Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko olleet pöpilässä?

Vierailija
22.11.2013 |

Mä olen ollut joihinkin otteisiin. Sitten ku ihmiset, siis monethan ei tiedä mun historiaa, vitsailee että kohta tulee paikalle piipaa-auto ja valkotakkisia tai vitsit kun on hullu olo tms. niin hymyilen sisäänpäin että if u only knew... 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan noissa pöpilöissä lähinnä vain lääkitään potilas zombieksi, eikä perehdytä ongelmiin. juttutuokioita on toki mutta ei ne mihinkään joha, korkeintaan annetaan potilaalle sen perusteella enemmän nappia huuleen. hoitajia voi kusettaa mennen tullen ja palatessa että olo on hyvä vaikkei tosissaan olisikaan. näin ainakin visalassa

Vierailija
22/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiinko teidät hulluiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muillekin kun jaksoitte kertoa näkemyksiänne/kokemuksianne. Mielestäni tämä asia on vieläkin jokseenkin hyssyteltävä asia yhteiskunnassamme, joten arvostan rohkeuttanne. 

Itselläni ei oikeastaan ole suurempaa mielipidettä mielenterveyskuntoutujista. Ehkä he hoidon jälkeen tuntevat itsensä paremmin kuin keskiverto ihminen?

Vierailija
24/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 11:55"]

Minäkin olen ollut. En liiemmälti huutele asiasta ympäriinsä, esim. nykyiselle miesystävälleni en ole kertonut.

[/quote]

Kuulostaapa vakavalta suhteelta...

[/quote]

Kyseessä on suht tuore suhde.

Vierailija
25/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:31"]nimenomaan noissa pöpilöissä lähinnä vain lääkitään potilas zombieksi, eikä perehdytä ongelmiin. juttutuokioita on toki mutta ei ne mihinkään joha, korkeintaan annetaan potilaalle sen perusteella enemmän nappia huuleen. hoitajia voi kusettaa mennen tullen ja palatessa että olo on hyvä vaikkei tosissaan olisikaan. näin ainakin visalassa

[/quote]

Sehän niissä on tarkoitus. Miksi ihmisen pitäisi olla piiiitkä hoitojakso sisällä sairaalassa kun voidaan saada sellaiseen kuntoon, että jotenkuten pärjää kotonakin? Ei siellä kaltastensa seassa pitkään0 laitoksessa pyöriminen kenellekään hyvää tee ja on ihan verovarojen tuhlausta pitää ihmisiä sairaalassa jos ei ole ihan pakko. Minutkin hoidettiin sairaalassa vain kotikuntoon, mutta oli sitä aika ihmeissään kun sairaalasta laitettiin ulos kun olin kuukauden ollut suljetulla ja toisen avolla. En edes halua kuvitella miten hakoteillä olisi ollut kotona jos olisi ollut vaikka puoli vuotta osastolla!

19

Vierailija
26/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:36"]Kiitos muillekin kun jaksoitte kertoa näkemyksiänne/kokemuksianne. Mielestäni tämä asia on vieläkin jokseenkin hyssyteltävä asia yhteiskunnassamme, joten arvostan rohkeuttanne. 

Itselläni ei oikeastaan ole suurempaa mielipidettä mielenterveyskuntoutujista. Ehkä he hoidon jälkeen tuntevat itsensä paremmin kuin keskiverto ihminen?

[/quote]

Ei meistä suurempaa mielipidettä tarvitsekaan :) Suurin osa meistä viettää ihan normaalia elämää eikä mielenterveystaustaa näe päälle päin. Niinkuin minäkin, ihan keskiverto ihminen, jolla on normaaleja ihmissuhteita, keskiverrot lapset ja mies, keskituloinen, tavallisessa päivätyössä, harrastan koiran kanssa ulkoilua. En poikkea valtavirrasta sen kummemmin kuin muutkaan keskiverrot ihmiset :)

Vierailija
27/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:31"]nimenomaan noissa pöpilöissä lähinnä vain lääkitään potilas zombieksi, eikä perehdytä ongelmiin. juttutuokioita on toki mutta ei ne mihinkään joha, korkeintaan annetaan potilaalle sen perusteella enemmän nappia huuleen. hoitajia voi kusettaa mennen tullen ja palatessa että olo on hyvä vaikkei tosissaan olisikaan. näin ainakin visalassa

[/quote]

Sehän niissä on tarkoitus. Miksi ihmisen pitäisi olla piiiitkä hoitojakso sisällä sairaalassa kun voidaan saada sellaiseen kuntoon, että jotenkuten pärjää kotonakin? Ei siellä kaltastensa seassa pitkään0 laitoksessa pyöriminen kenellekään hyvää tee ja on ihan verovarojen tuhlausta pitää ihmisiä sairaalassa jos ei ole ihan pakko. Minutkin hoidettiin sairaalassa vain kotikuntoon, mutta oli sitä aika ihmeissään kun sairaalasta laitettiin ulos kun olin kuukauden ollut suljetulla ja toisen avolla. En edes halua kuvitella miten hakoteillä olisi ollut kotona jos olisi ollut vaikka puoli vuotta osastolla!

19

[/quote]

Komppaan sua, 19. Olin itse hoidossa vain kaksi viikkoa, mutta kerran tai pari kävin myös kotona tuona aikana. Oli ihan eri asia saada olla kotona tutuissa ympyröissä kuin laitostua sairaalassa. Tuossa parin viikonkin aikana ehti jotenkin kypsyä koko touhuun, oli niin yksitoikkoista touhua.

Vierailija
28/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:36"]Kiitos muillekin kun jaksoitte kertoa näkemyksiänne/kokemuksianne. Mielestäni tämä asia on vieläkin jokseenkin hyssyteltävä asia yhteiskunnassamme, joten arvostan rohkeuttanne. 

[/quote]

Ei meistä suurempaa mielipidettä tarvitsekaan :) Suurin osa meistä viettää ihan normaalia elämää eikä mielenterveystaustaa näe päälle päin. Niinkuin minäkin, ihan keskiverto ihminen, jolla on normaaleja ihmissuhteita, keskiverrot lapset ja mies, keskituloinen, tavallisessa päivätyössä, harrastan koiran kanssa ulkoilua. En poikkea valtavirrasta sen kummemmin kuin muutkaan keskiverrot ihmiset :)

[/quote]

Olin siis tuo nro 15 taas, unohdin mainita viestin lopussa.

Totta! Tuo oli mielestäni hyvin kiteytetty näkemys. Ei tarvitse olla sen kummenpaa  mielipidettä, miksipä sitä erikseen korostaa! Hyvä pointti.

Vierailija
29/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sitä nuorempana joskus piipahdettua pesulan vintillä. Siellä oli hoitsujen asuntola. Myöhemmin sitten parturissa useamman vuoden ajan

Vierailija
30/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "pöpilään" joutuu?

Vierailija
31/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 13:49"]Miksi "pöpilään" joutuu?

[/quote]

Koska ei selviä normaalielämästä kotona. On esim. niin harhainen ettei uskalla tulla pois sängyn alta, masentunut ettei pääse kauppaan ja suihkuun, riski itsemurhaan olisi erittäin todennäköinen jos ei sitä jatkuvalla vahtimisella estettäisi, aiheuttaa harhoissaan merkittävää haittaa muille ihmisille...

Vierailija
32/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:32"]

Todettiinko teidät hulluiksi?

[/quote]

Joo, mulle tuli diagnoosi M66.6 eli pähkähullu.

Vierailija
33/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttuni kertoo facebookissa olleensa taas lataamossa.Tämä toistuu n. vuoden välein ja ihan avoimesti kirjoittaa lähtevänsä taas "tuho-osastolle".Mitä ihmettä siellä tapahtuu? Ja miksiköhän hän sinne joutuu lähtemään?

Vierailija
34/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhoissaan?Siis sairastaa skitsofreniaa vai?

Vierailija
35/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan siellä kaveria käytyä katsomassa kun oli lepositeissä kiinni sängyssä. Kaikkeen sitä itsensä ajaa kun ei saa mielisiään leluja

Vierailija
36/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:o

Vierailija
37/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:14"]

[/quote]

eli jos jaksan käydä kaupassa, laittaa ruuan, hoitaa lapset ja kodin, ei tartte pelätä joutuvansa pöpilään, jos menee valittamaan väsymystä ja pahaa oloa.Teen kyllä kaiken vaadittavan, mutta oon tosi väsynyt, ja tunnistan tarvitsevani apua.

Vierailija
38/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 14:14"]

[/quote]

eli jos jaksan käydä kaupassa, laittaa ruuan, hoitaa lapset ja kodin, ei tartte pelätä joutuvansa pöpilään, jos menee valittamaan väsymystä ja pahaa oloa.Teen kyllä kaiken vaadittavan, mutta oon tosi väsynyt, ja tunnistan tarvitsevani apua.

[/quote]

Et joudu pöpilään. Sinne on oikeasti aika vaikea edes omasta halusta päästä ennenkuin on tehnyt jotain oikeasti järjetöntä.

Vierailija
39/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastaa masennusta voiko joutua pöpilään?Vai pitääkö olla skitsofrenia,bipo tms?

Vierailija
40/65 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttu on yleensä noin 10 päivää suljetulla.sen koko ajan päivittää facebookia.linkittelee biisejä,kommentoi kaikkea,lisäilee kuvia itsestään täydessä meikissä ym.

tällaisesta me veronmaksajat maksetaan?! jos ihminen on niiiiin masentunut että joutuu osastohoitoon niin sillon ei kyllä roikuta missään fbssä! en käsitä!  samaan aikaan toinen kaveri on niin loppu ettei jaksa käydä edes suihkussa,harjata hiuksia,vastata puhelimeen ym.ja hän ei saa mistään apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä