Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesalainen! Miksi juokset metroon vaikka seuraava menee muutaman minuutin päästä?

Vierailija
22.09.2020 |

Naurettavan näköistä! Miksi ei voi kotoa tai sieltä mistä on tulossa lähteä sen verran ajoissa että ehtii metroon juoksematta?
Ei muuten missään oikeassa METROPOLISSA näe näitä juoksijoita.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkaupungin junantuomat esittää kiireistä. Lol, kuten nykyään typerästi kirjoitetaan tai huutista, joka vielä typerämpää.

Vierailija
102/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hesalainen, mutta juoksen metroon. Se johtuu siitä, että metroasemilla haisee pissa, on tunkkaista ja likaista ja rumaa. Haluan pois sieltä niin äkkiä kuin mahdollista.

Länsimetron asemat on taideteoksia ja niissä kyllä viihtyy. Eikä haise :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jokin villitys, joka tarttuu. Junantuomana sitä ihmettelin kaverini kanssa, vähän naureskeltiinkin, kun meistä pysäkillä odottaminen 10 minuuttia ei ollut aika eikä mikään, se yleensä varattiin "maalla" siihen, että jotain odottamatonta tapahtuisi kävelymatkalla. Minä muutin Espoon perukoille (en metroyhteyden lähelle), kaveri jäi keskustaan ja niin vaan juoksee minuutin takia, kun on niin rasittavaa odotella sitä seuraavaa metroa 60 sekunnin ajan. Eikä se juokseminen tarkoita, että olisi myöhässä tai haluaisi olla ajoissa vaan ihan sitä, että yllättäen ei pystykään odottamaan pysäkillä rauhassa, ei edes sitä minuuttia eikä vaikka juttuseuraa löytyisi.

Ei tuota muut tajua, täytyy olla itse siinä "kiire"-moodissa ja silloin se tietysti tuntuu ihan luonnolliselta. Niin, ja kiire ei siis ole se syy.

Vierailija
104/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua vaivaa se että otan juoksuaskelia. En ala sen vuoksi lähtemään aikaisemmin kotoa, että vauhtini nopeuttaminen tuottaa ahdistusta jollekin ihmiselle, joka en ole minä. Outo ajatus.

Kaksi minuuttia aiemmin on vaikeaa lähteä kotoa?

Vierailija
105/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolainen! Miksi sinä et ikinä juokse metroon vaikka seuraava lähtee vasta muutaman minuutin päästä?

Vierailija
106/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metroasemilla ei hirveästi kannata tuijotella ihmisiä tai kylkeen kiinnittyy heti joku hörhö, pummi tai spurgu. Tässä ilmainen neuvo maalaisille.

Eikö kaikki nyt tuijottele puhelimiaan joka tapauksessa. Kyllä se puhelin varmaan viihdyttää sen 2 minuuttia että jaksaa odottaa tuon piiiiitkän ajan.

Juu, tuo kommentti olikin sille joka sanoi, että on kiva katsella metroasemilla maisemia ja ihmisiä. 

Vierailija
107/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metroasemilla ei hirveästi kannata tuijotella ihmisiä tai kylkeen kiinnittyy heti joku hörhö, pummi tai spurgu. Tässä ilmainen neuvo maalaisille.

Eikö kaikki nyt tuijottele puhelimiaan joka tapauksessa. Kyllä se puhelin varmaan viihdyttää sen 2 minuuttia että jaksaa odottaa tuon piiiiitkän ajan.

Juu, tuo kommentti olikin sille joka sanoi, että on kiva katsella metroasemilla maisemia ja ihmisiä. 

Minun mielestäni metroasemat on ihan viihdyttäviä katsella, varsinkin ne uudet. Vanhatkin omalla rumalla tavallaan.

Myös ihmisiä on tosi mielenkiintoista katsella. Tuijottaa ei tietenkään saa, mutta toisaalta sitä ei kukaan huomaisi, koska ihan jokainen tuijottaa vain kännykkää eikä huomaa vaikka maailma räjähtäisi ympärillä. Eikä minulle kukaan koskaan tule juttelemaan, ihan rauhassa olen saanut odotella ja matkustaa.

Vierailija
108/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoolainen! Miksi sinä et ikinä juokse metroon vaikka seuraava lähtee vasta muutaman minuutin päästä?

Pohjois-espoolaisena vastasin tuossa jo aiemmin, että odottelu ei haittaa, en edes huomaa sitä, koska bussit eivät kulje minuutilleen ainakaan talvella. Ovat jopa aika usein ajoissa, kun ei olekaan ollut lastenvaunuja tulossa kyytiin tms. Voin siis aivan hyvin olla pysäkillä pari minuuttia ajoissa, niin ei ainakaan mene kyyti ohi.

En käytä metroa kuin aniharvoin, mutta olen huomannut, että myös eteläespoolaiset juoksevat minuuttien perässä. Tarttuva virus siis kyseessä ja koskee porukkaa, joka käyttää päivittäin metroa.

Vierailija
109/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Espoossa on hitaampi elämäntyyli. Sellainen zen. Mitä väliä jollain muutamalla minuutilla? Mun lapsuudessa bussiin kannatti juosta jos oli hilkulla jäädä pois, koska seuraava tuli tunnin päästä.

Vierailija
110/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[qiuote=Ajoissa=ei myöhässä ]

Vierailija kirjoitti:

Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan

Tarkoitetaanko tässä nyt ajoissa olemista vai etuajassa olemista?

Hyvä kysymys.

Vierailija
111/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta Suomesta opiskelun vuoksi Helsinkiin muuttaneet tuttuni ovat todenneet ihan samaa ja hekottaneet päälle. Mikä ihme panee paniikissa säntäämään junaan joka menee viiden minuutin sisään uudestaan?

Tämä ei ole tuttujeni mielipide vaan omani: ette te kuitenkaan sitä viittä minuuttia käytä mihinkään hyödylliseen jos säästätte.

Vierailija
112/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Espoossa on hitaampi elämäntyyli. Sellainen zen. Mitä väliä jollain muutamalla minuutilla? Mun lapsuudessa bussiin kannatti juosta jos oli hilkulla jäädä pois, koska seuraava tuli tunnin päästä.

Kylpä niitä espoolaisiakin säntäili bussipysäkeillä muutama vuosi sitten. Itsekin joukossa mukana, kunnes yhtäkkiä eräänä kauniina päivänä ajattelin, että mitä se on väliä jos olen kotona 10-20 minuuttia myöhemmin. Lakkasin juoksemasta ja huomasin elämänlaatuni paranevan kun ehtimis-stressi helpotti.

Vierailija
113/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-espoolaisena vastasin tuossa jo aiemmin, että odottelu ei haittaa, en edes huomaa sitä, koska bussit eivät kulje minuutilleen ainakaan talvella. Ovat jopa aika usein ajoissa, kun ei olekaan ollut lastenvaunuja tulossa kyytiin tms. Voin siis aivan hyvin olla pysäkillä pari minuuttia ajoissa, niin ei ainakaan mene kyyti ohi.

En käytä metroa kuin aniharvoin, mutta olen huomannut, että myös eteläespoolaiset juoksevat minuuttien perässä. Tarttuva virus siis kyseessä ja koskee porukkaa, joka käyttää päivittäin metroa.

Joo, kiire tarttuu. Silloin kun muutin maalta Helsinkiin, niin ihmettelin sitä kuinka nopeasti ihmiset kävelevät paikasta toiseen. Kadulla tuntui, että tallaavat päälle, kun olin itse niin hidas, enkä osannut ennakoida väistöliikkeitä. Olin juuri sellainen tollo, joka möllöttää keskellä tietä. Nyt olen tottunut kiireiseen huminaan ja välillä itsekin otan juoksusaskelia, vaikka järjellä tajuan, että ne on turhia, eikä minulla edes ole kiire minnekkään. Outo juttu.

Vierailija
114/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin kundit ei juokse.

Vierailija
115/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset junantuomat juoksee, mutta stadilaiset ottaa rauhallisesti

Vierailija
116/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin juoksen, mutta sillon kuin pääsin Koillis-Helsingistä töistä klo 20.00, bussi lähti 20.05 ja kesti puoli tuntia päästä Sörnäisiin, eli klo 20.35 olin sörkässä ja jotta ehtisin 20.48 lähtemään bussiin Herttoniemessä, metroon joutui hieman juoksemaan. Seuraava bussi lähte ilta-aikaan Herttoniemestä 21.18 ja jos vaihtoehtoina on juokseminen tai Herttoniemen päässä venaaminen, valitsen ensimmäisen vaihtoehdon. 

Tiedän, että monissa muissa kaupungeissa ja kunnissa bussia saa odotella tuntikausia, joten puolen tunnin odottaminen ei ole mikään maailmanloppu, mutta kyllä sitä silti ilta-aikaan tahtoisi jo kotiin mahdollisimman pian, jos aamulla on aamuvuoro. Onneksi bussivuoroja on nyt lisätty sekä nykyinen työmatka on lyhyempi.

Tuossahan olisi ollut oikein hyvä aika käydä kaupassa. Herttoniemen metroaseman vieressä on K-Supermarket Hertta, tarvitseee vain portaat nousta ylös ja kävellä oikealle. Samalla reissulla saa ostokset tehtyä.

Vierailija
117/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkani on bussi-metro-bussi, tunti menee suuntaansa. Juoksen, jos se mahdollistaa seuraavaan kulkuvälineeseen ehtimisen.

Vierailija
118/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesalaiset junantuomat juoksee, mutta stadilaiset ottaa rauhallisesti

Näkis vaan.

Vai tarkoitatko stadilaisilla niitä, jotka notkuu sörnäisten kadun pielissä? Niillä ei tunnu olevan kiire.

Vierailija
119/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kyllä tosi ääliö jos luulee bussien pystyvän tulevan tasan minuutilleen.... Huh nykysuomi. Pitäis heidän mennä johonkin menneeseen jossa asioita piti fiksailla tunteja jotta toimivat ylipäänsä. Ellei päiviä tai kuukausia. Näin meidät on pilalle idiooteiksi hemmoteltu että viitsitään nakuttaa ihan pienestä ymmärtämättä itse yhtään mitään.

Vierailija
120/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa ja täällä kyllä juostaan metroon kyllä ihan yhtä lailla.