Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ylipainottuvat aivan sikana!!!

Vierailija
22.09.2020 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006640300.html?
Hesarin, mutta myös luotettavienkin lähteiden mukaan suomalasten ylipaino on karannut käsistä, yli kolme miljoonaa on iso luku,lähes joka kolmannes on ylipainoinen. Kansanedustajista ylipainoisia on vajaat 15%. Voitasko ihmiseille alkaa tarjoamaan samaa ruokaa kuin kansanedustajille?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset syövät eineksi ja muuta sokeripaskaa. Ei kehdata tai viitsitä tehdä ruokaa raaka-aineista alusta loppuun asti. Siinä on syy. Jos ihmiset alkaisivat porukalla vaatimaan vain hevi-liha-kala-kanaosastoja niin kyllähän kaupat niitä välittömästi tarjoaisivat. Mutta kun teitä ei kiinnosta tehdä itse tervellistä ja aitoa ruokaa. Saatanan idiootit.

Työelämä monella alalla on myös niin kiireistä että ainakaan lounaaksi ei ole aikaa valmistaa terveellistä ruokaa. Sitäpaitsi ulkona syöminen "halvastikin" jossain intialaisessa take away -ruokalassa maksaa 9-10 euroa eli aivan helvetisti. Esim. Saksassa, jossa ostovoima on Suomea paljon parempi saman safkan saat puolet halvemmalla. Suomalaisten ostovoima verojen ja muiden kulujen jälkeen on EU:n keskiarvon alapuolella. Sen lisäksi kaikki helvetin kallista. Monella ei ole yksinkertaisesti varaa syödä terveellisesti.

Mä olen opiskelija, joka elää työmarkkinatuella ja mulla on varaa ostaa oikeasti terveellistä ruokaa. Mutta mulla ei ole tarvetta kuluttaa rahaa esim shoppailuun tai matkusteluun.

Eli kyllä se vähän niinkin on, että missä järjestyksessä arvottaa asiat.

Vierailija
22/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus on suurimmalla osalla se suurin ongelma. Ei viitsitä tehdä ruokaa itse, ei jakseta mennä kävelylenkille vaan mukavampi katsoa sohvalta netflixiä jne. Työterveyslääkärit saisi puuttua isolla kädellä ylipainoisiin asiakkaisiin. Ei uskalleta kun joku aina loukkaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että miksi alkoholisteille voi huomauttaa epäterveellisestä alkoholin kulutuksesta, mutta ylipainoisille ei voi vinkata ylipainosta ja huonosta ruokavaliosta. Kummatkin johtavat sairauksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme