sopia yhteisiä siivous hetkiä, mutta kun se tulee niin ei käykään, on joku peli kesken. Tai laitettu viikon tehtävät listaan jääkaapin oveen ja sunnuntaina tulee ihan yllätyksenä, kun mies ei ole tehnyt mitään omiaan. Mitä tässä voi enää tehdä?
Asun yksiössä kissan kanssa. Kissa ei siivoukseen juuri osallistu, sotkemiseen kylläkin. Joten minä siivoan yksin kaiken. Ei ole vielä tullut riitoja kissan kanssa asiasta. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuu vaan koneella eikä tee tai osallistu mihinkään. On yritetty keskustella, on yritetty sopia yhteisiä siivous hetkiä, mutta kun se tulee niin ei käykään, on joku peli kesken. Tai laitettu viikon tehtävät listaan jääkaapin oveen ja sunnuntaina tulee ihan yllätyksenä, kun mies ei ole tehnyt mitään omiaan. Mitä tässä voi enää tehdä?
Sinun pitää punnita miehen hyvät ja huonot puolet. Onko hyviä puolia niin paljon ja onko ne niin merkittäviä, että parisuhdetta kannattaa jatkaa. Jos on, niin minä sanoisin tuossa tilanteessa että hän on velvollinen maksamaan siivoojan säännölliset käynnit omista rahoistaan. Mikään ”no kyllä mä siivoan ihan varmasti” valehtelu ei menisi läpi. Lusmuilu on niin mittavaa ettei maksumiehen roolista pääse kiemurtelemaan. Jos ei suostu, niin ottaisin vähintään asumuseron, jotta mies näkee että olen tosissani ja mittani on tullut täyteen.
Jos mies kokonaisuutena ei ole pitämisen arvoinen, niin sittenhän homma on selvä, ero vireille.
Oletan, että mies ei jollain muulla elämän osa-alueella panosta niin merkittävästi että se korvaisi kotitöihin osallistumattomuuden.
Erika Vikman ei selvästikään siivonnut ja siksi on entinen
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/3d93fa5a-989f-4c3c-b3b0-5b1d96…
mies52v