Hesalainen! Miksi juokset metroon vaikka seuraava menee muutaman minuutin päästä?
Naurettavan näköistä! Miksi ei voi kotoa tai sieltä mistä on tulossa lähteä sen verran ajoissa että ehtii metroon juoksematta?
Ei muuten missään oikeassa METROPOLISSA näe näitä juoksijoita.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Maaltamuuttaneet hesalaiset juoksee. Stadilaiset ottaa ja liikkuu rauhallisesti sekä odottavat tarvittaessa seuraavaa. Stadi on buli, eikä siellä tarvitse kiirehtiä.
Minä aitona stadilaisena juoksin tänään metroon, se siitä sun teoriasta. 😂
Miksei juoksisi, jos juoksemalla ehtii siihen edelliseen? Miksi pitäisi mielummin 5 min seisoskella asemalla tyhjänpanttina? Miten ketään voi oikeasti häiritä se, että tuntematon ihminen juoksee bussiin/junaan/metroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan.
Minä puolestaan inhoan myöhästyjiä. Miksi sinun aikasi olisi muiden aikaa tärkeämpää?
Ei silloin ole myöhässä jos ei ole 15 minuuttia etuajassa. Jos menet jonkun luo 15 min etuajassa, silloin varastat häneltä 15 minuuttia jonka hän on varannut johonkin muuhun.
On todennäköisempää varastaa toiselta se 15min myöhästymällä sen vuoksi että lähti viime tingassa, kuin että jos olisi lähtenyt itse ajoissa ettei myöhästymistä tapahtuisi.
Mutta kun minäminäminä...
Miksi en juoksisi? Pulssin nosto tekee ruholle hyvää. Ilmaista tehoa arkiliikuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten myöhästyn ratikasta jne. Työmatkat Helsingissä voivat olla stressaavia ja minuuttiaikataulutettuja.
Mikset lähdeä kotoa ajoissa niin ettei tarvi juosta?! Lähde 2 minuuttia aiemmin. Ei luulis olevan vaikeaa.
Luuletko että kaikki ihmiset tulevat metroon kävelemällä suoraan kotoaan?
Jotain vikaa täytyy elämänhallinnassa olla jos ei pysty aikatauluttamaan elämäänsä.
Luuletko, että ne bussi- ja metroaikataulut pitävät paikkansa? Ihan sama miten itse aikatauluttaa, niin esim. bussi-metro-ratikka - työmatkan aikatauluttaminen ei ole pelkästään omasta elämänhallinnasta kiinni..
No juuri elämänhallinnastahan siinä on kyse jos tajuaa, että ei pysty omalla toiminnallaan vaikuttamaan noihin, joten SIKSI täytyy lähteä tarpeeksi AJOISSA. Ottaa huomioon, että kulkuvälineiden toiminta ei ole varmaa, mutta kun varaa aikaa yllätyksiin riittävästi, niin ei ole myöhässä, vaikka ei ehdi jonkun itsestä riippumattomasta syystä tarvitsemaansa välineeseen. Ihmiset, jotka ovat toistuvasti myöhässä ovat rasittavia ja heillä on patologinen tarve hallita aikaa ja välineitä. He päättävät, että lähtevät juuri oman minuuttiakataulun mukaan, mikä tietenkin kusee, koska liikkuvia elementtejä koko pakassa on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sitten myöhästyn ratikasta jne. Työmatkat Helsingissä voivat olla stressaavia ja minuuttiaikataulutettuja.
Itse olet laittanut oman aikataulusi riippuvaiseksi kulkuvälineistä. Lähde aiemmin, niin ei tarvi juosta. Ei haittaa yhtään jos on jossain paikassa 15 min etuajassa.
Minä ainakin juoksen mielummin kun olen 15 min etuajassa tai lähden kotoa yhtään aiemmin kuin on pakko. Mikä siinä juoksemisessa on niin kauheaa, että sitä pitäisi välttää kaikin keinoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivempi olla sen aiemman kyydissä, kuin odotella laiturilla. Inhoan turhaa seisoskelua. Jos missaan sporan tai dösän, kävelen mielummin seuraavalle pysäkille, kuin seisoskelen odottelemassa.
Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan.
Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin inhottavaa? Ihan samaa elämäsi aikaa sinä käytät olet sitten sen ajan kotona tai siellä paikassa minne olet menossa. Pieni aika hetken paikallaan on tosi tärkeää psyykelle. Miettiä vain rauhassa asioita. Vai onko niin, että miettiminen ja itsen kanssa oleminen ahdistaa?
