Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
21/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa helppo koe

Valmistauduitko mitenkään kokeeseen?

Vierailija
22/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kokeessa oli? Oliko samanlainen kuin keväällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti oli yllättävän haastava, vaikka se on mun toinen kotikieli. Tieteissanastoa pääosin.

Suomen kielen osuus oli vaativa, piti aika tarkkaan pohtia, että mikä sopii parhaiten vastaukseksi.

Eettinen osio oli paha, kun en ollut tajunnut valmistautua siihen.

Päätöksenteko- ja matikkatehtävät olivat itselleni loppupeleissä helpoimmat, vaikka etukäteen kuvittelin, että olisin vahvimmillani kielissä ja etiikassa.

Kaikkiaan koe oli aikamoista arpapeliä. Heitin vastauksia sillä riskillä, että tuun saamaan paljon miinuspisteitä.

Vierailija
24/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen Turkuun toimintaterapeutiksi. Huomenna aamulla kokeeseen. Jännitys on kova! Vaikea treenata muuta, kuin matikkaa.

Vierailija
25/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko englannin osiossa siis joku teksti ja siihen liittyviä kysymyksiä?

Vierailija
26/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas vaikea keskittyä kokeeseen. en tajua miksei voi olla alakohtaisia pääsykokeita!? ihan tollasta hakuammuntaa ties mistä aineesta.

Vierailija
27/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kenelläkään eväitä mukana?

Vierailija
28/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä englannin osio oli melko haastava, vaikkei niin vaikea todellakaan kuin viime keväänä. Osasin englannista ne tekstit ihan ok, mutta ne vastausvaihtoehdot oli hepreaa joko kokonaan tai sitten osittain. Eli menin englannin kielen ihan arvalla.

Tää on tosi jännä kun englannissa oon vahva ja puhun ja ymmärrän sitä arjessa hyvin. Nyt tuntuu, että viime keväänä ja nyt syksyllä tässä kokeessa olen aivan ulapalla ollut enkussa. Osaako joku sanoa missä voisi treenata tota enkkua jatkossa, jos nyt ei pääse sisään? Ei ainakaan leffat, tv-ohjelmat tai kirjat auta yhtään mitään kun tuo teksti on tuollaista ammattisanastoa.

Vierailija
29/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella tuntuu olevan enkun suhteen itsetunto siinä määrin korkealla, että ajatellaan osaavan sitä keskivertoa paremmin. Ei korkeakoulussa enää millään Frendien tai GOT:n sanastolla pärjää. Kannattaa lukea tieteellisiä artikkeleita (esim tutkimusartikkelit tai meta-analyysit) eri aloilta jotta saa sujuvuutta polveilevien lauserakenteiden tulkintaan.

Vierailija
30/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa helppo koe

Niin, se on AMK-valintakoe, ns. "pällitesti"

Vierailija
31/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten etiikkaa osaa? Onks enkussa joku selkeä idea mitä noudattamalla vois tajuu

Vierailija
32/1351 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten etiikkaa osaa? Onks enkussa joku selkeä idea mitä noudattamalla vois tajuu

Ei valitettavasti, ite kävin valmennuskurssia ja kysymykset oli iha eri. En ajo pelotella mut Ei vaa pärjää jos ei osaa enkkua. Itellä meni se osio surkeesti :/

Vierailija
33/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä menoa on "helpompi" päästä yliopistoon opiskelemaan. Sinne pääsykokeet ovat yleensä spesifit ja sisältävät haettavalle alalle ominaisia asioita. AMK-kokeessa pitää olla monitaituri pärjätäkseen. Kirjoitin enkusta ja lyhyestä matikasta molemmista E, eipä ne taidot näkyneet tässä kokeessa.

Vierailija
34/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apina kirjoitti:

Minunkin mielestä englannin osio oli melko haastava, vaikkei niin vaikea todellakaan kuin viime keväänä. Osasin englannista ne tekstit ihan ok, mutta ne vastausvaihtoehdot oli hepreaa joko kokonaan tai sitten osittain. Eli menin englannin kielen ihan arvalla.

Tää on tosi jännä kun englannissa oon vahva ja puhun ja ymmärrän sitä arjessa hyvin. Nyt tuntuu, että viime keväänä ja nyt syksyllä tässä kokeessa olen aivan ulapalla ollut enkussa. Osaako joku sanoa missä voisi treenata tota enkkua jatkossa, jos nyt ei pääse sisään? Ei ainakaan leffat, tv-ohjelmat tai kirjat auta yhtään mitään kun tuo teksti on tuollaista ammattisanastoa.

Mun mielestä se englanti oli tosi hankala :( Samoin Matemaattis-luonnontieteellisessä oli ihan omituisia kysymyksiä. 

Vierailija
35/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi etiikkaha on kaikkein helpoin osio!! Viime keväänäki sain täydet ja nytkin oli se ja muutenki koko koe yllättävän helppo!!!

Vierailija
36/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kenelläkään eväitä mukana?

Mulla ainakin oli banaania mukana. En tosin kerennyt syömään kun olin niin hidas tekemään koetta.

Vierailija
37/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, miten moni sai kokeen valmiiksi jo sen 2h jälkeen ja lähti menemään.. Mahtoivatko hakea tosissaan vai kokeilivatko kepillä jäätä. Mietin vaan, kun itsellä loppui aika kesken kaikissa, paitsi eettisissä kysymyksissä. Olin itse koetilassa viimeiseen tappiin saakka. 

Vierailija
38/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä menoa on "helpompi" päästä yliopistoon opiskelemaan. Sinne pääsykokeet ovat yleensä spesifit ja sisältävät haettavalle alalle ominaisia asioita. AMK-kokeessa pitää olla monitaituri pärjätäkseen. Kirjoitin enkusta ja lyhyestä matikasta molemmista E, eipä ne taidot näkyneet tässä kokeessa.

Mietin ihan samaa! Koetta tehdessä ei oikein ymmärrä, miksi sitä tekee :D. Se ei edes "kiinnosta", koska aiheet ovat keskenään aivan hakuammuntaa. Luetun ymmärtäminen ruudulta on myös erittäin rasittavaa. Paperiversiona vastaava koe olisi selkeästi helpompi hahmottaa. 

Vierailija
39/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten etiikan osio oli helppo?

Vierailija
40/1351 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään varasijat liikkuneet? Varasijaliikehdintä myös kiinnostaa, koska opintopolun tokarivalinnat jo selvillä... etenkin EI-ensikertalaisten liikehdintä kiinnostaa