Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
41/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö valintakokeesta saatuja pisteitä jostain?

Vierailija
42/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään vielä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin osio oli vaikea! Matikka ja etiikka tuntui helpoilta. Mitään eväitä ei kerenny ees miettiä koetta tehdessä. Noh, jää nähtäväks, tuleeko alanvaihtoa vai ei...

Vierailija
44/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään vielä. 

Miten niin "ei tietenkään vielä"? Koejärjestelmähän tarkistaa kokeet joten miksei pistemäärä voisi periaatteessa näkyä jossain heti kokeen jälkeen? En nyt puhunut mistään sijoituksista jotka ei vielä voi olla selvillä.

Vierailija
45/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk kirjoitti:

Huh, juuri kokeesta tulleena eipä voi muuta kuin toivoa enää parasta. Itellä enkku ollut aina kiitettävä, mutta se oli aivan mielettömän vaikea! Aika paine teki omiaan suoriutumiselle. Äikkä oli sellainen mitä odotinkin, vaikka siinäkin tuli kiire. Ammattikorkeakouluun. Fi sivustolla kerrottiin minkälaisia laskuja kokeeseen tulee, ja näitä harjoittelikin paljon esim prosenttilasku, yhtälöt yms mutta kokeessa oli mm. yksi tehtävä liittyen kolmion kulmiin jossa tarvittiin Siniä, cosinia ja tangenttia 😲

Maanantai iltapäivä kokees onneks ei kysytty tota mut oli kyl silti aika haastava, vaik ite harjoittelin jo pitkään noita laskuja

Vierailija
46/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vitussa? Eihän tommosta geometrian osaamista oo vaadittu missään vai haitko tekniikan alalle?

Vierailija
47/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vitussa? Eihän tommosta geometrian osaamista oo vaadittu missään vai haitko tekniikan alalle?

Kyllä oli geometriaa.

Nim. Hain sote-alalle ja pääsykoe tänään aamulla.

Vierailija
48/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tule miinuspisteitä jos jätti vastaamatta kokonaan? En siis kaikkiin kerennyt valitsemaan edes sitä että en vastaa tähän.

Vierailija
49/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakenut, vaan liiketalouden alalle. Siksi vähän yllättikin

Vierailija
50/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin, miten moni sai kokeen valmiiksi jo sen 2h jälkeen ja lähti menemään.. Mahtoivatko hakea tosissaan vai kokeilivatko kepillä jäätä. Mietin vaan, kun itsellä loppui aika kesken kaikissa, paitsi eettisissä kysymyksissä. Olin itse koetilassa viimeiseen tappiin saakka. 

No sitä on tietenkin eri pituisia kokeita, riippuen siitä että mihin haki. Hyvin sitä ehtii tekemään jos osaa asiat.

Vierailija
51/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paljon geometriaa? Jännä kun siitä ei sanottu amk valintakokeen sivuulla :/

Vierailija
52/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää muakin kiinnostaa. Mä klikkasin aina kaikki osiot loppuun asti "ei vastausta" varmuuden vuoksi ja sitten aloin vasta tekemään itselle helpoimmat eka. Matikkaa olin treenannut ja se tuntui helpolta, samoin etiikka. Enkku oli vaikein kuten odotinkin..

Mihin haette? Mä terkka + sairaanhoitaja Helsinkiin ja Vantaalle.

Vierailija
53/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko paljon geometriaa? Jännä kun siitä ei sanottu amk valintakokeen sivuulla :/

Aamun kokeessa oli 2 tehtävää.

Vierailija
54/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski paniikki, apua! Siinä viimeisellä sivulla, missä luki jo että olet suorittanut valintakokeen (tai jotain sellaista), niin eihän siinä enää pitänyt painaa mitään tallenna yms. näppäintä? Mä länttäsi koneen vaan äkkiä kiinni ja poistuin paikailta..

Vierailija
55/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt iski paniikki, apua! Siinä viimeisellä sivulla, missä luki jo että olet suorittanut valintakokeen (tai jotain sellaista), niin eihän siinä enää pitänyt painaa mitään tallenna yms. näppäintä? Mä länttäsi koneen vaan äkkiä kiinni ja poistuin paikailta..

Kyllä siinä piti vielä erikseen tallentaa ja kirjautua ulos. Tallentuikohan sun koe ollenkaan? :(

Vierailija
56/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koe painottuu liikaa matemaattis-loogiseen älykkyyteen. Tiedän, että sitä käytetään yhtenä korkeakouluvalmiuksien mittarina, mutta onko se niin olennaista esimerkiksi sosionomeilla? 

Ihmisellä voi olla hyvä ongelmanratkaisukyky, vaikka hän ei lyhyen 30 min osion aikana osaisikaan vastata noihin lukuisiin Cherylin syntymäpäivä -tyyppisiin aivopähkinöihin päätöksentekotaidot-osiossa. Joo, koe on tarkoituksella tehty tiukaksi, jotta hakijoista saataisiin eroteltua "jyvät akanoista". Jos koe kestäisi 6h ja kaikki saisivat rauhassa pohtia vastaukset oikein, hakijoiden asettaminen paremmuusjärjestykseen olisi haastavaa. 

Sanon silti omasta puolestani, että harmittaa olla tällanen verkkainen ja pohdiskeleva tyyppi. :D Musta on kiva ratkoa noita pulmia rauhassa, mutta kun kello tikittää yläkulmassa, fokus menee helposti sen seuraamiseen. Kaiken lisäksi oon melko hidas lukemaan, ja välillä tuntui, että tekstien ja tehtävänantojen lukeminen haukkasi liian suuren osan ajasta. Tykkään koota paperille muistiinpanoja ja sitä kautta selvittää kuvioita, mutta tossa kokeessa aika ei yksinkertaisesti riitä sellaiseen. 3 min per tehtävä on tosi vähän! Tämäntyyppinen koe palvelee nopeita ihmisiä, joilla on kykyä olla ajattelematta liian moniulotteisesti.

Vierailija
57/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä kohtaa enää tarvinnut tallentaa vaan kirjautua vaan ulos tai antaa se palaute.

Vierailija
58/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei siinä kohtaa enää tarvinnut tallentaa vaan kirjautua vaan ulos tai antaa se palaute.

No en mä kyl kirjautunut ulos enkä antanu palautettakaan.. Mitenhän mä en nähnyt tollasta kirjaudu ulos-juttua!? Suljin vaan sivun ja laitoin koneen kiinni..

Vierailija
59/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä kyl kirjautunut ulos enkä antanu palautettakaan.. Mitenhän mä en nähnyt tollasta kirjaudu ulos-juttua!? Suljin vaan sivun ja laitoin koneen kiinni..

Ei ne valvojatkaa sielä sanonnu mitää tollast vaa sano nyt voi sulkee sivun ja sammuttaa koneen. se jokainen osio tallentuu automaattisesti ku poistut sielt tai sult loppuu aika osios

Vierailija
60/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne valvojatkaa sielä sanonnu mitää tollast vaa sano nyt voi sulkee sivun ja sammuttaa koneen. se jokainen osio tallentuu automaattisesti ku poistut sielt tai sult loppuu aika osios

Laurean kokeessa oli jaettu jokaiselle A4 ohjelappunen pöydälle ja siinä oli tästä palautteen annosta mainittu. Vapaaehtoinen, koski vain koejärjestelmää, ei kummoinen.

Jokaisen osion jälkeenhän palattiin aina siihen aloitusnäyttöön ja siinä tuli se "osio suoritettu klo XX".

Joten koe varmasti tallentunut järjestelmään, että ei hätää :)