Kuka teillä siivoaa?
Kuka/ketkä siivoaa?
Miten usein siivotaan?
Kauan siivotaan?
Tuleeko riitaa tai ärsyttääkö?
Mites muut kotityöt?
Kommentit (53)
Minä siivoan pääasiassa. Mies on kotona vain pe-su välin ja silloin minä huilaan kotitöistä jos en jostain kumman syystä innostu tekemään jotain :D
Ei kukaan. Mun pitäisi siivota, olen työttömänä nykyään, mutta en saa jotenkin mitään aloitusvaihdetta päälle. Vessan siivoan suht. säännöllisesti ja täytän/tyhjennän tiskikoneen. Mies käy töissä, ollaan kahdestaan. Olisi kai reilua, että mä siivoaisin, ihme kun ei ole vielä sanonut mitään.
Kummatkin. Tiskaus koneella vuoroviikoin, pikkusiivousta päivittäin, esim. vessan hanojen pyyhkimiseen menee maksimissaan minuutti kun sen tekee päivittäin. Pikaimurointiin menee n. 3-5 minuuttia kun on jalallinen rikkaimuri ja sen tekee aina kun on tarvetta. Roskat roskiin samantien kun niitä tulee, ei mene kuin sekunteja. Ruokaa laitan useimmiten minä. Ja olen siis setämies, kuten palstalla miehiä niin ystävällisesti nimitellään. Meillä on aina supersiistiä, ei tarvitse erikseen tehdä mitään kun vieraita tulee. Eikä muuten riidellä siivouksesta koskaan.
Minä siivoan ja vuosi vuodelta teen sitä vähemmän. Minusta on epäreilua, että kaikki on jäänyt minun hommiksi. Ei se mitään, en enää stressaa, mutta en päästä meille ketään kylään. Hävettäisi ihan hirveästi, koska sotku ja lika laitetaan minun syyksi.
Yks jätkä siivoo meillä aina kun se jaksaa ja jos ei jaksa, niin sitten ei siivota.
Vaimo saa siivota. Itse avasin just Lapin Kullan ja katson Viaplayta. Muija saa imuroida ja ruokakin pitäisi tehdä.
Minä koko edellispäivän tai usemman jos vieraita tulossa. Pääsis helpommalla jos pitäisi tavarat aina paikoillaan. Muulloin ei ole väliä, muuten mies pitää tiskialtaan puhtaana.
Siivosin aina vanhempienikin kodin yhdessä ja erillään asuessa.
Jos saa tehtyä sen suursiivouksen tai on valmiiksi suht siistiä eipä siivoukseen paljoa aikaa mene. Kymmenen minsaa päivässä plus pyykkihuolto ja ne harvemmin tehtävät (viemärit, sauna, ikkunat tms. ). Toki edellyttää, että kaikki perheessä ymmärtää laittaa astiat koneeseen, roskat roskiin, pyyhkiä sotkut ja tavarat paikoilleen, ja tavaran määrä pidetään minimissä. Lapsien kanssa tuota saa vielä vähän harjoitella, mutta kun koko elämä on niin tehty, alkaa jo sujua. Useimmin minä siivoan, lapset auttaa. Mies on liian tarkka imuroija, niin annan vuoron hänelle, kun haluan että sohvan takaa imuroidaan :D
Vessan pesussa ollaan sovittu, että minä pesen "tyttöjen vessan", eli sen vessan, josta tulee huutoa, kun pytyn kansi on ylhäällä, vessapaperin hylsyjä jätettynä, likaa pyyhkeistä tai pissaa lattialla. Käytännössä siis perheen miehet käyttää toista vessaa ja pesevät sen myös. Itse en käy siellä koskaan.
Pölyjen pyyhkimiset, järjestelyt yms. on tosiaan minun vastuulla, mies ei niiden tekemättömyyttä edes huomaisi.
Siivooja. Köy kerran viikossa ja on lähes koko päivän.
Ei kukaan.
Terveisin, kotinsa ainoa asukki.
Meillä on nyt kolme vuotta käynyt siivooja 3 x viikossa. Ei ikinä paluuta entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt kolme vuotta käynyt siivooja 3 x viikossa. Ei ikinä paluuta entiseen.
Eikös tuollanen tule hirveen kalliiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollanen tule hirveen kalliiksi?
En tiedä, mies maksaa meillä laskut.
Minä siivoan yleensä viikonloppuisin sen mitä nyt kahden aikuisen taloudessa siivottavaa tulee. Imurointi, pölyjen pyyhintä ja wc:t se normi siivous. Tiskata tietysti pitää joka päivä, tiskikonetta ei ole. Mies tekee ruuan.
Ei ole tullut riitaa, vaikka minä teen valtaosan kotitöistä. Teen sen mielelläni vastapainona istumatyölle. Helpottaa kun saa kotona tehdä jotain fyysistä.
Kaikki.
Itse viihdyn siistissä keittiössä joten sen pyyhkäisen 2-3× päivässä (tasot, hella, jääkaappia ohimennen jne). Joku lapsista täyttää ja toinen tyhjentää tiskikoneen
Mies petaa sängyn aamuisin, samoin lapset omansa. Pyykit vie jokainen kodinhoitohuoneeseen tai koneeseen, itse usein ripustan pyykit ja viikkaan kuivat jokaiselle omiin pinoihin kaappiin haettaviksi.
Viikkosiivouksen imuroinnin ja lattioiden pesun hoitaa mies (lapset omat huoneensa) ja minä pesen vessat.
Meillä silitetään vain päälle pantavat vaatteet sillä hetkellä, ei mitään kaappiin. Lapsilla on silitysvälineet kodinhoitohuoneessa ja meillä makkarin yhteydessä pukeutumishuoneessa aina valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki.
Itse viihdyn siistissä keittiössä joten sen pyyhkäisen 2-3× päivässä (tasot, hella, jääkaappia ohimennen jne). Joku lapsista täyttää ja toinen tyhjentää tiskikoneen
Mies petaa sängyn aamuisin, samoin lapset omansa. Pyykit vie jokainen kodinhoitohuoneeseen tai koneeseen, itse usein ripustan pyykit ja viikkaan kuivat jokaiselle omiin pinoihin kaappiin haettaviksi.
Viikkosiivouksen imuroinnin ja lattioiden pesun hoitaa mies (lapset omat huoneensa) ja minä pesen vessat.
Meillä silitetään vain päälle pantavat vaatteet sillä hetkellä, ei mitään kaappiin. Lapsilla on silitysvälineet kodinhoitohuoneessa ja meillä makkarin yhteydessä pukeutumishuoneessa aina valmiina.
Jännä, että silitetään, varsinkin lapset. Meillä silittää mies ja vain silloin, kun hänellä on palavereita asiakkaiden tms. kanssa.
Zinc kirjoitti:
En tiedä
Pelottaako, että mitkä tontut öisin siellä käy siivoomassa?
Se kuka ei viitsi käydä töissä ja lorvailee kotona kaiket päivät. Tai ainakin sen pitäisi, jos somettamiseltaan ehtii.