Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkävihaisuuden takana voi olla joku syy

Vierailija
22.09.2020 |

Olen ollut jo kaksi vuotta suuttunut kahdelle henkilölle, eikä ole tarkoitus jatkossakaan olla heidän kanssaan tekemisissä. Ihmiset arvostelevat, koska olen laittanut välit poikki näihin ”läheisiini”. Näillä ihmisillä on kuitenkin toinen puoli tarinaa vain tiedossa. He eivät tiedä, että nämä läheiset ovat lukemattomia vuosia kiusanneet minua ja harjoittaneet henkisen väkivallan muotoja, kuten hallintaan pyrkimistä, manipulointia, valehtelua ja muuta kieroilua.

Olen itsekin vähän ihmeissäni pitkävihaisuudestani. Näköjään kuitenkin, kun tarpeeksi kauan tökitään, osaan olla tiukka reviiristäni.

Kommentit (9)

1/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata tunteitaan. Vihaaminen vie aivokapasiteettia, jos edelleen käsittelee kokemiaan loukkauksia. Kannattaa jättää ikävät henkilöt vain menneisyyteen, olla pitämättä mitään yhteyttä ja vastaamatta yhteydenottoyrityksiin. Muuten he hallitsevat edelleen - ja voivat hallita vielä kuoltuaankin.

Vierailija
2/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Ei kannata tuhlata tunteitaan. Vihaaminen vie aivokapasiteettia, jos edelleen käsittelee kokemiaan loukkauksia. Kannattaa jättää ikävät henkilöt vain menneisyyteen, olla pitämättä mitään yhteyttä ja vastaamatta yhteydenottoyrityksiin. Muuten he hallitsevat edelleen - ja voivat hallita vielä kuoltuaankin.

Näin olen siis tehnytkin. Pitkävihaisuudella lähinnä tarkoitin sitä, etten ole leppynyt anteeksipyyntöihin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävihaisuus ei ole tervettä

Vierailija
4/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niin hyvin mistä Ap puhuu. Minulla on liian pitkä pinna. Mutta kun se lopulta katkeaa, on seuraukset kohtalokkaat

Vierailija
5/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita ongelmia sinulla on ap? Tuollainen ei ole olenkaan tervettä ja varsinkaan se ei ole tervettä, että jauhat asiasta vielä vuosien päästä ja annat muiden ihmisten lietsoa itseesi vihaa vielä enemmän. Hakeutuisit jo hoitoon.

Vierailija
6/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita ongelmia sinulla on ap? Tuollainen ei ole olenkaan tervettä ja varsinkaan se ei ole tervettä, että jauhat asiasta vielä vuosien päästä ja annat muiden ihmisten lietsoa itseesi vihaa vielä enemmän. Hakeutuisit jo hoitoon.

Juuri tämä on sitä henkistä väkivaltaa. Haukutaan toista sairaaksi ja käsketään hänen hankkiutua hoitoon. Kyllä sympatiani ovat enemmän apn puolella kuin näiden mukamas totuuksien laukojien. Sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
7/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeastaan muuta ongelmia, vähän työ- ja opintostressiä, kiitos kysymästä.

Vierailija
8/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen vihainen teini-ikäisen tyttäreni (oli alle 14 v.) hyväksikäyttäjälle. Hyväksikäyttäjä on entinen miesystäväni, johon valitettavasti luotin, joten syytän myös itseäni. En olisi uskonut, että voi tehdä tuollaista. Teko on aiheuttanut lapselleni paljon pahaa (mielenterveysongelmia) ja minulta on aika pitkälle mennyt luotto miehiin (lukuunottamatta esim. veljeäni ja poikaani). Kuulin teosta vasta vajaa kaksi vuotta sitten. Tytär oli jo täysi-ikäinen eikä halua nostaa syytettä, asia ahdistaa häntä. En tule koskaan hyväksymään tekoa tai ymmärtämään tekijää. Ehkä asia vaan siirtyy taka-alalle mielessäni ajan kanssa, en haluaisi kantaa kuluttavaa, voimakasta vihaa.

Vierailija
9/9 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko toinen puoli tiedossa, ei ole välttämättä lainkaan selvää. Olisi hyvä voida antaa anteeksi kaikesta huolimatta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi