Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesalainen! Miksi juokset metroon vaikka seuraava menee muutaman minuutin päästä?

Vierailija
22.09.2020 |

Naurettavan näköistä! Miksi ei voi kotoa tai sieltä mistä on tulossa lähteä sen verran ajoissa että ehtii metroon juoksematta?
Ei muuten missään oikeassa METROPOLISSA näe näitä juoksijoita.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivempi olla sen aiemman kyydissä, kuin odotella laiturilla. Inhoan turhaa seisoskelua. Jos missaan sporan tai dösän, kävelen mielummin seuraavalle pysäkille, kuin seisoskelen odottelemassa.

Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan. 

Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin inhottavaa? Ihan samaa elämäsi aikaa sinä käytät olet sitten sen ajan kotona tai siellä paikassa minne olet menossa. Pieni aika hetken paikallaan on tosi tärkeää psyykelle. Miettiä vain rauhassa asioita. Vai onko niin, että miettiminen ja itsen kanssa oleminen ahdistaa?

Mä kyllä mietiskelen ja olen itseni kanssa mieluummin omalla kotisohvalla kuin metroasemalla.

Minusta taas on todella viihdyttävää vain katsella muita maisemia ja ihmisiä.

Olen aika kovapintainen stadilaismimmi, mutta en silti uskalla tuijottaa ihmisiä metroasemilla. Sen verran monta kertaa on joku hullu tai humalainen lyöttäytynyt seuraan, vaikka kuinka olisi yrittänyt vältellä katsetta. 

Kahvilassa on mukava katsella ihmisiä. Junassa on mukava katsella maisemia. Metroasemalla saa tuijottaa monta kuukautta samaa mainostaulua ja toivoa, että saa olla rauhassa. 

Vierailija
82/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkani: bussi, metro, bussi ja bussi.

Minuuttiaikataulu jatkoyhteyksineen.

Arvaanko oikein, osa noista matkoista on todella lyhyitä? 1 km bussilla jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme selityksiä täällä :D Katso aikataulut, lähde kotoa ajoissa niin ei tarvitse juosta.

Menen bussilla metroasemalle. Jos bussi tulee oikeaan aikaan, odottelen metroa asemalla kaksi minuttia. Aika usein se bussi ei kulje minuutilleen aikataulussa eikä niitä busseja kulje parin minuutin välein. Eli minun pitäisi mennä sillä kymmenen minuuttia aiemmin menevällä bussilla, jotta ehtisin varmasti oikeaan metroon? Ei siinäkään ole järkeä.

Itse menisin sillä 10 minuuttia aiemmalla bussilla. Ei tarvii stressata ja juosta hikipäässä kun tietää varmasti, että ehtii.

Eli lahjoittaisit pois 50 minuuttia joka viikkoisesta vapaa-ajasta, olettaen että joka arkipäivä kulkisit sillä bussilla. Toiset eivät halua tuota tehdä, vaan mielummin käyttävät sen 50 minuuttia muuhun ja juoksevat silloin tällöin.

Hei haloo! Se on vain 10 minuuttia! Mitä järkevää tai rentouttavaa oikeasti ehtii tehdä siinä 10 minuutissa? Tai miksi ei voi herätä 10 minuuttia aikaisemmin, niin ehtisi tehdä sekä sen "oman jutun" että olla ajoissa asemalla.

Jos 10 min on jollekin oikeasti noin iso osa "omaa aikaa" , niin en halua edes kuvitella, miten minuuttiaikataulutettua loppupäivä ja muu elämä sitten on. Tuo on just tuollaista kaupunkilaisten ongelman luontia tyhjästä, kun busseja ei mene kuin 10 minuutin välein ja koko elämä kaatuu, jos joutuisi sen 10 min aikaisemmin lähtemään kotoa.

T. entinen helsinkiläinen, joka ei enää minuutteja laske

Vierailija
84/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen metroon kotikaupungissani Helsingissä, olen stadilainen. Se on vain tapa. Miksi haluaisin olla perillä 5 min myöhemmin, kun voin olla perillä 5 min aiemmin?

Vierailija
85/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten myöhästyn ratikasta jne. Työmatkat Helsingissä voivat olla stressaavia ja minuuttiaikataulutettuja.

Juuri näin. Seuraava jatkoyhteys ei lähdekään muutaman minuutin päästä, jos myöhästyy edellisestä. 

Tämä. Jatkoyhteys. Saattaa olla pitkäkin väli (20 minuuttia), joka on nykyisin tuskaa odotella vaikkapa Elielinaukiolla (menkää kokeilemaan, niin tiedätte).

Ellei minulla on kiirettä jatkoyhteyden takia, en todellakaan juokse ratikkaan tai metroon.

Vierailija
86/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä helsinkiläisenä tiedustelen aloittajalta, mikä mahtaa olla syy saman aloituksen tekemiseen aina tietyin välein.

Vierailija
87/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivempi olla sen aiemman kyydissä, kuin odotella laiturilla. Inhoan turhaa seisoskelua. Jos missaan sporan tai dösän, kävelen mielummin seuraavalle pysäkille, kuin seisoskelen odottelemassa.

Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan. 

Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin inhottavaa? Ihan samaa elämäsi aikaa sinä käytät olet sitten sen ajan kotona tai siellä paikassa minne olet menossa. Pieni aika hetken paikallaan on tosi tärkeää psyykelle. Miettiä vain rauhassa asioita. Vai onko niin, että miettiminen ja itsen kanssa oleminen ahdistaa?

Kyllä muakin ahistais seisoa 2 minuuttia laiturilla!!!!!!!

Vierailija
88/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä mietiskelen ja olen itseni kanssa mieluummin omalla kotisohvalla kuin metroasemalla.

Minusta taas on todella viihdyttävää vain katsella muita maisemia ja ihmisiä.

No on hienot maisemat tosiaan metroasemilla. 

Vierailija
89/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metroasemilla ei hirveästi kannata tuijotella ihmisiä tai kylkeen kiinnittyy heti joku hörhö, pummi tai spurgu. Tässä ilmainen neuvo maalaisille.

Vierailija
90/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaa kuntoa

Zinc

Vierailija
91/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muut kuin hesalaiset juosta?

Vierailija
92/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se kuule olla espoolainenkin, joka juoksee metroon, tai vantaalainen.

Vierailija
93/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metroasemilla ei hirveästi kannata tuijotella ihmisiä tai kylkeen kiinnittyy heti joku hörhö, pummi tai spurgu. Tässä ilmainen neuvo maalaisille.

Eikö kaikki nyt tuijottele puhelimiaan joka tapauksessa. Kyllä se puhelin varmaan viihdyttää sen 2 minuuttia että jaksaa odottaa tuon piiiiitkän ajan.

Vierailija
94/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Shanghaissa juostaan. Ja ryskitään vielä portteja, jotka sulkeutuvat junan edestä reilusti ennen kuin juna lähtee liikkeelle.

Täällä on kyllä mun mielestä aika hidas metro, pysäkeillä kuluu hirveesti aikaa: ensin juna jarruttaa ja pysähtyy. Sitten menee 30 sekuntia kun raiteen reunassa olevat portit aukeaa. Sitten odotetaan ja ovet aukeaa. Sitten ryysitään ulos ja sisään, eikä ole ihan muutamaa tyyppiä. Sitten alkaa sireenin tuuttaus. Ovet sulkeutuvat, portit sulkeutuvat. Odotellaan ja taas lähdetään liikkeelle. 

Näin ainakin vihreellä linjalla joka menee Hongqiaosta Pudongiin on tuskastuttava. Nopeampiakin linjoja kyllä on. Mutta juostaan ja ryysitään paljon pahemmin kuin Helsingissä koskaan.

Vierailija
95/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten myöhästyn ratikasta jne. Työmatkat Helsingissä voivat olla stressaavia ja minuuttiaikataulutettuja.

Mikset lähdeä kotoa ajoissa niin ettei tarvi juosta?! Lähde 2 minuuttia aiemmin. Ei luulis olevan vaikeaa.

Luuletko että kaikki ihmiset tulevat metroon kävelemällä suoraan kotoaan?

Jotain vikaa täytyy elämänhallinnassa olla jos ei pysty aikatauluttamaan elämäänsä.

Suosittelen kokeilemaan elämää poikittaisliikenteen varassa.

Vierailija
96/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin juoksen, mutta sillon kuin pääsin Koillis-Helsingistä töistä klo 20.00, bussi lähti 20.05 ja kesti puoli tuntia päästä Sörnäisiin, eli klo 20.35 olin sörkässä ja jotta ehtisin 20.48 lähtemään bussiin Herttoniemessä, metroon joutui hieman juoksemaan. Seuraava bussi lähte ilta-aikaan Herttoniemestä 21.18 ja jos vaihtoehtoina on juokseminen tai Herttoniemen päässä venaaminen, valitsen ensimmäisen vaihtoehdon. 

Tiedän, että monissa muissa kaupungeissa ja kunnissa bussia saa odotella tuntikausia, joten puolen tunnin odottaminen ei ole mikään maailmanloppu, mutta kyllä sitä silti ilta-aikaan tahtoisi jo kotiin mahdollisimman pian, jos aamulla on aamuvuoro. Onneksi bussivuoroja on nyt lisätty sekä nykyinen työmatka on lyhyempi.

Vierailija
97/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkekaa pyörällä, kasvaa kuntokin samalla.

Vierailija
98/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua vaivaa se että otan juoksuaskelia. En ala sen vuoksi lähtemään aikaisemmin kotoa, että vauhtini nopeuttaminen tuottaa ahdistusta jollekin ihmiselle, joka en ole minä. Outo ajatus.

Vierailija
99/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hesalainen, mutta juoksen metroon. Se johtuu siitä, että metroasemilla haisee pissa, on tunkkaista ja likaista ja rumaa. Haluan pois sieltä niin äkkiä kuin mahdollista.

Vierailija
100/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan

Tarkoitetaanko tässä nyt ajoissa olemista vai etuajassa olemista?