Mä kyllä mietiskelen ja olen itseni kanssa mieluummin omalla kotisohvalla kuin metroasemalla.
Koska haluan juuri siihen metroon. Onneksi ei haittaa , jos en ehdi. Miksi en yrittäisi jos on mahdollisuus ehtiä? Olen optimisti, yritteliäs, sinnikäs , en periksiantava alistuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet laittanut oman aikataulusi riippuvaiseksi kulkuvälineistä. Lähde aiemmin, niin ei tarvi juosta. Ei haittaa yhtään jos on jossain paikassa 15 min etuajassa.
Aina ei voi itse määrittää monelta voi lähteä. Olenkin yleensä 15 min etuajassa. Jos sinulla on joka päivä työ samassa paikassa niin ehkä sinun on vaikea ymmärtää. Itselläni on 2-3 vaihtuvaa pistettä päivässä Helsingin ja Vantaan jopa entisen sipoon alueella ja välillä muissakin ympäryskunnissa. Vaihtuvat siis joka ikinen kerta. Vaikka katson välimatkat etukäteen mapsista ja hkl:n sivuilta niin nekään eivät aina pidä paikkaansa ja ihan varma ei voi olla siitä kuinka kauan välimatka kestää, esim. ruuhkat, vuorojen välistä jäämiset. Yleensä varaan noin tunnin. Pisteet siis vaihtuvat työpäivän aikana, ja yksi työ pitää hoitaa loppuun ennen kuin voi lähteä seuraavaan pisteeseen.
En ymmärrä miksi juokseminen metroon tai bussiin on kamalaa? Jos huomaan, että voin ehtiä metroon, niin yritän siihen. Jos jään siitä, niin odotan seuraavaa. Minusta tämä on luonnollinen ajatus- ja käyttäytymiskuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme selityksiä täällä :D Katso aikataulut, lähde kotoa ajoissa niin ei tarvitse juosta.
Menen bussilla metroasemalle. Jos bussi tulee oikeaan aikaan, odottelen metroa asemalla kaksi minuttia. Aika usein se bussi ei kulje minuutilleen aikataulussa eikä niitä busseja kulje parin minuutin välein. Eli minun pitäisi mennä sillä kymmenen minuuttia aiemmin menevällä bussilla, jotta ehtisin varmasti oikeaan metroon? Ei siinäkään ole järkeä.
Itse menisin sillä 10 minuuttia aiemmalla bussilla. Ei tarvii stressata ja juosta hikipäässä kun tietää varmasti, että ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset lähdeä kotoa ajoissa niin ettei tarvi juosta?! Lähde 2 minuuttia aiemmin. Ei luulis olevan vaikeaa.
Luuletko että kaikki ihmiset tulevat metroon kävelemällä suoraan kotoaan?
Jotain vikaa täytyy elämänhallinnassa olla jos ei pysty aikatauluttamaan elämäänsä.
Luuletko, että ne bussi- ja metroaikataulut pitävät paikkansa? Ihan sama miten itse aikatauluttaa, niin esim. bussi-metro-ratikka - työmatkan aikatauluttaminen ei ole pelkästään omasta elämänhallinnasta kiinni..
No juuri elämänhallinnastahan siinä on kyse jos tajuaa, että ei pysty omalla toiminnallaan vaikuttamaan noihin, joten SIKSI täytyy lähteä tarpeeksi AJOISSA. Ottaa huomioon, että kulkuvälineiden toiminta ei ole varmaa, mutta kun varaa aikaa yllätyksiin riittävästi, niin ei ole myöhässä, vaikka ei ehdi jonkun itsestä riippumattomasta syystä tarvitsemaansa välineeseen. Ihmiset, jotka ovat toistuvasti myöhässä ovat rasittavia ja heillä on patologinen tarve hallita aikaa ja välineitä. He päättävät, että lähtevät juuri oman minuuttiakataulun mukaan, mikä tietenkin kusee, koska liikkuvia elementtejä koko pakassa on niin paljon.
Miksi kuvittelet, että ne juoksijat ovat myöhässä jostain? Minä ainakin juoksen jos ehdin ihan vain siitä syystä, etten halua seisoskella pysäkillä turhaan 5-15 minuuttia, kun pienellä juoksupyrähdyksellä sen voi välttää. Minulla on liukuva työaika, mutta silti juoksen joka viikko vähintään kerran bussiin aamulla kun ne tulevat miten sattuu (myös etuajassa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme selityksiä täällä :D Katso aikataulut, lähde kotoa ajoissa niin ei tarvitse juosta.
Menen bussilla metroasemalle. Jos bussi tulee oikeaan aikaan, odottelen metroa asemalla kaksi minuttia. Aika usein se bussi ei kulje minuutilleen aikataulussa eikä niitä busseja kulje parin minuutin välein. Eli minun pitäisi mennä sillä kymmenen minuuttia aiemmin menevällä bussilla, jotta ehtisin varmasti oikeaan metroon? Ei siinäkään ole järkeä.
Itse menisin sillä 10 minuuttia aiemmalla bussilla. Ei tarvii stressata ja juosta hikipäässä kun tietää varmasti, että ehtii.
Eli lahjoittaisit pois 50 minuuttia joka viikkoisesta vapaa-ajasta, olettaen että joka arkipäivä kulkisit sillä bussilla. Toiset eivät halua tuota tehdä, vaan mielummin käyttävät sen 50 minuuttia muuhun ja juoksevat silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Pellejähän ne semmoset tyypit on. Eivät hallitse aikataulujaan.
viidennen polven hesalainen
Jos huomaan, että minulla on mahdollisuus ehtiä metroon, niin yritän ehtiä siihen. Miksi hidastelisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivempi olla sen aiemman kyydissä, kuin odotella laiturilla. Inhoan turhaa seisoskelua. Jos missaan sporan tai dösän, kävelen mielummin seuraavalle pysäkille, kuin seisoskelen odottelemassa.
Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin inhottavaa? Ihan samaa elämäsi aikaa sinä käytät olet sitten sen ajan kotona tai siellä paikassa minne olet menossa. Pieni aika hetken paikallaan on tosi tärkeää psyykelle. Miettiä vain rauhassa asioita. Vai onko niin, että miettiminen ja itsen kanssa oleminen ahdistaa?
Olin aiemmin työssä, jossa oli työaika. Mielummin olin aamulla vähän pidempään lasten kanssa, kuin kaffella kollegoiden seurassa. Nykyisin ei onneksi ole työajan seurantaa.
En koe rentouttavaksi omaksi ajaksi esim. lääkärin odottelua tai asiakastapaamisen odottelua. Molempiin tietysti varaan vähän joustoaikaa, mutta yritän minimoida eteisauloissa haahuilua, koska alan vaan stressata turhaan.
Viihdyn ihan hyvin yksin ja rauhassa vaikkapa kotona tai mökillä. Rauhaton julkinen tila, kun tietää, että koska tahansa joutuu keskeyttämään ajatuksensa, ei ole rentouttavaa.
Mitä se juokseminen haittaa? Minä joskus juoksen aamulla junalle, kun ei huvita odotella 10 minuuttia seuraava. Joinakin päivinä taas katson, että juoksemalla ehtisin, mutta ei huvita. Odotan mielummin. Mitä väliä niin kauan kun en muita tuupi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tätä ajatuskuviota kyseenalaisteta? Lähtee varmuuden vuoksi (turhaan) aikaisemmin, vaikka voisi lähteä myöhemmin ja kiirehtiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin juoksen mielummin kun olen 15 min etuajassa tai lähden kotoa yhtään aiemmin kuin on pakko. Mikä siinä juoksemisessa on niin kauheaa, että sitä pitäisi välttää kaikin keinoin?
Ei juoksemisessa ole mitään pahaa. Senkun juokset. Minäkin juoksen iltaisin lenkin tuolla puistossa.
Kunhan et sitten juokse ja tunge laukkua/käsiä/jalkoja sinne metron oven väliin ja myöhästytä kaikki muita omalla itsekkyydelläsi ja traumatisoi kanssamatkustajia kun kätesi ja jalkasi jää oven väliin ja metro lähtee liikkeelle. En nimittäin unohda koskaan sitä muistoa. Koko metrovaunu huusi ja säikähti, mutta onneksi joku sai tytön vedettyä pois oven välistä juuri ennen kuin hän olisi osunut puomiin ja raahautunut raiteelle.
Olen sellainen hidas aikaisin lähtevä. En viitsi edes muutamaa metriä kiirehtiä, vaan hidastelen ja jään odottamaan seuraavaa.
Silti ihailen juoksijoita, koska pidän heitä optimisteina.