Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesalainen! Miksi juokset metroon vaikka seuraava menee muutaman minuutin päästä?

Vierailija
22.09.2020 |

Naurettavan näköistä! Miksi ei voi kotoa tai sieltä mistä on tulossa lähteä sen verran ajoissa että ehtii metroon juoksematta?
Ei muuten missään oikeassa METROPOLISSA näe näitä juoksijoita.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellejähän ne semmoset tyypit on. Eivät hallitse aikataulujaan.

viidennen polven hesalainen

Vierailija
22/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten myöhästyn ratikasta jne. Työmatkat Helsingissä voivat olla stressaavia ja minuuttiaikataulutettuja.

Mikset lähdeä kotoa ajoissa niin ettei tarvi juosta?! Lähde 2 minuuttia aiemmin. Ei luulis olevan vaikeaa.

On voinut olla joku muu syy, edellinen asiakas vie yliaikaa, edellinen bussi myöhässä/vuoro jää välistä, kissa oksentaa ja pitää siivota tai lasinsirut siivota ettei kissa työpäivän aikana mene. Yleensä kissallani on juuri silloin tapana myös mennä kakalle kun olen juuri pukenut ulkovaatteet, sitten pitää odottaa että saa siivottua, just se 2 minuuttia, ei viitsi antaa jäädä haisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan. 

Minä puolestaan inhoan myöhästyjiä. Miksi sinun aikasi olisi muiden aikaa tärkeämpää?

Ei silloin ole myöhässä jos ei ole 15 minuuttia etuajassa. Jos menet jonkun luo 15 min etuajassa, silloin varastat häneltä 15 minuuttia jonka hän on varannut johonkin muuhun.

Vierailija
24/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme selityksiä täällä :D Katso aikataulut, lähde kotoa ajoissa niin ei tarvitse juosta.

Silloin kun asuin Helsingissä, asuin radan itäpäässä, missä metro kulki 8-10 minuutin välein. Tottakai muistin moneltako pysäkillä on se metro, millä säännöllisesti kuljin, mutta kuvitteletko että joka aamu olisin katsonut ensin aikataulun ja sitten sovittanut lähtöni siihen (liukuva työaika)? En, koska siinä ajassa mikä olisi mennyt aikataulun katsomiseen olin jo kävellyt kohti metroasemaa. Jos sitten kuulin, että metro on tulossa asemalle, niin tottakai juoksin ehtiäkseni siihen sen sijaan, että olisin löntystellyt hitaasti ja odottanut jopa 10 minuuttia seuraavaa.

Mikä tässä asiassa on sinulle ongelma? Miten se sinun elämääsi heilauttaa, jos minä juoksen tarvittaessa metroon?

Vierailija
25/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkinäkö. Tilanne niin stressaava, että iskee päälle pakoreaktio.

Vierailija
26/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirekiirekiirekiire!! Minäminäminä jamunmokkalatte!!

Vierailija
27/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä asiassa on sinulle ongelma? Miten se sinun elämääsi heilauttaa, jos minä juoksen tarvittaessa metroon?

Se heilauttaa siten, ettette osaa väistää ja huomioida muita ihmisiä siinä ryntäillessänne.

Vierailija
28/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä, kun ne juoksee hissiin; se voi kato olla viimenen hissi ikinä, ja siihen on pakko ehtiä.

Vierailija
29/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten myöhästyn ratikasta jne. Työmatkat Helsingissä voivat olla stressaavia ja minuuttiaikataulutettuja.

Mikset lähdeä kotoa ajoissa niin ettei tarvi juosta?! Lähde 2 minuuttia aiemmin. Ei luulis olevan vaikeaa.

Luuletko että kaikki ihmiset tulevat metroon kävelemällä suoraan kotoaan?

Jotain vikaa täytyy elämänhallinnassa olla jos ei pysty aikatauluttamaan elämäänsä.

Luuletko, että ne bussi- ja metroaikataulut pitävät paikkansa? Ihan sama miten itse aikatauluttaa, niin esim. bussi-metro-ratikka - työmatkan aikatauluttaminen ei ole pelkästään omasta elämänhallinnasta kiinni..

Vierailija
30/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksemisesta jankaaville tiedoksi, että te ratkaisette ongelmaa, jota ei ole. Jos ei kiiressä tuupi muita, niin kai se on aika sama, miten nopeasti sitä liikkuu. 

Aikataulujen suhteen kannattaa tietenkin lähteä niin, että ehtii. Mutta useinhan liikkeelle lähdetään, sitten kun vapautuu asiasta X eli esim. käyn lääkärissä, menen metroon ja otan ensimmäisen, jolla pääsen kotiin. Ei lääkärissä käynnin kestoa ole järkeä ajoittaa. Jos en ehdi yhteen metroon, menen seuraavalla. Ei mikään ongelma - mutta toisaalta ei ole mitään syytä odotellakkaan laitauilla 5 - 10 minuuttia (asun metrolinjan päässä, joten vuoroväli pidmepi). 

Vierailija
31/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa täytyy elämänhallinnassa olla jos ei pysty aikatauluttamaan elämäänsä.

Luuletko, että ne bussi- ja metroaikataulut pitävät paikkansa? Ihan sama miten itse aikatauluttaa, niin esim. bussi-metro-ratikka - työmatkan aikatauluttaminen ei ole pelkästään omasta elämänhallinnasta kiinni..

Elämänhallinnan puutteesta kertoo kyllä se, että ei ole saanut autoa hankittua.

Vierailija
32/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet laittanut oman aikataulusi riippuvaiseksi kulkuvälineistä. Lähde aiemmin, niin ei tarvi juosta. Ei haittaa yhtään jos on jossain paikassa 15 min etuajassa.

Vierailija
33/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terviisiä Pankavvuaraan! Mistä paha mieli tänään?

Vierailija
34/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaltamuuttaneet hesalaiset juoksee. Stadilaiset ottaa ja liikkuu rauhallisesti sekä odottavat tarvittaessa seuraavaa. Stadi on buli, eikä siellä tarvitse kiirehtiä.

Vierailija
35/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap ollut koskaan missään oikeassa METROPOLISSA...?

Vierailija
36/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallinnan puutteesta kertoo kyllä se, että ei ole saanut autoa hankittua.

Oman auton pitäminen ja käyttäminen olisikin tosi fiksua silloin, kun koti ja työpaikka ovat saman metroreitin varrella... Not.

Vierailija
37/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en juoksisi? Pulssin nosto tekee ruholle hyvää. Ilmaista tehoa arkiliikuntaan.

Vierailija
38/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä oon itekkin ihmetellyt, juostaan kuin tuli perseen alla. 

Vierailija
39/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä sinä tiedät niiden juoksijoiden kotikunnan?

Vierailija
40/123 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivempi olla sen aiemman kyydissä, kuin odotella laiturilla. Inhoan turhaa seisoskelua. Jos missaan sporan tai dösän, kävelen mielummin seuraavalle pysäkille, kuin seisoskelen odottelemassa.

Inhoan myös ajoissa olemista. Olen mielummin juuri ajallaan, mikä sitten saattaa tarkoittaa pientä kiirettä toisinaan. 

Mikä siinä ajoissa olemisessa on niin inhottavaa? Ihan samaa elämäsi aikaa sinä käytät olet sitten sen ajan kotona tai siellä paikassa minne olet menossa. Pieni aika hetken paikallaan on tosi tärkeää psyykelle. Miettiä vain rauhassa asioita. Vai onko niin, että miettiminen ja itsen kanssa oleminen ahdistaa?