Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kymmenvuotias tyttö kulkea talvihaalarissa "julkisesti"?

Vierailija
22.11.2013 |

Mietin tuota toppahaalarin ostoa, niin vieläkö tuossa iässä haalaria käytetään niin, että voi mennä esim. kaverin luokse, kauppaan yms. vai jäisikö se ihan vain piha- ja mökkivaatteeksi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää 45 vuotias mies oon aina tykännyt käyttää haalareita. Työn joutuu tekemään ilman mutta kotonakin on mukava puuhastella kun ei oo selkä kylmänä ja paidanhelma likainen. Ikinä ei oo kiusattu ja en koe itseäni enää teinipissikseksikään - saan olla ihan oma itteni.

Sopivia löytyy työvaatekaupoista ihan goretexeinäkin, myös 13v poika (180cm) pitää mielellään haalaria airsoftauksessa tai partiossa (sitä goretexiä)

Vierailija
2/20 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:40"]

Mun 9-vuotias poika haluaa ehdottomasti haalarin kotikäyttöön juuri sen käytännöllisyyden vuoksi. Mutta mistä ihmeestä niin ison haalarin löytää? Onko ap löytänyt jostain oikeasti niin isoa haalaria? Mun poika ei sentään ole iso, 140-senttinen olisi ihan sopiva. Mutta viime vuonna 134-senttistäkin sai etsiä aika kauan ja sieltä mistä löytyi niin isompaa kokoa ei ollut.

[/quote]

Ainakin Remulla on 152 senttiin asti:

http://www.travalle.fi/talvi-2013/lasten-toppahaalarit/superremutoppahaalari-1208-7629.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias tyttö haluaa ehdottomasti haalarin sekä kouluun että pihalle. Hän inhoaa sitä, että lumi menee takin alle ja kastelee selän. Mutta täällä päin lunta talvisin riittää ja sen myötä vauhdikkaita lumileikkejä.

Vierailija
4/20 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:06"]

9-vuotias tyttö haluaa ehdottomasti haalarin sekä kouluun että pihalle. Hän inhoaa sitä, että lumi menee takin alle ja kastelee selän. Mutta täällä päin lunta talvisin riittää ja sen myötä vauhdikkaita lumileikkejä.

[/quote]

Minkälainen haalari teillä on? Onko samanmallinen kuin pienemmilläkin?

Vierailija
5/20 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi käyttää. Tarviiko tätä sen enempää vatvoa.

Vierailija
6/20 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 20:22"]

ei voi käyttää. Tarviiko tätä sen enempää vatvoa.

[/quote]

Ketä varten nuo myynnissä olevat 152cm haalarit sitten on?

Vierailija
7/20 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka eivät halua olla pikkupissiksiä. Niille, joille tärkeämpää on lämmin vaate kuin typerä kaupunkilaismuoti. Kymmenvuotiaat möyrivät vielä lumessa välituntisinkin ja arvostavat sitä, ettei selkä palellu, kun takki ja muut vaateet nousevat kainalon ja selkä paljastuu. Mutta jos äitikin on pissis, niin eihän haalari käy mitenkään.

Vierailija
8/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin piha- ja mökkivaatteeksi. Mielestäni haalarit kuuluvat alle kouluikäiselle.

Vierailija
9/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Työskentelen koulussa ja iltapäiväkerhossa. Valitettavasti haalareita on enää vain hyvin harvalla tuon ikäisella. Itse suosittelisin niiden käyttöä käytännöllisyyden takia, mutta nykylapset ovat hyvinkin muotitietoisia (valitettavasti). Kannattaisi ehkä hankkia sellainen ulkoiluasu, jossa on housuissa on ns. Henkselit eli vyötärö on korkealla. Tämä on hyvä kompromissi ja kuitenkin "muodin" mukainen. Näin lapsi ei erotu joukosta ainakaan koulumaailmassa.

Vierailija
10/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella omaa 10 vuotiastani haalarissa, eikä todellakaan suostuisi sellaista käyttämäänkään. Sopivat tosiaan alle kouluikäiselle.

Vierailija
11/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 7-vuotias tyttökään halua kulkea haalarissa, vaikka sellainen sopivan kokoinen on jäänytkin veljeltään jolla haalari oli alta kouluikäisenä.

Vierailija
12/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 10v ei IKINÄ laittaisi haalaria päälle, ei edes pihalla.

Vierailija
13/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v suuttui kun olin ostanut hänelle takin ja housut. halusi ehdottomasti haalarin kun se on nopeampi pukea. no, kävin sitten hakemassa vielä tarjous-haalarinkin.

Vierailija
14/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käyttää haalaria. Sehän on vain näiden av mammojen päässä että 10 vuotiaan pitäisi pukeutua kuin teinipissis. Käytännöllinen ja lämmin vaate.

Vierailija
15/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8 vuotias tyttö pitäisi haalaria kotipihalla, mutta ei suostu edes kuomilla kouluun.

Vierailija
16/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:18"]

5v suuttui kun olin ostanut hänelle takin ja housut. halusi ehdottomasti haalarin kun se on nopeampi pukea. no, kävin sitten hakemassa vielä tarjous-haalarinkin.

[/quote]

Huomaa että 5v on ihan eri asia kuin 10v. Kyllä minunkin lapseni tuossa iässä käyttivät haalareita, kouluun eivät olisi menneet ikinä haalareissa olematta mitään teinipissiksiä.

Vierailija
17/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9-vuotias poika haluaa ehdottomasti haalarin kotikäyttöön juuri sen käytännöllisyyden vuoksi. Mutta mistä ihmeestä niin ison haalarin löytää? Onko ap löytänyt jostain oikeasti niin isoa haalaria? Mun poika ei sentään ole iso, 140-senttinen olisi ihan sopiva. Mutta viime vuonna 134-senttistäkin sai etsiä aika kauan ja sieltä mistä löytyi niin isompaa kokoa ei ollut.

Vierailija
18/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla  tyttö käytti haalaria _koulussa_ vielä kymmenen-yhdentoista vanhana. Kellään muulla senikäisellä ei ollut, mutta tyttö halusi päällensä, koska oli niin nopea pukea ja riisua. Mikäpä siinä :) Taisi jäädä haalarin käyttösitten siihen ,ettei sopivankokoisia enää löytynyt, muuten varmaan käyttäisi vieläkin ;)

Vierailija
19/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoiselle ostettiin haalari 10 vuotiaana ja tykkäsi siitä. Kuopusta haukuttiin jo ekalla vauvaksi, kun käytti haalaria. Eli riippuu täysin lapsesta tai lähinnä hänen luokkakavereistaan käyttääkö lapsi julkisesti haalaria.

Vierailija
20/20 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 10:21"]

Tietenkin käyttää haalaria. Sehän on vain näiden av mammojen päässä että 10 vuotiaan pitäisi pukeutua kuin teinipissis. Käytännöllinen ja lämmin vaate.

[/quote]

Hirveän hienosti saatiin taas keskustelu av-tasolle haukkumalla. Minun 10-vuotiaallani on oma mieli, arvostan ja kunnioitan sitä, enkä pakota käyttämään vaatteita joita itse ei tunne omikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän