Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

401/450 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin itseni listaan :) en tosissaan tiedä kummassa synnytän, koska savonlinnassa vissiin(?) loppuu synnytykset. 

Olo ollut suht ok, turvotus on jotain kauheeta, saa ihan pallomahana liikkua. 

Nt ultrakin meillä oli ja meni, tosi vilkas kaveri siellä asusteli :) <3 kaikki ok sielläkin, onneks :)

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, vaikka on toinen raskaus. Jospa ne kohta alkas tuntua. 

Seuraava neuvola vasta 24pv ja rakenneultra rv21 <3 

Tässä varmaan tärkeimmät tällä kertaa! :)

Mamma92 & natunen 13+5

402/450 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lueskella kaikkien kuulumisia!! Täällä on maha kasvanu taas, tuntuu että valtavasti (kohdun raja menee jo navan yläpuolella), eikä masua enään pysty piilottaa! Liikeitä tunnen mahan sisällä joka päivä, jotkut selkempiä jotkut vähemmän, odotan että alkaisi tuntumaan päältäpäin liikeet.. Mutta kai sitä hetken saa vielä odottaa! :)

Perjantaina, eli ystävänpäivänä, joka on vuosipäivämme niin on ultra. Ja molemmat odotetaan innolla, että tapaa taas pikku kaverit :) ja toivotaan että saataisiin jo tietää sukupuolet. (mutta uskon että se selviää vasta kuukauden päästä).

Alkanut selkä kaartaa, ja pientä selkäkipua tullut sitä myöten, joudun varmaan hankkimaan tuen, kun on välilevyn pullistuma, ja pelkään että se tässä tulee ärtymään ja kipeytymään :s  (ja unohdin vielä ekassa neuvolassa kertomaan tästä välilevyn pullistumasta, minulla olisi varmaan jo kanto kielto! jos olisin muistanut :D)

Oletteko te ajatelleet hankkia selkä/maha tukea?

Laitoin kaikki samalle listalle, kun tässä kahdessa ylemässä on näköjää samaan aikaan kirjoteltu :)

1.8. Leontine+(kaksoset) Helsinki/Naistenklinikka
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
3.8. Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8 Tsuuper Oulu/OYS
4.8 Noita Normaali
5.8. Clueless Hyvinkää/naikkari/kättäri?
6.8. Miliami + papu Pori/Satakunnan keskussairaala (?)
8.8. TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala
9.8 Suskulii & pikkuset / HUS
10.8. Hubbabubba1 Turku / Tyks
10.8. Jemppu & kolmonen <3
13.8 mamma 92 & natunen / sanolinnan tai mikkelin keskussairaala
14.8. Peetutee/ KSKS 
16.8. Robinette- & pallero
19.8 kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS
20.8. NUORIVAUVAHAAVEILIJA & "Vallu" / TYKS
23.8. Future & öttiäinen / TAYS
25.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
26.8 jjennnnni / TAYS
28.8 mallawi / TAYS
29.8. ihmelapsi ja "Kyösti-Pirkko" / KS-KS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/450 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lisäsin itseni tuohon listaan :)

Ensi viikon niskaturvotuksen mittaustulokset jännittävät ihan hirveästi, kunpa tulisi hyviä uutisia...

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. TaikaX 12+4

1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8 Tsuuper Oulu/OYS
4.8 Noita Normaali
9.8 Suskulii & pikkuset / HUS
13.8 mamma 92 & natunen / sanolinnan tai mikkelin keskussairaala
14.8. Peetutee/ KSKS 
19.8 kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS

22.8. TaikaX/SeKS
26.8 jjennnnni / TAYS
28.8 mallawi / TAYS

404/450 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan pitkästä aikaa. En ole pystynyt olemaan koneella, koska pahoinvointi on rajoittanut elämää rankasti. Vielä jatkuu, vaikka nyt on menossa jo 15+3. Ekassa ultrassa kaikki oli vauvalaisella onneksi hyvin :)! Laskettu aika on 2.8. Minut voisi lisätä tuohon listaan 2.8 Kiiu / Ks-Ks

Leontine: minulla on välilevy mennyt aikanaan ja selkä meni taas esikoista odottaessa n 6kk kohdalla, mutta nytpä onkin selkä alkanut vaivaamaan jo muutama vk sitten. Kauhulla odotan, kuinka selkä kestää kasvavan mahan ja esikoisen kanniskelun :/. Selkätuki ei minulla juuri ekassa raskaudessa auttanut, mutta pitää varmaan silti varmuudeksi pyytää neuvolasta taas käyttöön.

405/450 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Meinasin tehdä Facebookkiin ryhmän (esim. Vau foorumin elokuiset ovat tehnyt ryhmän, mutta ovat rajoittaneet sen vain 60 henkilöön ja se on ihan täysin salainen, eli etsimällä sitä ei mitenkään löydä). Mä nyt aattelin olla rennompi ja tehdä toki yksityinen, mutta kuitenkin kaikille elokuussa synnyttäville oma ryhmä. Kaikki saa liittyä jos tahtoo. 

https://www.facebook.com/groups/815656751793335/

406/450 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiu: Oi, kaipa itsekkin sieltä pitää pyytää selkätukea, minua kans kauhulla pelottaa että milloin alkaa kunnon kivut selässä. Mutta toivotaan että selviäisin säikähdyksellä, ja selkä kestäisi!!
Lisäsin sinut listaan.

LISTA LASKETUISTA AJOISTA ELOKUU 2014

1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
9.8. Suskulii & pikkuset / HUS
13.8. mamma 92 & natunen / sanolinnan tai mikkelin keskussairaala
14.8. Peetutee/ KSKS 
19.8. kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS

407/450 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet Kelan sivuilta, että uusi äitiyspakkaus on luvattu viimein julkistaa tämän kuun lopussa? :)

408/450 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILIAMI: Oi pitääpä katella millanen on se uus äippäpakkaus kun se julkistetaan..toivotaan että olisi parantunut paljon.. Kiittos tiedosta! :)

LEONTINE: Mulla on nyt valmiiksi hommattuna se mahatuki.

Esikoista odottaessa mulla ei ollut sitä ollenkaan... vaikka olisin kaivannut sellaista todella! Sain lainaan sellaisen nyt ja ajattelin aloittaa sen käytön tässä jokusen viikon päästä.. toivottavasti siittä olisi ees vähän apua! :)

En nyt muista kuka se kirjoitteli sellaisesta asiasta et olisi "hiljainen tapaus".. ja et ultrassa ei ollut paljoa liikuskellut.. Itselläni on sama tilanne.. Np-ultran jälkeen mulla jäi vähän huoli vauvasta kun se oli tosi "laiska" liikkumaan.. vähän vain käsiä heilutti.. ja kerrankos se käänsi vain kylkeä.. nukkui koko ultraamisen ajan oikeeestaan mut toki sykkeet oli hyvät.. Sitten olikohan rv14 olin lääkäri käynnillä jossa lääkäri ultras niin se van vähän jalkoja koukisti ja käsiä vähän nosti mutta ei paljoa muuta.. Sitten mulle on vielä käyny niin etten oikeestaan oo tuntenut enään selkeitä potkuja.. vain pientä möyryntää ja sitäkin harvakseltaan.. pitää oikeen keskittyä että sen tuntee.. Ja se tekee tästä oudon kun oon alkanut tuntemaan liikkeet jo tosi varhaisessa vaiheessa ja silloin vielä tunsin selkeitä potkaisujakin mutta en toki jaltkuvasti. Ja nyt sitten ne on vähentyneet.. Eikö kaiken jären mukaan niiden pitäisi lakaa vain voimistumaan?? Se on alkanut huolestuttamaan kovasti.. MUTTA minulla on tuo kotidopleri kotona ONNEKSI.. jolla olen saanut hyvät sykkeet(vaihtelevat ja kuulostaa hyviltä ja on korkeat 140-150).. se helpottaa huolta. Enkä sen vuoksi ole ottanut yhteyttä neuvolaan.. ja kun viikoja on kuitenkin vähän ja asiallehan ei voisi tehdä mitään jos jotain tulisi..

VIELÄKÖ MUILLA OLISI KOKEMUKSIA TÄLLAISESTA?

Tsuuper rv16

409/450 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meilläkin oli vihdoin ja viimein maanantaina ensimmäinen ultra, ja kaikki oli siellä oikein hyvin. Nt oli 1,3, eli ei kuulemma mitään hätää sen suhteen!  Aika skeptisenä sinne menin, mutta ihmetys ja ilo oli suuri kun nähtiin vauva siellä ruudulla :) Uskomatonta, että siellä on oikeesti joku!! Varsinkin näillä oireilla. Tai oikeestaan niiden puutteella...

Viikkoja on tällä hetkellä 11+5.

Onko toi Facebook-ryhmä muuten niin salainen, ettei kaverit näe että siihen liittyy? Me kun ei olla ehditty kertomaan vasta kun perheenjäsenille ja muutamalle kaverille, niin ei olis kiva jos ne tietämättömät tota kautta bongais uutiset ;)

Lisään itseni nyt kuitenkin tälle listalle :)

1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
9.8. Suskulii & pikkuset / HUS
14.8. Peetutee/ KSKS 
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS

30.8. neitie & vauva / P-HKS

410/450 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin tuota facebook ryhmää, että näkeekö kaverit siihen liittyessä. Kun meilläkään ei vielä läheskään kaikki tästä tiedä, vaan kaikista läheisimmät ystävät sekä minun perheeni. 

411/450 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ilmottelen vaan, et hengis ollaan :) en oo kirjotellu, ku oon odottanu että joku sais pistettyä jonku suljetun ryhmän pystyyn! Ja kun nykyään käyn netissä lähes pelkästään kännykällä netissä ja tää kirjottelu ei oo niin simppeliä tällä puhelimella :D liityin innolla fb-ryhmään! En ainakaan usko, että se näkyy omille kavereille :)

Mä liityn "hiljaisten" lasten odottajiin! Täällä siis myös vauveli todella rauhallinen kaveri. Nukkui koko ultran ajan, vaikka hypin, kävelin, join, kävin pissalla jne. että ois saatu pieni parempaan asentoon. Mutta ei, vähän ojenteli käsiään ja jalkojaan. Liikkeitä verrattuna edellisiin raskauksiin tuntuu vähänlaisesti...ainaki vielä tässä vaiheessa. Uskon ja luotan kuitenkin, että kaikki on hyvin. Se ehkäpä nukkuu sillon ku mä oon hereillä :)

Mut pakko nyt lopettaa, menee niin hermot tähän puhelimeen!!!  Voikaa hyvin!

-Larsku rv 15+6

412/450 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liityt yksityiseen ryhmään, niin yleiselle seinälle ei tule mitään, että Maija Meikäläinen liittyi Vauvat 2014 ryhmään. Facebookin asetuksista riippuen sun sivulla joko näkee tai ei näy ryhmät mihin olet liittynyt. Esim itse olen noin 30 ryhmässä ja sivullani näkee, että olen vain 8 ryhmässä. Ainoastaan, missä joku ihminen voi näkee, oletko siinä ryhmässä on ryhmän sivu itse. Siellä näkyy jäsenet, mutta ei tekstit. Mikäli pitäisi piilottaa myös jäsenet niin ryhmä olisi täysin salainen ja liittymistä varten pitää kerätä jokaisen sähköposti. 

Liittyä saa toki myöhemminkin. Mua ei onneksi ole vielä kuka tullut onnittelemaan vaikka monessa ryhmässä olenkin :)

https://www.facebook.com/groups/815656751793335

Meidä on vielä vähän, joten mukaan vaan :)

413/450 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Tiistaina käyty neuvolassa. Sydänäänet kuului molemmilta ensimmäistä kertaa, oli se ihanaa <3 Sain myös kuulla että synnytän sittenkin naistenklinikalla, joten päivitän sen tuohon listaan nyt sitten :D Matkaa sinne vaan nyt sattuu olemaan 100km..

Oletteko joutuneet aloittaa raudan syönnin? Mun pitäis alottaa heti kun pahoinvointi helpottaa.

Mä en viitsi vielä liittyä mihinkään facebook ryhmään, sillä pelkään että koko kaverilista saakin sitten tietää :D Vaikka ollaan miehen kanssa sovittu, että ei tätä nyt enää salailla mitenkään. Mutta ei kumminkaan lähdetä sitä mihinkään huutelemaan, mulla ainakin vatsasta huomaa jo että jos joku nyt sattuu kysymään niin vastaan kyllä ihan rehellisesti.

Olen tilannut valmiiksi vatsatuen. Eivät ole hirveen kalliita edes. :)

Suskulii ja pikkuset 14+6

1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
9.8. Suskulii & pikkuset  Helsinki/Naistenklinikka
14.8. Peetutee/ KSKS 
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS

414/450 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että muillakin on "hiljaisia" kavereita.. :)

Viikko sitten kuuntelin viimeksi sydänäänet ja tänään kuunneltiin miehen kanssa ne uudelleen niin hyvät sykkeet taas kuului että eikait tässä sitten ole syytä huoleen.. n.kk päästä pääseepi sinne rakenneultraan niin sittenhän se selviää onko kaikki hyvin. Parin viikon päästä mulla on seuraava neuvola niin ajattelin puhua asiasta siellä jos tilanne on vieläkin sama.. luulisi että siinävaiheessa liikkeet olisi jo voimistuneet kovasti kun kuitenkin rv18 on silloin.. :)

-tsuuper rv16

415/450 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Minäkin laitoin pyynnön tuonne faceryhmään. Oltiin laivalla pari päivää, ihanaa olla kotona. Minä tunnen välillä pieniä töytäisyjä, tänään en ole tuntenut oikein mitään, toivottavasti kaikki on ok. Minulla tuli alkuviikosta vähän verta, säikähdin todella mutta ultrasivat neuvolassa vanhalla ultralaitteella niin sydän löi hyvin. Nyt se vuotokin rauhottui. nyt takaisin Suomen peliin.

Peetutee 14+4

416/450 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään Ultrassa, ja molemmat kasvavat samaan tahtiin, ja kaikki muukin näytti olevan hyvin :) 
Mul oli monta kysymystä mennessä, ja sitte unohdin kaiken kysyä, kun tämä ultraaja oli todella töykeä :/ tai näsäviisaasti vastasi pariin asiaan tässä ultraamisen aikana, niin meni jotenkuten ajatukset itsellä sekaisin... 

Kysyttävinä minulla oli;
-Jatkuvaa päänsärkyä, välillä helpottaa (onko ihan normaalia)
-Huimaa/Pyöryttää, en ole pyörtynyt mutta tosi heikko olo ollut eikä syöminen ole auttanut...
-Milloin kannattaa alkaa käyttää tukea, minulla kun eilen alkoi alaselän välilevynpullistuma kipeytymään, enkä pysty enään kyykistymään tai välillä edes kävelemään normaalisti, kun sattuu. (arvasin tämän tulevan, mutta näin aikaisin!! Kauheeta, seuraava pelko on että milloin jalat menee alta... :/ )

No tueen ajattein mahdollisimman pian käydä ostamassa, ja alkaa käyttää sitä heti, jospa se auttaisi tähän selkäongelmaan.

Ei suostunut vielä kertomaan sukupuolia, vaikka olen lukenut että ne olisi kehittyneet, niin että pystyisi jo näkemään. Mies ainakin odottaa innolla että saisi tietää kumpia he ovat :)

RV 16+0

417/450 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leontine: Mulla on myös tota päänsärkyä! Ihan kamalaa kun melkein koko ajan särkee päätä.. Mulla oli myös neuvolaan mentäessä miljoona kysymystä mielessä, mut sit ne vaan katos. Sain vinkin että seuraaaksi kerraksi kirjoittaisin niitä paperille ylös niin muistaisin kysyä.

418/450 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Esikoistaan odottava uusi mamma hyppää joukkoon mukaan :)

Tähän mennessä kaikki mennyt hyvin ja melkein oireettomasti. Välillä onkin pelottavaa kun ei oireita juuri ole niin alkaa heti miettiin että onko kaikki hyvin! Eka ultra ollut ja kaikki silloin hyvin. Rakenneultra meillä vasta toukokuun alussa eli vasta viikon 24 jälkeen.

1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
14.8. Peetutee/ KSKS 

17.8 mamma ja vipeltäjä/ TAYS
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS

419/450 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
5.8. Clueless & bun<3 Kättäri/ (naikkari)
14.8. Peetutee/ KSKS 

17.8 mamma ja vipeltäjä/ TAYS
22.8. TaikaX/SeKS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS

420/450 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pieni vauvamasu pullahtamaan esiin<3 Myöskin rinnat ovat kasvaneet ja rinnan sekä rintojen alueen verisuonet ovat tulleet selkeästi näkyviin. Jano, ja sen myötä myös pissaamisen tarve, ovat lisääntyneet. Muuten pientä pahoinvointisuutta ja päänsärkyilyä on kanssa ollut ilmassa. Kiivejä on tullut vedettyä ihan himona jo usea viikko, ja myös suklaa ja pullat houkuttelevat jonkin verran.

Onko kellään mitään sisäistä fiilistä, kumpi sieltä olisi tulossa? Musta jotenkin on tuntunut, että tulemme tytön saamaan...mutta saas nähdä :) 13.3 olisi rakenneultra, eli ei enää kauaa<3

Clueless & bun<3 15+4